Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Έχω την αίσθηση πως ζούμε στην εποχή του… 2016! Δηλαδή στην εποχή που κυριαρχούν τα smartphones, τα tablets και γενικότερα τεχνολογίες που συνεχώς εξελίσσονται και μας κάνουν να ζούμε Όταν οι άλλες χώρες επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, εμείς ακόμα ανακαλύπτουμε τον… τροχό και φορολογούμε ακόμα με τα κυβικά!πιο άνετα και πιο ευχάριστα. Ακολουθώντας λοιπόν έναν σύγχρονο τρόπο ζωής σε πόλεις που εξελίσσονται, είναι λογικό να πρέπει να έχουμε και το αντίστοιχο αυτοκίνητο.

Είναι γνωστό πως οι πωλήσεις των καινούργιων οχημάτων έχουν πέσει σημαντικά και προηγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα μένουν στο… ράφι, γιατί ο τρόπος αντιμετώπισής τους θυμίζει… παλαιολιθική εποχή. Τρανταχτό παράδειγμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δυστυχώς οι κυβερνώντες τα αντιμετωπίζουν ως αυτοκίνητα πλουσίων και όχι ως αυτοκίνητα φιλικά προς στο περιβάλλον.

Η αυτονομία πλέον του BMW i3 μπορεί να ξεπεράσει και τα 300 χιλιόμετρα...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φιλικά στο περιβάλλον
Ας δούμε όμως με στοιχεία και όχι…. αρλούμπες, τι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον. Για παράδειγμα, για μία BMW i3, στον συνολικό της κύκλο ζωής, το περιβαλλοντολογικό Με 1.5 – 2.3 ευρώ μπορείς να καλύψεις απόσταση 100 χιλιομέτρων…«αποτύπωμα» (σύμφωνα με επίσημη πιστοποίηση) είναι από 30 έως 50% μικρότερο από ένα συμβατικό όχημα. Στην πράξη λοιπόν, από την κατασκευή (εργοστάσιο, μεταφορές κ.λπ.) μέχρι την… ανακύκλωσή του θα μειώσει σε τεράστιο βαθμό την αρνητική επίδρασή του στο περιβάλλον.

Επιπλέον, κατά τη χρήση δεν θα επιβαρύνει με ρύπους, κάτι που ο καθένας μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον. Ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο αφορά και στο κόστος χρήσης, καθώς επιβαρύνει με μόλις 1.5 – 2 ευρώ τον χρήστη για κάθε 100 χιλιόμετρα. Πολλαπλά και σημαντικά οφέλη, απλά, καθημερινά που μόνο με θετικό «μάτι» μπορεί ο καθένας να τα δει.

Εκκεντρική σχεδίαση...

Τα αρνητικά…
Όσον αφορά στα αρνητικά στοιχεία των ηλεκτρικών οχημάτων, θα έβαζα στη σχετική λίστα την αυτονομία, την τιμή και τις υποδομές (στην Ελλάδα). Το πρώτο δείχνει να αλλάζει και αυτό το βλέπουμε Αυτονομία, τιμή αγοράς και υποδομές. Τρία στοιχεία που… φρενάρουν την ανάπτυξη από τα νέα μοντέλα. Η BMW i3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχει ήδη φτάσει σε αυτονομία τα 300 χιλιόμετρα (από 180) και σε μία ειδική έκδοση που πωλείται (την REX) έχεις τη δυνατότητα να κάνεις ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα.  Όσον αφορά στην τιμή αγοράς, είναι δύσκολο να πέσει, καθώς τέτοιου είδους αυτοκίνητα κατασκευάζονται από προηγμένα υλικά και το κόστος των μπαταριών είναι ψηλό. Να σημειώσουμε πως θα έπαιζε σημαντικό ρόλο μία επιδότηση από το κράτος για αγορά κάθε ηλεκτρικού οχήματος, όπως συμβαίνει στα κράτη του λεγόμενου δυτικού κόσμου.

Μεγάλη επένδυση στις υποδομές το 2017
Τέλος, ένα βασικό στοιχείο αφορά στις υποδομές. Στη χώρα μας είναι σχεδόν ανύπαρκτες και όσες υπάρχουν αφορούν σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Άρα, είναι λογικό, όταν δεν υπάρχουν χώροι για να φορτίσεις με… ρεύμα το αυτοκίνητό σου, να σκέφτεσαι την αγορά του. Και αυτό είναι κάτι που λείπει και θα πρέπει να αλλάξει με τη βοήθεια του κράτους που ακόμα δεν γνωρίζει (οι υπεύθυνοι δηλαδή) τι σημαίνει ηλεκτροκίνηση και ποια τα οφέλη της.

Εδώ να σημειώσουμε και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του zougla.gr, πως θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια (από το 2017) στον τομέα της κατασκευής σταθμών φόρτισης (και μάλιστα με ταχυφορτιστές) σε όλη την Ελλάδα.

BMW i3 (δεξιά) και BMW i8 (αριστερά). Δύο υπερσύγχρονα αυτοκίνητα...

Κόντρα στο ρεύμα…
Με την κατάσταση σε αυτήν την κατηγορία να είναι δύσκολη, η BMW δείχνει να αντιστέκεται. Η αρχή έγινε Σε τρία χρόνια έχουν πουληθεί 108 ηλεκτρικά BMW i3 και i8…το 2013, όταν και λάνσαρε στην ελληνική αγορά (με τα χίλια – δυο προβλήματα), την αυτόνομη μάρκα i, φέρνοντας αρχικά το i3 και αργότερα το επιβλητικό i8.

Έκτοτε κατάφερε να διαθέσει 108 οχήματα της σειράς i (95 i3 και 13 i8) όπως και 45 της κατηγορίας plug in hybrid, δηλαδή αυτών που χρησιμοποιούν για την κίνηση τόσο ρεύμα (οι μπαταρίες φορτίζουν από ρεύμα) όσο και καύσιμο. Σημαντικά νούμερα πωλήσεων σε ένα τόσο αρνητικό περιβάλλον που για να επιτευχθούν κάποιοι έπρεπε να δουλέψουν αμέτρητες ώρες και να χάσουν τον… ύπνο τους.

Ο επικεφαλής των αυτοκινήτων BMW i Αντώνης Αδάναλης (αριστερά) έχει χάσει τον... ύπνο του προσπαθώντας να αποδείξει ποια είναι τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Δεξιά στη φωτογραφία ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας του BMW Group Hellas Κωνσταντίνος Διαμαντής

Αυτονομία στα 300 χλμ.
Η προσπάθεια και η επένδυση όμως συνεχίζεται, και ήδη το i3 είναι διαθέσιμο με νέες μπαταρίες που Στα 7.2 δευτ. η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα…προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Συγκεκριμένα, ο οδηγός μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 300 χιλιόμετρα (από 180), νούμερο ιδιαίτερα υψηλό και ικανό να βάλει σε… σκέψη πελάτες που ήθελαν να το αποκτήσουν αλλά δεν έκαναν την κίνηση.

Με τις νέες μπαταρίες το i3 μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7.3 δευτερόλεπτα (σωστά διαβάσατε το νούμερο) και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

H απόκτηση της BMW i3 μπορεί να γίνει με χρηματοδότηση και επιτόκιο της τάξης του 3,3%

Μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρία
Στη νέα έκδοση του i3 η μπαταρία των 94Ah (από 60Ah) έχει χωρητικότητα 27,2 Kwh (από 18,8) και η H εγγύηση της μπαταρίας είναι 8 χρόνια…μέση κατανάλωση… ρεύματος αγγίζει τις 12.6 Kwh για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως ο χρήστης θα επιβαρύνεται με πολύ χαμηλά ποσά για την κυκλοφορία του, ενώ αν κάνει χρήση μίας συγκεκριμένης υπηρεσίας που προσφέρει το BMW Group Hellas δεν θα πληρώνει ούτε το ρεύμα!

Η τιμή του BMW i3 με τις νέες μπαταρίες αγγίζει τα 36.450 ευρώ και η αγορά του μπορεί να γίνει με συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που μεταφράζεται σε προκαταβολή και 295 ευρώ τον μήνα.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το BMW i3 πατήστε
ΕΔΩ

 

Χρόνοι και κόστος χρήσης ενός BMW i3 των 94Ah
Οι τιμές ξεκινούν από τα 36.450 ευρώ..

Το άνοιγμα των θυρών γίνεται ανάποδα και χώροι για τους επιβάτες εντυπωσιάζουν...

Και μόνο που τα κοιτάζεις καταλαβαίνεις πως πρόκειται για αυτοκίνητα του μέλλοντος...

Τα αυτοκίνητα i της BMW δείχνουν το μέλλον...
Ακόμα και τα ελαστικά είναι ειδικά για να μειώνουν τις τριβές...
Επαναστατικό...

Για να καταλάβεις τι σημαίνει ηλεκτρικό πρέπει να το οδηγήσεις...
Το εσωτερικό όπως και όλο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από εξωτικά και ακριβά υλικά...

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης