Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μόδα; Ανάγκη; Ασφάλεια; Επιλογή γιατί… έτσι αρέσει στον ιδιοκτήτη; Όπως και να ‘χει, ένα αυτοκίνητο εφοδιασμένο με σύστημα τετρακίνησης είναι πάντα… ευπρόσδεκτο! Από όποια οπτική πλευρά και να
Ποτέ ποια η χρήση τετρακίνησης δεν ήταν πιο απλή…το κοιτάξεις κανείς. Σίγουρα το κράτημα που έχει το αυτοκίνητο είναι καλύτερο ενώ είναι σίγουρο πως όταν χρειαστείς να κινηθεί εκτός δρόμου δεν θα αποκτήσεις… πονοκέφαλο.

Παλαιότερα, η συντριπτική πλειοψηφία τετρακίνητων μοντέλων έκανε την εμφάνισή της στα λεγόμενα 4×4. Οι εποχές όμως αλλάζουν και πλέον παρατηρούμε πως υπάρχουν καθημερινά μοντέλα με συστήματα εξελιγμένης τετρακίνησης που όλα γίνονται αυτόματα. Με λίγα λόγια, οι πολλοί διακόπτες και οι έξτρα λεβιέδες έχουν παραχωρήσει τη θέση τους στους υπολογιστές, οπότε αυτοί “καταλαβαίνουν” τι συμβαίνει και ενεργούν ανάλογα…

Οδηγώντας ένα τετρακίνητο BMW με αυτά που... κάνεις, τρελαίνεσαι

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τρίαντα χρόνια εξέλιξη…
Η BMW είμαι μία μάρκα με παράδοση 30 ετών στα συστήματα 4×4. Το πρώτο μοντέλο που εμφανίστηκε το 1985 ήταν, όσο και αν ακούγεται περίεργο, η 325i “Allrad” και συγκεκριμένα στο σαλόνι αυτοκινήτου Μόνο η Ζ4 και η γκάμα των… μοτοσικλετών της BMW δεν εφοδιάζονται με σύστημα τετρακίνησης! της Φρανκφούρτης. Έκτοτε τα πράγματα άλλαξαν, νέα μοντέλα προστέθηκαν στη γκάμα και πλέον έχουμε φτάσει στην εποχή που σχεδόν το ένα στα τρία αυτοκίνητα BMW που πωλούνται σε όλο τον κόσμο εφοδιάζεται με το σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive.

Από τη Σειρά 1 μέχρι τη Σειρά 7 και φυσικά όλη τη γκάμα των λεγόμενων οχημάτων ελευθέρου χρόνου όπως είναι η Χ1, Χ3, Χ5 κ.λπ. Σήμερα, η BMW προσφέρει πάνω από 110 μοντέλα – ανεξαρτήτως τύπου κιβωτίου – με σύστημα xDrive σε 12 διαφορετικές σειρές, καθώς και το plug-in hybrid σπορ μοντέλο BMW i8 και την compact BMW 225xe με ηλεκτρικό σύστημα all-wheel drive.

Η Χ1 έχει τη δυνατότητα για πολλά πράγματα  Αρκεί να τα επιχειρήσεις...

Πως λειτουργεί το σύστημα…
Η τεχνολογία του συστήματος είναι ιδιαίτερα προχωρημένη και είναι κάτι που ελάχιστα ενδιαφέρει τον Το αυτοκίνητο διαβάζει το δρόμο και πράττει ανάλογα… πελάτη. Αυτό που θέλει ο καθένας είναι να βγει… αλώβητος όταν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν και τότε είναι που θα καταλάβει τι σημαίνει αυτόματη τετρακίνηση και γιατί πλήρωσε κάτι παραπάνω για να την αποκτήσει.

Στην πράξη λοιπόν, το σύστημα all-wheel-drive δουλεύει ως εξής: Ο οδηγός δεν κάνει σχεδόν τίποτα από το να οδηγεί κανονικά, καθώς ένας κεντρικός υπολογιστής «διαβάζει» το δρόμο και ανάλογα στέλνει την ροπή, έτσι ώστε να έχει το καλύτερο κράτημα και το αυτοκίνητο να μην παρεκκλίνει της πορείας του. Θα αναρωτηθεί κάποιος τι γίνεται στην περίπτωση που ο οδηγός θα πρέπει να κατέβει κατηφόρα με μεγάλη κλίση. Σε μία τέτοια περίπτωση με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται δίπλα στο κιβώτιο «κλειδώνει» η ταχύτητα και χωρίς γκάζι το αυτοκίνητο κατηφορίζει ομαλά χωρίς να γίνεται επικίνδυνη οποιαδήποτε κατάβαση.

Η τετρακίνηση είναι ιδανική και για τα καρτήματα εντός δρόμου καθώς αναβάζει αρκετά τα επίπεδα πρόσφυσης...

Ασφάλεια…
Στο δρόμο, ο οδηγός δεν θα καταλάβει τι συμβαίνει και εάν το όχημα είναι τετρακίνητο ή όχι. Γιατί πολύ Τόσο απλά γίνεται; Εμ…. γίνεται! Δοκιμασέ το και θα δεις! απλά, το αυτοκίνητο διαβάζει μόνο του τι γίνεται, πόσο ολισθηρό είναι το έδαφος και κατανέμει τη ροπή ανάλογα με την πρόσφυση στον αντίστοιχο τροχό. Το αποτέλεσμα έχει να κάνει με την ασφάλεια που είναι και αυτό που στην τελική μας ενδιαφέρει…

H λειτουργία του συστήματος  xDrive, αν θα μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε ,θα διαλέγαμε την λαϊκή έκφραση πάναπλη». Και να μην ξέρεις να οδηγείς εκτός δρόμου, θα νομίζεις πως ξέρεις, ενώ στο δρόμο θα σου δίνεται η αίσθηση πως οι οδηγικές σου ικανότητες είναι υψηλού επιπέδου.

Μία δοκιμή μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο και ιδίως αυτές τις ημέρες που η BMW διοργανώνει εκδηλώσει test drive με όλη τη γκάμα Χ…

Η 325 ήταν η πρώτη ΒΜW  που 'φόρεσε' σύστημα τετρακίνησης... Το 1985

 

H ιστορία της τετρακίνησης στην BMW

1985
Εμφανίζεται για πρώτη φορά η τεχνολογία BMW all – wheel – drive στην 325i “Allrad” Η ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα ήταν 37:63.

1991
Κάνει την εμφάνισή του και στην BMW 525 iX όπου για πρώτη φορά υπάρχει ηλεκτρονικός έλεγχος κατανομής ισχύος. Η ροπή μοιράζεται στον εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 36:64.

1999
Παρουσιάζεται η Χ5. Η ροπή μοιράζεται στον εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 38:62. Επιπλέον ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου όπως τα DSC (Dynamic Stability Control), ADB-X (Automatic Differential Brake) και HDC (Hill Descent Control) διασφάλιζαν σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και παράλληλα δυνατότητες εκτός δρόμου.

2003
Το BMW xDrive κάνει ντεμπούτο στις BMW X3 και BMW X5 με τη δυνατότητα να… ανιχνεύει μία ενδεχόμενη υπερστροφή ή υποστροφή και να επεμβαίνει ενεργά ανακατανέμοντας τη ροή της ελκτικής ισχύος.

2008
Κάνει την εμφάνισή του ο συνδυασμός του συστήματος AWD με το Dynamic Performance Control (DPC), που μεταβάλλει την κατανομή κινητήριας ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών στις στροφές, διασφαλίζοντας ευελιξία και ευστάθεια, ακόμα και σε ξαφνικές επιταχύνσεις ή στο άφημα του γκαζιού.

 Περιμένοντας τη δοκιμή...


Πως θα κάνετε και εσείς test drive

Να σημειώσουμε πως η BMW Hellas δίνει τη δυνατότητα σε όποιον ενδιαφέρεται να οδηγήσει όλη τη γκάμα Χ. Αυτό θα γίνει από 3 – 6 Μαρτίου στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Ωστόσο το BMW Generation X Roadshow θα συνεχίσει την επίσκεψή του και στις παρακάτω πόλεις:

Λάρισα: Εγκαταστάσεις Παπαδόπουλος Α.Ε. (8 – 10 Μαρτίου)
Σέρρες: Εγκαταστάσεις Αφοί Ιωαννίδη (18 – 19 Μαρτίου)
Πάτρα: Εγκαταστάσεις Αφοί Αθανασάτου (23 – 24 Μαρτίου)
Θεσσαλονίκη: Εγκαταστάσεις BMW Τρικαλιώτης (31 Μαρτίου – 2 Απριλίου)
Ηράκλειο: Εγκαταστάσεις Servin Κρήτης (8 – 9 Απριλίου)
Καλαμάτα: Εγκαταστάσεις Κ. Γεωργακόπουλος (15 – 16 Απριλίου)
Ιωάννινα: Εγκαταστάσεις Κ. Κατσιούλης (20 – 21 Απριλίου)

Για να δηλώσετε συμμετοχή για test drive καλέστε στο τηλέφωνο 210-9118 000 ή πατήστε ΕΔΩ

Για να κατέβεις μία κατηφόρα με μεγάλη κλίση δεν κάνεις τίποτα. Ούτε πατάς το γκάζι... Αφήνεις το αυτοκίνητο να το κάνει μόνο του!

Βέβαια για να πετύχεις το παραπάνω (κατέβασμα σε μεγάλη κλίση) πατάς το συγκεκριμένο κουμπί, ρυθμίζεις την ταχύτητα που θες για να κατέβεις την κατηφόρα με την μεγάλη κλίση από το cruise contol (max 10 χλμ./ώρα) και όλα γίνονται αυτόματα και με ασφάλεια..

Ο τροχός βρίσκεται στον αέρα... Κανένα πρόβλημα. Πατάς το γκάζι και συνεχίζεις...
Ακόμα και σε τέτοιο... οδόστρωμα (κύλινδροι!) μπορείς να ανέβεις ανηφόρα με μεγάλη κλίση! Και αυτό γίνεται καθώς η ροπή μεταφέρεται στους τροχούς με πρόσφυση και απλά συνεχίζεις την πορεία σου...
Τα αυτοκίνητα έχεουν αλλάξει μαζί και η τετρακίνηση... Άλλη γενιά!!!
Άλλη μία πολύ καλή εκδήλωση από την BMW Hellas για δημοσιογράφους και ενδιαφερόμενους πελάτες...

Παιδική χαρά στην οποία μπορείτε να... παίξετε τις επόμενες ημέρες

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης