Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Στην Ελλάδα υπάρχουν 1.050 πρατήρια που πωλούν υγραέριο κίνησης…Η διακίνηση του υγραερίου κίνησης έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν την εναλλακτική αυτή μορφή καυσίμου μεγαλώνει διαρκώς.

Όσο λοιπόν το χρήμα… κινείται, τόσο αυξάνεται και ο αριθμός των επιτήδειων που λειτουργούν σε βάρος των καταναλωτών προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.

O γενικός διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος δείχνει την αγορά του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χάνονται 45 εκατ. ευρώ

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως το κράτος χάνει κάθε χρόνο σχεδόν 45 εκατομμύρια ευρώ από το
Σε πολλά πρατήρια γίνεται παράνομη πώληση βιομηχανικού υγραερίου αντί υγραερίου κίνησηςλαθρεμπόριο υγραερίου και, όπως δείχνουν τα στοιχεία, το νούμερο αυτό θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα. Πριν από λίγες ημέρες θα διαβάσατε το άρθρο του Παναγιώτη Βλαχουτσάκου στο zougla.gr που έκανε λόγο για τη «Νέα μαφία στο υγραέριο κίνησης».

Σύμφωνα μάλιστα με το ρεπορτάζ, στελέχη του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος πραγματοποιούν συνεχώς ελέγχους προκειμένου να διαπιστώσουν εάν και κατά πόσο το καύσιμο που πωλείται στους καταναλωτές πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. 


Η κομπίνα με το βιομηχανικό υγραέριο

Να σημειώσουμε πως το λαθρεμπόριο αφορά στην αναλογία υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό υγραέριο. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο υγραέριο κίνησης είναι στα 430 ευρώ ανά τόνο, ενώ στο βιομηχανικό ανέρχεται μόλις στα 120 ευρώ. Στην πράξη ο καθένας μπορεί να καταλάβει για τι ποσά μιλάμε και πόσα ακόμα χάνονται.

Αν το υγραέριο δεν προορίζεται για αυτοκίνητο (δηλαδή αν είναι βιομηχανικό), τότε ενδέχεται να δημιουργηθεί ζημιά στον κινητήρα

Ζημιά στον κινητήρα 

Επιπλέον, η ζημιά που γίνεται στον κινητήρα είναι σημαντική και αυτός είναι και ένας από τους λόγους
Η χρήση του βιομηχανικού υγραερίου δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα…που πολλά οχήματα τα οποία εφοδιάζονται ακόμα και με ακριβά συστήματα υγραεριοκίνησης παρουσιάζουν συχνά προβλήματα.

Θέλοντας να πατάξει το λαθρεμπόριο, η Coral Gas προχώρησε σε μια πρωτοποριακή λύση σε συνεργασία με εταιρεία του εξωτερικού.

Συγκεκριμένα εισάγει έναν ιχνηθέτη στο υγραέριο κίνησης (που δεν επηρεάζει το καύσιμο), ο οποίος μπορεί να ελέγχει όχι μόνο την ποσότητα αλλά και την ποιότητα.

Η Coral Gas είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που μπορεί να διασφαλίσει στον οδηγό ότι προμηθεύεται υγραέριο κίνησης στη σωστή ποιότητα και ποσότητα


Πώς λειτουργεί

Ο μοριακός ιχνηθέτης εισάγεται στο υγραέριο κίνησης, στην υγρή συμπιεσμένη φάση του, σε Με αυτό το σύστημα της Coral Gass δεν μπορεί να γίνει παραποίηση… απειροελάχιστες ποσότητες (χιλιοστόγραμμα/ανά κυβικό μέτρο, PPB).

Δεν ανιχνεύεται παρά μόνο με εξειδικευμένα όργανα αλλά ούτε μπορεί να αφαιρεθεί και να παραμορφωθεί, δίνοντας έτσι  τη δυνατότητα για ταυτοποίηση των καυσίμων με εξαιρετική ακρίβεια. Με λίγα λόγια, αυτό αποτρέπει τους επιτήδειους από το να παρανομήσουν…

Σύμφωνα μάλιστα με τον γενικό διευθυντή της Coral Gas, Παναγιώτη Χαριτόπουλο, η τεχνολογία που διαθέτει η εταιρεία μπορεί εύκολα και με ακρίβεια να ανιχνεύσει την περίπτωση παραποίησης στη χημική σύνθεση του καυσίμου.

Η Coral Gas διαθέτει κινητές μονάδες που πραγματοποιούν ξαφνικούς ελέγχους σε πρατήρια που έχει η εταιρεία (320 σε όλη την Ελλάδα)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης