Η γερμανική Next.e.GO SE θα κατασκευάζει τα οχήματά της στην Ελλάδα

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2020, 15:28
Η γερμανική Next.e.GO SE θα κατασκευάζει τα οχήματά της στην Ελλάδα

Μετά την επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια, μια ακόμη γερμανική εταιρεία κατασκευής οχημάτων -σαφώς μικρότερης δυναμικότητας- επενδύει στη χώρα μας, έχοντας ως στόχο την κατασκευή μιας κεντρικής μονάδας συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πρόκειται για τη Next.e.GO SE, μια σχετικά νεοσύστατη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή μηχανολογίας Dr. Günther Schuh στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν και αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει στην γκάμα της ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Έπεσαν οι υπογραφές

Η παραγωγή πλήρους κλίμακας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης με το πρώτο σημαντικό βήμα, την πρώτη επίσημη υπογραφή της «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» από την Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. του Υπουργείου Εξωτερικών) και την εταιρία Next.e.GO SE, τη μοναδική γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.

Η υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και των επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση, του αναπληρωτή υπουργού Έρευνας και Ανάπτυξης, Χρήστου Δήμα, του γενικού γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων και προέδρου της Enterprise Greece, Ιωάννη Σμυρλή, και του Νομικού Συμβούλου της Next.e.GO SE, Σταύρου Κωσταντινίδη.

Το έργο παρουσίασε ο πρωτεργάτης της συμφωνίας, υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος, υπέγραψε τη συμφωνία, μαζί με τον πρόεδρο του Δ.Σ., της Next.e.GO SE, Ulrich Hermann.

Σε 24 μήνες θα είναι έτοιμο το εργοστάσιο

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα 30.000-45.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ. Αρχικά θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας  και άλλες 5.500 θέσεις στο ευρύτερο υποστηρικτικό οικοσύστημα.

1.000 θέσεις εργασίας σε πρώτη φάση. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν μια «κατ' αρχήν συνεργασία», που προγραμματίζει τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, προκειμένου να καταγραφούν το ακριβές πλαίσιο αλλά και οι προϋποθέσεις υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία θα ενταχθεί στα έργα στρατηγικής σημασίας και το σχετικό πλαίσιο κινήτρων δεδομένου ότι, εκτός από τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, η Next.e.GO SE θα επενδύσει στην ίδρυση ενός Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας στη χώρα μας, με σεβασμό στο περιβάλλον και αξιοποίηση του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού.

Βάσει των εκτιμήσεων η πλήρης συμφωνία θα είναι έτοιμη εντός των επόμενων 3-6 μηνών, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες έως την πλήρη λειτουργία μιας μονάδας παραγωγής e.Go στην Ελλάδα.

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει ειδικότερα την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο. Επίσης την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Aachen της Γερμανίας.

Τα οφέλη για την ελληνική οικονομία, όπως τονίστηκε, θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά: αύξηση της απασχόλησης, μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Γερμανία στην Ελλάδα σε έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τομέα, ανάδειξη πρωτοποριακής τεχνολογίας, αλλά και ανάδειξη της Ελλάδας στην διεθνή αγορά ως ενός από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτροκίνηση, μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας. Ανάπτυξη ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών για τις παραγωγικές ανάγκες της εργοστασιακής μονάδας (μεταλλικών εξαρτημάτων, του αλουμινίου, των υφασμάτων και του εσωτερικού μέρους των οχημάτων, των κρυστάλλων κ.ά.).

Επίσης προσέλκυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων και σταδιακή μετατροπή της Ελλάδας σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name. Τέλος δυνατότητα ταχείας πρόσβασης στην ηλεκτροκίνηση σε προσιτό κόστος στον ευρύτερο πληθυσμό.

Το πρώτο αυτοκίνητο

Το μοντέλο που έχει στην γκάμα της η Next.e. Go SE είναι το e.Go Life, ένα μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης που προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις μπαταριών. Το e.Go Life 20 φέρει μπαταρία 14,9 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων, έχοντας αυτονομία 121 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 116 χλμ/ώρα. Η τιμή του στη Γερμανία ξεκινά από 15.900 ευρώ.

Η έκδοση e.Go Life 40 εξοπλίζεται με μπαταρία 17,9 kWh και ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων. Έχει αυτονομία 142 χλμ., τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και τιμή 17.400 ευρώ. Το e.Go Life 60 τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 109 ίππων και μπαταρία 23,9 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει τα 184 χλμ. και την ταχύτητα τα 152 χλμ./ώρα. Όσο για την τιμή του, είναι στα 19.900 ευρώ.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2020, 16:05