Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Έχοντας πατήσει για τα καλά πλέον τα 40 μου χρόνια, έχω αρχίσει να συναντάω συχνά πλέον μπροστά μου  Η Daytona χαρακτηρίζεται ως Street Adventure μοτοσικλέτατο φαινόμενο που συνηθίζουμε να ονομάζουμε χάσμα γενεών. Παίρνοντας στα χέρια μου το εντυπωσιακό μικρό σπορ μοντέλο της Daytona by Zontes 155U1, το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν “πόσο ζηλεύω τους 18ηδες οι οποίοι έχουν την επιλογή να αγοράσουν μια τέτοια μοτοσικλέτα”, αλλά ταυτόχρονα αναρωτήθηκα αν στην πραγματικότητα οι νέοι σήμερα βλέπουν έτσι όπως βλέπω εγώ τα πράγματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν πέρασαν δύο ημέρες από τότε που πήρα στα χέρια μου τη μικρή μοτοσικλέτα της Daytona και επιστρέφοντας στο σπίτι μου συνάντησα στο γκαράζ τον ανιψιό μου. Ο 17χρονος νέος δεν είναι φανατικός μοτοσικλετιστής, αλλά του αρέσουν οι δύο τροχοί, έχουμε συζητήσει για μοτοσικλέτα, έχουμε δει και αγώνες MotoGP μαζί. Η ιδέα δεν άργησε να γεννηθεί, καθώς ήταν η ιδανική ευκαιρία να μάθω από πρώτο χέρι αν όντως μια μοτοσικλέτα σαν την 155 U1 αγγίζει τους νέους σήμερα όπως αγγίζει εμένα.

Δυναμική εμφάνιση με πολλές λεπτομέρειες να παρατηρήσεις.

Η ομορφιά είναι απαραίτητο στοιχείο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν τον προσέγγισα επιθετικά, θέλησα να τον αφήσω να ξεδιπλώσει ο ίδιος αυτό που έβλεπε μπροστά του Τα ελαστικά είναι tubeless παρά τις ακτινωτές ζάντεςγια να έχω μια πιο αντικειμενική εικόνα του πως αντιλαμβάνεται τα πράγματα. “Φανταστικό μηχανάκι, πανέμορφο”, ήταν οι πρώτες του λέξεις και αμέσως δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη. Όντως, το 155 U1 μόλις το αντικρίσεις για πρώτη φορά σε εντυπωσιάζει. Η πολύ επιθετική σχεδίαση εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με τις ακτινωτές ζάντες και τα τρακτερωτά ελαστικά το κάνουν να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα. Δίκαια ο ανιψιός έμεινε για κάνα πεντάλεπτο να παρατηρεί τη μοτοσικλέτα σηκώνοντας τα φρύδια του με θαυμασμό τακτικά.

Σε ανύποπτη στιγμή το ρώτησα τι θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα αναζητούσε σε μια μοτοσικλέτα για να αγοράσει. Χωρίς να το πολυσκεφτεί απάντησε “Να είναι όμορφο, να ξεχωρίζει όταν πηγαίνω για καφέ ή συναντάω τους φίλους μου!”. Εδώ λοιπόν το 155 U1 κέρδισε το στοίχημα καθώς πρόκειται για ένα από το πλέον ξεχωριστά μοντέλα σε εμφάνιση στην αγορά συνδυάζοντας έντονα σπορ στοιχεία με λεπτομέρειες που τραβάνε το βλέμμα.

Και εκτός δρόμου δυνατότητες για τη μικρή μοτοσικλέτα της Daytona.

Πλούσιος εξοπλισμός με σύγχρονες λύσεις

Δεν άργησε να μου ζητήσει να βρεθεί στη σέλα του και φυσικά δεν του αρνήθηκα την ευκαιρία. Έπιασε το Είναι εξοπλισμένο και με φώτα ημέρας DRLτιμόνι, επεξεργάστηκε τα όργανα και τα κουμπάκια και σχολίασε: “Έχει πολλά κουμπάκια, τι κάνουν όλα αυτά;”. Εδώ ήταν το δεύτερο πράγμα που εντυπωσίασε τον νεαρό ανιψιό καθώς ο εξοπλισμός του Daytona είναι απίθανος. Του εξήγησα ότι διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, δύο επίπεδα χαρτογράφησης του κινητήρα, LCD οθόνη, θύρα USB για φόρτιση του smartphone, προηγμένο σύστημα ABS στα φρένα και αυτόματο άνοιγμα τάπας καυσίμου. Εκείνο όμως που τον τρέλανε ήταν το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. “Το “κλεδί” του 155 U1 μπορεί να χωρέσει και στο smartwatch σου”, του είπα δείχνοντας του το Mi Smart Band του. Όπως ήταν φυσιολογικό, το επιφώνημα θαυμασμού που βγήκε από το στόμα του ήταν ένα παρατεταμένο “Ωωωωωωωω”.

“Συγνώμη, με τόσα που έχει πάνω, πόσο κοστίζει;” ήταν η αμέσως επόμενη ερώτησή του. Εδώ νομίζω ότι θα τον κάνω να λιώσει σαν κερί αφού η τιμή του 155U1 είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. “Κάτι λιγότερο από 3.000€”, του λέω και αμέσως τα φρύδια του σμίγουν, τα χείλη του σουφρώνουν και κοιτάζοντάς με στα μάτια είπε: “Με κοροϊδεύεις;”. Καθόλου και μάλιστα ακόμα δεν έχεις ακούσει τα καλύτερα…

Άφθονα κουμπάκια στο τιμόνι για εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες της μοτοσικλέτας.

Κινητήρας με απόδοση 18 ίππους και Euro5

Ο κινητήρας του 155 U1 είναι ένας μονοκύλινδρος 155 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 18 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. Οι διακόπτες στο τιμόνι είναι φωτιζόμενοι με κόκκινο χρωματισμόκαι 16Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού της Bosch ενώ ακολουθεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Διαθέτει, δύο χαρτογραφήσεις ECO και SPORT, μονόδρομο συμπλέκτη ο οποίος δεν αφήνει τον πίσω τροχό να μπλοκάρει στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων, ενώ το συνοδεύει και ένα ακριβέστατο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Άγριος και δυναμικός είναι ο ήχος από την κοντή εξάτμιση ο οποίος σε βάζει στην… πρίζα να ανεβάζεις στροφές για να τον απολαμβάνεις.

Στο δρόμο το Daytona είναι εξαιρετικό, πολύ σταθερό και απίστευτα ευέλικτο. Το πλαίσιο σε συνδυασμό με το ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι με μεγάλη διαδρομή 215mm και το μονό αμορτισέρ πίσω καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα διασκεδαστικό σύνολο το οποίο εμπνέει ασφάλεια. Οι 18 ίπποι του κινητήρα έρχονται γραμμικά, χωρίς εκπλήξεις και μπορείς να τους ευχαριστηθείς σε κάθε διαδρομή εντός πόλης. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, ο συμπλέκτης μαλακός και το κιβώτιο σου δίνει την αίσθηση ότι είναι ανθεκτικό ακόμα και στη σκληρή χρήση σε σβέλτη οδήγηση στην πόλη.

Ψαλίδι με τα νεύρα προς τα έξω και εξάτμιση μικρή με απίθανο ήχο.

Ευέλικτο και διασκεδαστικό στο δρόμο

Παράλληλα, η πρόσφυση που προσφέρουν τα all-terrain ελαστικά είναι εξαιρετική στην άσφαλτο και ακόμα Όχι μία, αλλά δύο θύρες USB για φόρτιση του smartphone σουκαλύτερη στο χώμα. Εκτός δρόμου, το 155 U1 δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί εύκολα προσφέροντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη. Τα φρένα έχουν σοβαρή δύναμη τόσο στο αρχικό δάγκωμα όσο και στην αίσθηση ακινητοποιώντας τα 150 κιλά της μοτοσικλέτας για πλάκα. Μπορείς να το οδηγήσεις επιθετικά σαν ένα supermoto στο δρόμο και να το ευχαριστηθείς ακόμα και όταν πας στο περίπτερο της γειτονιάς. Μπορείς επίσης να βγεις στον αυτοκινητόδρομο και να κινηθείς με 110-120Km/h χωρίς να ιδρώνεις μη σε πατήσει κανένα αυτοκίνητο, ενώ θα βρεις και το μικρό χωμάτινο μονοπάτι για να δοκιμάσεις και τις εκτός δρόμου ικανότητές σου.

Έπιασα μάλιστα τον εαυτό μου να κόβει δρόμο μέσα από ένα στρωμένο χωματόδρομο κοντά στο σπίτι μου και παρά το γεγονός ότι είχε δύο μεγάλα σαμαράκια, η μοτοσικλέτα μου έβγαζε τέτοια αυτοπεποίθηση που αντί να κόψω, άνοιξα ακόμα περισσότερο το γκάζι σηκώνοντας και τους δύο τροχούς από το έδαφος! Για να μην σου πω τότε που….

Είναι διαθέσιμο σε 3 χρώματα, μπλε, κίτρινο και πορτοκαλί.

Κερδίζει από όπου και αν το κοιτάξεις

Πήρα φόρα και διαπίστωσα ότι ο ανιψιός είχε αρχίσει να βαριέται με τις ιστορίες μου. “Αν κατάλαβα καλά Τα κάγκελα προστασία είναι στο στάνταρ εξοπλισμό!είναι ευχάριστο να το οδηγείς, σωστά;”, με ρώτησε και του έγνεψα καταφατικά χαμογελώντας με νόημα. “Μα καλά δεν έχει κανένα αρνητικό αυτό το μηχανάκι; Πως είναι δυνατόν;”, μου είπε και με προβλημάτισε. Όντως έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται που έπασχε το Daytona και το μόνο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν “Το τιμόνι δεν κόβει πολύ!”. Γελάσαμε και οι δύο φυσικά! Με αποχαιρέτησε θέλοντας να συνεχίσει το διάβασμά του και μου ζήτησε να το οδηγήσει όταν βγάλει το δίπλωμά του σε λίγους μήνες. Δώσαμε τα χέρια και χωριστήκαμε. Λίγο πριν μπει στην πόρτα του σπιτιού γύρισε και με ρώτησε: “Αλήθεια, τι μάρκα είναι;”.

Το Daytona 155 U1 είναι μια μικρή σπορ μοτοσικλέτα με όμορφη και ξεχωριστή εμφάνιση. Δυνατά του σημεία είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, η ανταγωνιστική τιμή και η συμπεριφορά στο δρόμο. Είναι επίσης ικανό να “παντρέψει” δύο γενιές αναβατών καθώς όπως αποδείχτηκε οι νέοι αναβάτες θέλουν ξεχωριστή εμφάνιση, ικανοποιητική συμπεριφορά, gadget και οικονομία, χαρακτηριστικά που το 155 U1 διαθέτει σε αφθονία.

ΤΙΜΗ: 2.995€

Όλα τα στοιχεία για το Daytona 155 U1 ΕΔΩ

Τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας.

LCD οθόνη με πολλές πληροφορίες και πολύ ευανάγνωστη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επεκτείνει την γκάμα της η Zontes

Ώριμο, κομψό, με αξιοπρόσεκτη δομή και ισορροπία, αυτό είναι το Daytona 310 T2

Παρουσιάστηκε η SR έκδοση του Daytona G155

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης