Του Λουκά Παπαλάμπρου

Θαρρείς πως μόλις ξεπετάχθηκε από κάποια ταινία του James Bond, το νέο sportcar των Βρετανών εντυπωσιάζει με τα κάλλη, την ξεχωριστή εμφάνιση, τις προηγμένες τεχνολογίες και την ισχύ του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Aston Martin έκανε πράξη αυτό που είχε υποσχεθεί, δηλαδή να φτιάξει ένα σπορ αυτοκίνητο που δεν θυμίζει τίποτα άλλο. Η καινούργια Vantage είναι ένα αυτοκίνητο για τον «κυνηγό», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, ένα sportcar με τολμηρή εμφάνιση, δυναμικές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εμπρός τμήμα με τα λεπτά φώτα, τη γρίλια, το πλέγμα στη μάσκα και το splitter, αναδεικνύει τον επιθετικό χαρακτήρα, ενώ το ανασηκωμένο πίσω μέρος με τον τεράστιο διαχύτη τονίζει τα αγωνιστικά γονίδια. Οι σχεδιαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική και έχουν σμιλέψει υπέροχα τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος.

Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, με το μήκος να αγγίζει τα 4.465 χλστ. και το βάρος να έχει κρατηθεί σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα (1.530 κιλά). Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, οι χώροι για τους επιβάτες είναι οι καλύτεροι που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία.

Η εικόνα της καμπίνας είναι φαντασμαγορική. Ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά, τα καθίσματα αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα του, με το flat bottom τιμόνι να συναρπάζει. Ο πίνακας οργάνων χωρίζεται σε τρία μέρη, στην τριγωνική κονσόλα υπάρχουν κουμπιά και διακόπτες με διαισθητική λειτουργία, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Για την κίνηση φροντίζει ο πανίσχυρος V8 4.0 twin-turbo κινητήρας της Mercedes-AMG. Το μοτέρ είναι τοποθετημένο πιο χαμηλά και κοντά στο κέντρο του αμαξώματος, προς όφελος του κέντρου βάρους και της κατανομής, η οποία είναι στο 50:50. Αποδίδει 510 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 685 Nm ροπής μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ., με τα 0-100 να έρχονται σε 3,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 313 χλμ./ώρα.

Φέρει αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό «Electronic Rear Differential». Το traction control και το σύστημα ευστάθειας μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, με τα φρένα να προσφέρονται προαιρετικά και με κεραμικούς δίσκους. Τα αμορτισέρ περιλαμβάνουν τρία προγράμματα λειτουργίας (Sport, Sport Plus και Track), με την Aston Martin να κάνει λόγο για ένα αυτοκίνητο με μαγευτική οδηγική αίσθηση.

Ο CEO της μάρκας, Andy Palmer, υποστήριξε ότι η νέα Vantage μπορεί να ανεβάσει τους σφυγμούς του οδηγού και να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη του, ενώ παράλληλα είναι απόλυτα φιλική για καθημερινές μετακινήσεις.

Τα βιβλία παραγγελιών έχουν ήδη ανοίξει, με τις παραδόσεις στους πελάτες να προγραμματίζονται για το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Όσο για την τιμή, στην Αγγλία ξεκινά από 120.900 λίρες, στη Γερμανία από 154.000 ευρώ και στις ΗΠΑ από 149.995 δολάρια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης