Αυτόνομο σύστημα οδήγησης από την Opel

Αυτόνομο σύστημα οδήγησης από την Opel

Ο ένας μετά τον άλλο, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρουσιάζουν τις προτάσεις τους σχετικά με τις τεχνολογίες του μέλλοντος. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται στο επίκεντρο, με την Opel να υπόσχεται λιγότερα ατυχήματα και μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Η εταιρεία συμμετέχει από το 2015 στο Ko-HAF (Kooperatives hochautomatisiertes Fahren), ένα γερμανικό ερευνητικό project με θέμα τη συνεργατική, αυτοματοποιημένη οδήγηση. Πρόσφατα, έγιναν οι πρώτες δοκιμές στο κέντρο του Rodgau-Dudenhofen, με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά.

Τα συστήματα συνεργατικής, αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν χρειάζονται συνεχή επίβλεψη από τον οδηγό. Οι χειριστές μπορούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα, αλλά όταν ειδοποιούνται από το σύστημα, πρέπει να είναι σε θέση να αναλαμβάνουν εντός ορισμένου χρόνου τον έλεγχο του οχήματος. Επομένως, το αυτοκίνητο πρέπει να μπορεί να «βλέπει» μακρύτερα από όσο επιτρέπουν οι δικοί του αισθητήρες.

Στο Ko-HAF, οχήματα στέλνουν πληροφορίες για τις τρέχουσες οδικές συνθήκες, όπως οδικά έργα, κυκλοφοριακές ανασχέσεις και ατυχήματα, σε έναν Safety Server (Διακομιστή Ασφαλείας). Εκεί, γίνεται η συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών, ώστε, εάν χρειαστεί, να υπάρχει ένας ακριβής χάρτης - σαν ένας τεχνητός ορίζοντας που προσφέρει μία πολύ λεπτομερή επισκόπηση του δρόμου μπροστά.

Η Opel ανέλαβε τον τομέα των ψηφιοποιημένων χαρτών καθώς και τη διαδικασία αποσύνδεσης του αυτοκινήτου από την κατάσταση αυτοματοποιημένης οδήγησης και την επαναφορά του ελέγχου στον οδηγό. Οι μηχανικοί από το Rüsselsheim σχεδίασαν την αρχιτεκτονική, τις διεπαφές, τα πρωτόκολλα του Safety Server και τους αλγορίθμους για οπτική χαρτογράφηση και εντοπισμό στίγματος, που αξιολογήθηκαν στο project.

Ακόμη ένας τομέας στον οποίο επικεντρώθηκαν οι μηχανικοί και επιστήμονες της μάρκας ήταν οι ασχολίες του οδηγού, τα λεγόμενα μη οδηγικά καθήκοντα. Εξέλιξαν, λοιπόν, ένα λογισμικό και ένα σύστημα αισθητήρων για την ανίχνευση και ταξινόμηση των ασχολιών του οδηγού όταν το όχημα κινείται αυτόματα, προκειμένου αυτός να μπορεί να διαβάζει, να γράφει και να ξεκουράζεται.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2018, 09:03