του Νίκου Βιτσιλάκη

Τα δίχρονα ζουν και βασιλεύουν και το ΥΖ500 του 2020 είναι η τρανή απόδειξη που θα μοιράσει απλόχερα συναισθήματα ..τρόμου στους οπαδούς της off/road οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι οι δίχρονοι κινητήρες δεν έχουν αντίπαλο στο χώμα, προσφέροντας ταυτόχρονα δύναμη, αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης. Δεν υπάρχουν εκκεντροφόροι, βαλβίδες, κοκοράκια, καπελώτα και άλλα συναφή, μόλις ένα πιστόνι και ένα-δυο ελατήρια, ενώ η ύπαρξη παραδοσιακού καρμπυρατέρ στην τροφοδοσία εξυπηρετεί κάλλιστα τις όποιες επεμβάσεις και ρυθμίσεις, ακόμα και από πρωτόλειους “μηχανικούς”. Η δύναμη που βγάζουν είναι υπεραρκετή έως και ..κτηνώδης, ειδικά ο τρόπος που την αποδίδουν, οπότε υπάρχει λόγος ύπαρξης και ένα ευρύ κοινό έτοιμο να αποδεχθεί παρόμοιες προτάσεις.

Μικρό ιστορικό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγαλύτερη δίχρονη μοτοσυκλέτα ΜΧ που έχει κατασκευάσει η Yamaha ήταν το YZ490, που απέδιδε περισσότερους από 53 ίππους και που ήταν στην παραγωγή από το 1982 έως τo 1990. Σαν ΥΖ500 δεν υπάρχει δίχρονη προϊστορία αλλά ..τετράχρονη(!) και αφορά σε μόλις επτά πρωτότυπα που είχαν κατασκευαστεί το 1976, πέντε για την Ευρώπη και δύο για τις ΗΠΑ. Επρόκειτο, προφανώς, για ένα πείραμα της εταιρείας, πλην όμως η εποχή απαιτούσε δίχρονους κινητήρες και έτσι το όλο πρότζεκτ έλαβε τέλος εν τη γενέσει του.

Έκτοτε, αν εξαιρέσουμε τις (δίχρονες) εργοστασιακές ΥΖΜ500 με τις οποίες η Yamaha συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MX το 1987 και το 1988, το μόνο που έχει γίνει είναι κατά καιρούς να βγαίνει στην επιφάνεια φημολογία για την έλευση ενός νέου μοντέλου. Τα νέα που μας έρχονται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού λένε πως η Yamaha USA θα έχει διαθέσιμο το νέο YZ500 στο δίκτυό της -και αποκλειστικά σε μπλε χρώμα- από το Σεπτέμβριο του 2019 και στην τιμή των 9.599$ (περίπου 8.500€). Λέτε;

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης