Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δημιουργία και η παραγωγή ενός ελληνικού αυτοκινήτου είναι κάτι που ονειρεύεται κάθε Έλληνας. Ωστόσο, αν κοιτάξει κανείς την ιστορία, θα διαπιστώσει πως το όνειρο αυτό ήταν κάποτε πραγματικότητα και θα μπορούσε να συνεχίσει να υπάρχει ακόμα και σήμερα αν δεν διέκοπτε το όραμα η γνωστή σε όλους μας γραφειοκρατία.

Στο εργοστάσιο της Namco ακόμα και σήμερα γίνονται εργασίες...

40.000 PONY στους δρόμους…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κορυφαίο, τρανταχτό παράδειγμα, αυτό του ελληνικού PONY, ενός αυτοκινήτου που ξεκίνησε να παράγεται Η γραφειοκρατία πάγωσε την παραγωγή…πριν από δεκαετίες στη Θεσσαλονίκη. Περισσότερες από 40.000 μονάδες κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ ακόμα και σήμερα τα βλέπουμε στους δρόμους.

Η παραγωγή τους σταμάτησε άδοξα λόγω… γραφειοκρατίας. Από τότε έχουν γίνει πολλές προσπάθειες να λειτουργήσει και πάλι το εργοστάσιο, το οποίο όμως δεν έχει κατεβάσει ρολά, αλλά συνεχίζει να κατασκευάζει πρωτότυπα οχήματα και να ανακατασκευάζει παλαιά PONY.

Αυτή η ταμπέλα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της Namco...

Πήγαμε και είδαμε…

Πριν από λίγες ημέρες βρεθήκαμε στη Θεσσαλονίκη και επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της Namco για να Όταν έχεις πάθος, μεράκι και όραμα, δεν τα παρατάς ποτέ…δούμε πώς είναι σήμερα οι χώροι του εργοστασίου, ποιες είναι δραστηριότητες και φυσικά να συνομιλήσουμε με τους ανθρώπους της. Η φιλοξενία ήταν υποδειγματική, κάτι που χαρακτηρίζει όλη την οικογένεια των ανθρώπων που περνούν καθημερινά το κατώφλι του εργοστασίου.

Την περιήγηση στο εργοστάσιο μας έκανε ο πρόεδρος του ΔΣ Νικόλαος Ρούσσης, ο οποίος μας έδειξε σημεία του εργοστασίου που ακόμα και σήμερα βρίσκονται σε λειτουργία. Απόλυτος στα λόγια του, ξεκάθαρος και ευγενής μάς έδωσε να καταλάβουμε πως αυτό το εργοστάσιο είναι ένα τεράστιο κομμάτι της ιστορίας αυτού του τόπου.  

Στη φωτογραφία από αριστερά, Πέτρος Κοντογούρης, Κοσμάς Παπαβασιλείου, Νικόλαος Ρούσσης, Πέτρος Σερόλι, Σεραφείμ Παπαβασιλείου, Ηλίας Πετίδης και Νίκος Κοντογούρης.

PONY με 6.500 δολάρια…

Από την πλευρά του ο βασικός μέτοχος του group Namco, Πέτρος Κοντογούρης, μας αποκάλυψε πολλές ειδήσεις για το εργοστάσιο, το PONY, το μέλλον της Namco, αλλά και γιατί ακόμα δεν έχουμε δει να παράγεται Στο εργαστήριο της εταιρείας εξελίσσεται και ηλεκτρικό PONY…το καινούργιο PONY. Επιπλέον απάντησε στην απορία μας, κατά πόσο μπορεί ένα ελληνικό όχημα να κοιτάξει στα μάτια μοντέλα που παράγουν σύγχρονα εργοστάσια.

Σημαντικό επίσης στοιχείο που βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας είναι η εξέλιξη που αφορά στο ηλεκτρικό PONY και αποκάλυψε στην κάμερα ο κ. Κοντογούρης. Μάλιστα ο ίδιος μίλησε για τη δημιουργία εργοστασίου εντός του 2021 στην… Αίγυπτο, ενώ έκανε γνωστό πως αν προχωρήσει αυτό το project το κόστος του PONY δεν θα υπερβαίνει τα 6.500 δολάρια.

Όπως θα δείτε, οι εικόνες μέσα από το εργοστάσιο θυμίζουν μία άλλη εποχή, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά για το πώς μπορεί να δημιουργηθεί παραγωγή χιλιάδων αυτοκινήτων. Η απάντηση είναι απλή καθώς για να αλλάξει η εικόνα θα πρέπει να δοθεί η κατάλληλη άδεια προκειμένου να μπορεί να κυκλοφορεί το αυτοκίνητο στον δρόμο, άρα να γίνουν και οι ανάλογες επενδύσεις.

H πλατφόρμα της NAMCO μπορεί να "φιλοξενήσει" 17 διαφορετικά μοντέελα

Όχημα για επαγγελματίες

Να σημειώσουμε πως το PONY θα αποτελεί πρόταση για τους επαγγελματίες και δεν θα είναι ένα επιβατικό όχημα που θα πωλείται έχοντας ως πρότυπο τεχνολογίες που βλέπουμε σε σύγχρονα αυτοκίνητα.

Σκοπός είναι να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας προκειμένου τα προϊόντα που θα παράγονται να εξάγονται σε τρίτες χώρες που αναζητούν τέτοιου είδους οχήματα.

 

Παρακολουθήστε το βίντεο από το εργοστάσιο της NAMCO…

 

 

 

 

Τιμητική πλακέτα του 2019 που παρέδωσαν οι Τούρκοι στα στελέχη της Namco. Μην ξεχνάτε πως στη γειτονική χώρα λειτουργούν δεκάδες εργοστάσια παραγωγής οχημάτων. Με λίγα λόγια, οι Τούρκοι αναγνωρίζουν την ελληνική προσπάθεια και οι Έλληνες όπως φαίνεται… όχι!

 

Έτσι είναι σήμερα το εργοστάσιο, που βρίσκεται στη Θέρμη Θεσσαλονίκης...

 

Στο εργοστάσιο σήμερα γίνονται εργασίες που αφορούν στην κατασκευή πρωτοτύπων, αλλά και σε ανακατασκευές...

 

Όλα ξεκινούν από εδώ...

 

Από αυτή τη λαμαρίνα θα δημιουργείται ένα αυτοκίνητο...

 

Εδώ κόβεται η λαμαρίνα...

 

Μαζί με τον πρόεδρο του ΔΣ της Namco Νικόλαο Ρούσση.

 

Καλούπια που αφορούν στο PONY.

 

Οι εργασίες συνεχίζονται και σήμερα...

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης