Του Λουκά Παπαλάμπρου

Στην ανάκληση 5,3 εκατομμυρίων οχημάτων που τροφοδοτούνται με καινούργιους πετρελαιοκινητήρες θα προχωρήσουν οι μεγαλύτερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην τοπική αγορά, όπως ανακοινώθηκε από τους αρμόδιους φορείς της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συναντήθηκαν στο Βερολίνο με τα ανώτερα στελέχη της κυβέρνησης, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το θέμα με τους κινητήρες diesel και τις εκπομπές ρύπων.

Οι δύο πλευρές αποφάσισαν στο πλαίσιο της «Συνόδου Diesel» να προχωρήσουν στην ανάκληση των πετρελαιοκινητήρων προδιαγραφών Euro5 και Euro6, προκειμένου να τοποθετηθεί ένα αναβαθμισμένο λογισμικό. Στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές CO2 σε πραγματικές συνθήκες.    

Από τη συγκεκριμένη ανάκληση επηρεάζονται 3,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου VW, 900.000 οχήματα της Mercedes και από 300.000 αυτοκίνητα των BMW και Opel. Ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) ανέφερε ότι η ανάκληση πραγματοποιείται αυτοβούλως από τους κατασκευαστές και ότι το κόστος θα καλυφθεί πλήρως από τις εταιρείες. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι με την τοποθέτηση του νέου λογισμικού θα μειωθούν από 25% έως 30% οι βλαβερές ουσίες που εκλύονται στην ατμόσφαιρα. Ο επικεφαλής της Mercedes, Dieter Zetsche, έκανε τη δήλωση της ημέρας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δέχομαι το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι το πρόβλημα. Γι’ αυτό είναι δουλειά μας να καταστήσουμε σαφές ότι είμαστε μέρος της λύσης».

Από τη μεριά του, ο διευθυντής του πανεπιστημίου του Duisburg-Essen και ερευνητικού κέντρου της αυτοκινητοβιομηχανίας, Ferdinand Dudenhoeffer, είπε ότι σε αυτό το παιχνίδι υπάρχουν μόνο χαμένοι και πως η μεγαλύτερη απώλεια είναι η αξιοπιστία των πολιτικών, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τη στάση της γερμανικής κυβέρνησης στο θέμα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης