Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να αλλάξουν σε αγώνα ράλι ένα ελαστικό σε 70 δευτερόλεπτα

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 23 Απριλίου 2020, 22:30
Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να αλλάξουν σε αγώνα ράλι ένα ελαστικό σε 70 δευτερόλεπτα

Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

     


Ένα από τα πλέον συνηθισμένα φαινόμενα σε αγώνες ράλι είναι τα κλαταρισμένα ελαστικά. Όταν το αγωνιστικό πλήρωμα αντιληφθεί πως κάτι τέτοιο συμβαίνει θα πρέπει να εκτιμήσει αρχικά την κατάσταση και να δράσει στιγμιαία με σκοπό πάντα να καταφέρει να βγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από την ειδική διαδρομή.

Σε αγώνες ράλι και ιδίως στο χώμα τα κλαταρισμένα ελαστικά είναι πολύ συνηθισμένα φαινόμενο...

Περιπτώσεις που δεν αξίζει η αλλαγή ελαστικού

Σύμφωνα με την Skoda Motorsport, oι μηχανικοί της έχουν υπολογίσει ότι αν απομένουν λιγότερο από 7-8 χιλιόμετρα μέχρι το τέλος μίας ειδικής διαδρομής, η επιλογή αλλαγής ελαστικού δεν ενδείκνυται, γιατί η απώλεια χρόνου θα είναι μεγάλη και δεν πρόκειται ποτέ να καλυφθεί όσο γρήγορα και να κινηθεί το πλήρωμα.

Ένα αγωνιστικό πλήρωμα είναι ικανό να αλλάξει ένα ελαστικό ακόμα και σε 70 δευτερόλεπτα...

Συντονισμός

Εάν οδηγός και συνοδηγός αποφασίσουν να αλλάξουν το ελαστικό θα πρέπει να συντονιστούν για να πετύχει μία όσο το δυνατόν πιο γρήγορη αλλαγή.

Συνήθως, το μπουλονοπίστολο είναι τοποθετημένο στην πόρτα πίσω από τον οδηγό, ενώ ο γρύλος βρίσκεται πίσω από τον συνοδηγό και το κλειδί για ώρα ανάγκης στο χώρο του εφεδρικού τροχού.

Το μπουλονοπίστολο είναι τοποθετημένο στην πόρτα πίσω από τον οδηγό

Η διαδικασία

Η συνηθισμένη τακτική έχει ως εξής: Όταν ο οδηγός χαλαρώνει τα παξιμάδια με το μπουλονοπίστολο, ο Οδηγός και συνοδηγός εργάζονται σαν... ρολόισυνοδηγός βγαίνει από το αυτοκίνητο, στερεώνει τον γρύλο και σηκώνει το αυτοκίνητο, ενώ στη συνέχεια μεταφέρει την ρεζέρβα στον οδηγό.

Ο οδηγός κάνει την αλλαγή και στη συνέχεια σφίγγει τα παξιμάδια ξανά, την ίδια στιγμή που ο συνοδηγός στερεώνει τον κατεστραμμένο τροχό στο αυτοκίνητο.

Το πλήρωμα μπορεί να ξεκινήσει πάλι μόνο αφού φορέσει τις ζώνες ασφαλείας τους.

Οι δύο εφεδρικοί τροχοί...

Στα 19 κιλά το βάρος...

Σύμφωνα με την τσέχικη μάρκα, τα αγωνιστικά της πληρώματα κατά τη διάρκεια δοκιμών είναι σε θέση να αλλάξουν ένα ελαστικό σε περίπου ένα λεπτό και δέκα δευτερόλεπτα!

Να σημειώσουμε πως ο εφεδρικός τροχός για άσφαλτο, για τη Skoda Fabia Rally2 ζυγίζει περίπου 19 κιλά και για το χώμα 23 κιλά.

 

Δείτε στο παρακάτω video πόσο γρήγορα την ώρα του αγώνα ένα πλήρωμα αλλάζει ελαστικό

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 23 Απριλίου 2020, 22:41