Του Λουκά Παπαλάμπρου

Μέχρι το 2015, οπότε και ξέσπασε ο σάλος με το σκάνδαλο «dieselgate», τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατείχαν ποσοστό πάνω από το 50% επί του συνόλου της αγοράς στην Ευρώπη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσα σε τρία χρόνια ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν άρδην. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι κυβερνήσεις των μεγαλύτερων και πιο ανεπτυγμένων κρατών – μελών ξεκίνησαν μία πρωτοφανή εκστρατεία κατά του diesel, επηρεάζοντας σε τεράστιο βαθμό τους καταναλωτές.

Η Ε.Ε. θέσπισε τόσο αυστηρά κριτήρια όσον αφορά στις προδιαγραφές των κινητήρων, που ήταν απαγορευτικό για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξελίξουν μηχανικά σύνολα πετρελαίου. Την ίδια στιγμή, οι δημοτικές αρχές ορισμένων χωρών απαγόρευσαν την κίνησή τους στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Μάλιστα, κάποιοι κολοσσοί όπως η Toyota, κατάργησαν τελείως τους πετρελαιοκινητήρες στη Γηραιά Ήπειρο, προωθώντας τα υβριδικά.

Όλα αυτά, είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις των diesel να μειωθούν σε εντυπωσιακό βαθμό, αγγίζοντας τα επίπεδα του 2001.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων που εφοδιάζονταν με κινητήρες πετρελαίου το 2018 έφθασαν τις 5,59 εκατ. μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να βρίσκεται στο 36%.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, το 2019 η πτώση θα συνεχιστεί, με τους οδηγούς να στρέφονται στα plug-in hybrid και τα ηλεκτρικά οχήματα. Φυσικά, τη μερίδια του λέοντος θα εξακολουθήσει να κατέχει η βενζίνη, τουλάχιστον έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες σε όλες τις αγορές σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και βελτιωθούν οι υποδομές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης