Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Δύσκολα βρίσκεις στις μέρες μας μοτοσικλέτες με τη βαρύτητα του ονόματος Hayabusa. Βλέπετε όταν τη Οδηγώντας τη Hayabusa αισθάνεσαι την αύρα του θρύλου!δεκαετία του 1990 η Suzuki αποφάσισε να φτιάξει την ταχύτερη μοτοσικλέτα παραγωγής κατάφερε να το πετύχει και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Μεγάλος κινητήρας, τεράστια ισχύ (για την εποχή) και αεροδυναμική προστασία της χάρισαν τον τίτλο της ταχύτερης μοτοσικλέτας στον κόσμο, κάτι που μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει ξεπεράσει – όχι από άποψη επιδόσεων, αλλά από την οπτική του θρύλου!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποφάσισα να επισκεφτώ την Εθνική Πινακοθήκη παρέα με τη Hayabusa διότι βρίσκω αρκετά κοινά μεταξύ τους. Η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε ξανά τις πύλες τις στις 24 Μαρτίου 2021 έπειτα από οκτώ ολόκληρα χρόνια ανακατασκευής. Είχα την τύχη να έχω επισκεφτεί το Μουσείο πριν την ανακατασκευή και βρέθηκα ξανά στον ίδιο χώρο έπειτα από πολλά χρόνια έχοντας την τύχη να θαυμάσω ξανά τα υπέροχα έργα τέχνης και πίνακες του 19ου και του 20ού αιώνα, αλλά και σύγχρονα έργα.

Στο πίσω μέρος παρατηρούμε τις μεγαλύτερες σχεδιαστικές αλλαγές με νέα φωτιστικά σώματα LED.

“Συνταγή” που κερδίζει δεν αλλάζει

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καινούρια Suzuki Hayabusa έχει σίγουρα δύο κοινά στοιχεία με την Πινακοθήκη. Το ένα είναι ότι αποτελεί Στα ηλεκτρικά συναντάμε και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόραένα ιστορικό και εικονικό μοντέλο στα όρια του έργου τέχνης και το δεύτερο είναι ότι έκανε και εκείνο να ανανεωθεί πολλά χρόνια. Η καινούρια Hayabusa έκανε μεγάλο “θόρυβο” όταν παρουσιάστηκε πρώτη φορά στις αρχές το χρόνου καθώς το περίμεναν αρκετοί φίλοι του μοντέλου αλλά και ένα μεγάλο μέρος του μοτοσικλετιστικού κόσμου.

Οι Ιάπωνες παρόλα αυτά δε μας έκρυβαν κάποια έκπληξη, ούτε κάτι το τρομερά φουτουριστικό στο νέο μοντέλο πατώντας στη σίγουρη λύση του παρελθόντος. Το νέο μοντέλο ακολουθεί σχεδιαστικά τις Busa της προηγούμενης γενιάς έχοντας σύγχρονες πινελιές σε άλλα σημεία μεγαλύτερες και σε άλλα μικρότερες. Αδιαμφισβήτητα εκείνο που ξεχωρίζει περισσότερο στη μοτοσικλέτα είναι το πίσω μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα LED να έχουν φρέσκια σχεδίαση. Η μορφή της υπόλοιπης μοτοσικλέτας είναι σχεδόν ίδια, κάτι που έχει το θετικό ότι με τίποτα δεν μπορείς να τη μπερδέψεις με κανένα άλλο στο δρόμο.

Εξαιρετική προστασία από τα στοιχεία της φύσης προσφέρει το Hayabusa με την κορυφαία αεροδυναμική του.

Πανίσχυρος κινητήρας με 190 ίππους και αυξημένη ροπή στις μεσαίες στροφές

Στην περιήγησή μου στην Πινακοθήκη διαπίστωσα ότι το κτίριο παρότι ήταν καινούριο και ανακαινισμένο μου Κανείς δεν πρόκειται να παραπονεθεί ότι η νέα Busa δεν ξεπέρασε τους 200 ίππουςέδινε την αίσθηση ότι είχε κρατήσει κάτι από το παρελθόν. Θέλεις η δομή του, θέλεις τα έργα στο εσωτερικό, κάτι πάντως με κράταγε στο παρελθόν. Το ίδιο συμβαίνει και με τη Hayabusa η οποία ακολουθεί την ίδια συνταγή και στον κινητήρα. Το τετρακύλινδρο σύνολο των 1.340 κ.εκ. προέρχεται από το μοντέλο δεύτερης γενιάς έχοντας όμως ραφιναριστεί για να περνάει τις προδιαγραφές ρύπων Euro5.

Η απόδοση του συνόλου είναι 190 ίπποι με τη ροπή να αγγίζει τα 150Nm. Εκείνο που παραμένει αξεπέραστο στη λειτουργία του συγκεκριμένου συνόλου είναι η ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Δεν το χωράει ο νους πόσο εύκολα η Hayabusa επιταχύνει από τις… μηδέν στροφές με ότι ταχύτητα και αν έχεις στο κιβώτιο και εκτοξεύει τη μοτοσικλέτα μπροστά. Η δύναμη και η ροπή είναι σε αφθονία και δύσκολα κάποιος θα παραπονεθεί ότι η νέα μοτοσικλέτα είναι 7 ίππους λιγότερους από το προηγούμενο μοντέλο. Άλλωστε η αίσθηση που σου δίνει τις μεσαίες στροφές είναι πιο ισχυρή από πριν, ενώ η αναβαθμισμένη τροφοδοσία του έχει χαρίσει βελούδινη αίσθηση.

Τα όργανα είναι μια μίξη αναλογικών και ψηφιακών πάνελ.

Σύγχρονη σουίτα ηλεκτρονικών για το νέο Hayabusa

Μπορεί η οπτική της μοτοσικλέτας και ο κινητήρας να διατηρούν την ίδια συνταγή του παρελθόντος ωστόσο Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε και quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτωνστο κομμάτι των ηλεκτρονικών η Suzuki έχει κάνει τεράστια βήματα. Η νέα Hayabusa έχει εξοπλιστεί με το σύστημα SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) της Suzuki το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από βοηθήματα οδήγησης. Η μοτοσικλέτα διαθέτει σύστημα ελέγχου έξι αξόνων IMU το οποίο ελέγχει το traction control και το ABS στις στροφές, το σύστημα ελέγχου της σούζας, το σύστημα συγκράτησης στην ανηφόρα και το cruise control. Ο αναβάτης έχει 6 επιλογές οδήγησης και όλα αυτά μπορείς να τα ρυθμίσεις και να τα ελέγξεις μέσω της TFT οθόνης ανάμεσα στα αναλογικά ρολόγια (ταχύμετρο/στροφόμετρο). Όλα τα ηλεκτρονικά λειτουργούν ποιοτικά και προσφέρουν στον αναβάτη την ευχέρεια να οδηγήσει και να απολαύσει τους 190 ίππους της μοτοσικλέτας χωρίς άγχος.

Όπως και στην Πινακοθήκη, έτσι και με τη Hayabusa, όταν μπαίνεις στην ουσία των πραγμάτων η κατάσταση αποκτά άλλη διάσταση. Όταν παρατηρείς τους πίνακες του Παρθένη, του Εγγονόπουλου και του Τσαρούχη χάνεσαι στην ασύλληπτη αισθητική τους και ξεχνάς αριθμούς, τοίχους και ασανσέρ. Το ίδιο συμβαίνει και με το Hayabusa καθώς όταν αρχίσεις να το οδηγείς απλά ξεχνάς τα πάντα.

Ανήκει στην ελίτ των μοναδικών έργων τέχνης με αξεπέραστη ιστορία.

Ο θρύλος καλά κρατεί όταν ανοίγεις το γκάζι!

Το θρυλικό μοντέλο της Suzuki δεν απέκτησε άδικα τη φήμη του. Βγαίνοντας στον ανοιχτό δρόμο και Συμβατικές οι αναρτήσεις, ωστόσο πολύ καλά μελετημένες για τη Hayabusaανοίγοντας το γκάζι χάνεσαι σε μια δίνη ταχύτητας και ήχου με τις αισθήσεις να επικεντρώνονται στα εμπόδια που βρίσκονται μπροστά σου. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με προκλητικό ρυθμό και οι ταχύτητες πάνω από τα 200Km/h μοιάζουν φυσιολογικές! Εκείνο όμως που δεν μπορείς να πιστέψεις είναι η προστασία που έχεις από τον αέρα. Είτε κινείσαι με 20Km/h είτε κινείσαι με 260Km/h η Hayabusa σε καλύπτει άψογα, δε σε ενοχλεί ο αέρας και κατεβαίνεις ατσαλάκωτος από τη μοτοσικλέτα.

Το δεύτερο χτύπημα στο στομάχι έρχεται μαζί με την πρώτη στροφή που θα συναντήσεις. Μπορεί η Busa να έχει βαρύ και μακρύ πλαίσιο/ψαλίδι, ωστόσο στρίβει με τέτοια ευκολία που σε κάνει να σηκώσεις τα φρύδια. Στις αναρτήσεις η Suzuki επέλεξε σίγουρες λύσεις με KYB πιρούνι 43mm εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω πλήρως ρυθμιζόμενα τα οποία λειτουργούν κάτι παραπάνω από τέλεια. Παρά τα 264 κιλά της η μοτοσικλέτα είναι ικανή να γύρει στην είσοδο της στροφής με χαρακτηριστική άνεση, να ξύσει τα μαρσπιέ στην άσφαλτο και να σε κάνει να αισθανθείς ότι είναι τουλάχιστον 60 κιλά ελαφρύτερη.

Πολύ δυνατές επιλογές έχει κάνει η Suzuki στα φρένα με τα Stylema της Brembo εμπρός να δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας και σιγουριάς. Παρότι οι δίσκοι των 320mm έχουν να αντιμετωπίσουν αρκετό βάρος, τελικά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια τη μοτοσικλέτα, χωρίς κουνήματα, αδράνειες κλπ.

Στρίβει με χαρακτηριστική άνεση βγάζοντας έναν πολύ σπορ χαρακτήρα.

Η κληρονομιά της Busa είναι τεράστια

Βγαίνοντας από την Εθνική Πινακοθήκη μου αντίκρισα τη Hayabusa να με περιμένει. Σκέφτηκα ότι τέτοιες Βαριά κληρονομιά η οποία συνεχίζεται δυναμικάμοτοσικλέτες δε βγαίνουν πια. Μοτοσικλέτες θρυλικές με τις οποίες μεγαλώσαμε και ονειρευτήκαμε ακούγοντας ιστορίες αξεπέραστες. Μου ήρθε στο μυαλό η φράση του Ιωάννη Κολέττη, πρωθυπουργού της Ελλάδας το 1844: «Η ιστορία ημών θέλει γραφή. Η Ελλάς απαιτεί την ιστορικήν Πινακοθήκην της». Δεν είχε άδικο. Και στην περίπτωση του Hayabusa ισχύει κάτι αντίστοιχο. Τέτοιες μοτοσικλέτες έχουν τόσο μεγάλο ειδικό βάρος που θέλουμε να υπάρχουν, ακόμα και αν η εποχή μας προστάζει διαφορετικά πράγματα.

ΤΙΜΗ: 21.495€

Όλα τα στοιχεία της Suzuki Hayabusa ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της Suzuki Hayabusa.

Δύο εξατμίσεις SRAD με απίθανο ήχο.

Πολλές ομοιότητες ανάμεσα στην Πινακοθήκη και τη Hayabusa.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα τσακάλια της Τετάρτης || Ηλίας Κουλούζης “Ο Πιλότος”

Ευχάριστη έκπληξη από τη Suzuki

Ετοιμάζει νέο GSX-R1000 η Suzuki;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης