του Νίκου Βιτσιλάκη

H συνταγή γνωστή και άκρως επιτυχημένη. Όπως έγινε και με το Tracer 900, ο μικρός αδελφός είναι στην ουσία ένα ΜΤ-07 μεταμορφωμένο και περισσότερο… πολιτισμένο. Τολμώ, μάλιστα, να προβλέψω πως το Tracer 700 είναι ικανό να δημιουργήσει έναν μύθο αντίστοιχο της σειράς ΧΤ/Tenere, όχι τόσο γιατί τους μοιάζει σε χαρακτήρα, αλλά, πολύ περισσότερο, γιατί είναι η μοτοσυκλέτα που έλειπε -χρόνια τώρα- από την γκάμα της φίρμας του Iwata. Βασίζεται στην πλατφόρμα του πρωτοδιδάξαντος ΜΤ-07, με το οποίο μοιράζεται πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο, συμπλέκτη, φρένα, όργανα, τροχούς και ανάρτηση, με την τελευταία να έχει δεχθεί καίριες βελτιώσεις που κάνουν τη διαφορά αισθητή στη λειτουργία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


​Σπορ καταβολές, on/off χαρακτήρας

Πολύς κόσμος θεωρεί τη σειρά Tracer σαν μοτοσυκλέτες διττού χαρακτήρα, που μπορούν να κινηθούν δηλαδή σε κάθε είδους έδαφος, αλλά όλοι ξέρουμε ότι το 99% των υποψήφιων αγοραστών δεν πρόκειται να πατήσει χώμα. Με το διαστάσεων … 180/55 πίσω ελαστικό, άντε να διαβεί έναν πατημένο χωματόδρομο και μέχρι εκεί. Οπότε οι τροχοί των 17 ιντσών σίγουρα είναι καλοδεχούμενοι σε μια κατασκευή με sport προσανατολισμούς (η Yamaha το χαρακτηρίζει Sport Tourer, εντάσσοντάς το στην ίδια κατηγορία με το… FJR 1300). Εγώ προσωπικά είχα ευχηθεί από την πρώτη στιγμή να ακολουθήσει και μια έκδοση με περισσότερο περιπετειώδη χαρακτήρα, κοινώς ελαστικά διπλής χρήσης, ακτινωτές ζάντες (19” μπροστά), μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση και διάφορα σχετικά αξεσουάρ, έστω και στον προαιρετικό εξοπλισμό (ποδιά κινητήρα, διπλό σταντ, τιμόνι fat bar κ.λπ). Και να που εισακούστηκα, με τη Yamaha να το παρουσιάζει σε λίγες μέρες από σήμερα, συγκεκριμένα στις 6 Σεπτεμβρίου.

Έχω την πεποίθηση ότι εντός συνόρων οι πωλήσεις του θα μας αφήσουν άφωνους, αλλά μέχρι να γίνει αυτό, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι αλλάζει σε σχέση με τη βάση του νέου Tracer, που δεν είναι άλλη από το καλοπουλημένο (εκτός συνόρων) ΜΤ-07. Πέραν των οφθαλμοφανών στη σχεδίαση και στην προσθήκη πλαστικών και ζελατίνας (που ρυθμίζεται ως προς το ύψος της μηχανικά και σε θεωρητικά άπειρες θέσεις), έχει αλλάξει ελαφρά το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου, που τώρα δέχεται 17 λίτρα (από 14).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχει αλλάξει και το τιμόνι, που διαθέτει μεγαλύτερο ύψος και ενισχυτική γέφυρα καλυμμένη με ένα όμορφο αλουμινένιο «καπάκι» τετραγωνικής διατομής. Και μια που μιλάμε για ύψος, να πούμε ότι αυτό της σέλας, που είναι πλέον μονοκόμματη και όχι διαιρούμενη σε δύο τμήματα, έχει ανέβει στα 835mm (από 805), ενώ τα κιλά του συνολικού βάρους έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 17, φτάνοντας τα 196 με γεμάτο το ρεζερβουάρ και όλα τα υγρά. Και ενώ θα περίμενε κάποιος να χαθεί το ξυραφένιο κράτημα του ΜΤ, μόνο αυτό δεν συμβαίνει, με τις επεμβάσεις στην ανάρτηση να αποδεικνύονται σοφά μελετημένες. 


​Ευκολο-οδήγητο όσο λίγα στην κατηγορία

Όταν είχα οδηγήσει το ΜΤ-07 στα Κανάρια πριν από αρκετό καιρό, είχα εντυπωσιαστεί από τον τρόπο που απέδιδε τη δύναμή του ο νεοσύστατος (τότε) δικύλινδρος σε σειρά και τεχνολογίας crossplane (στρόφαλος 270°) κινητήρας των 689cc και 75Hp, γράφοντας χαρακτηριστικά: «Δουλεύει κάπως άναρχα στις πολύ χαμηλές, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι σχήματος V, κάτι που εξομαλύνεται στις μεσαίες και εξαφανίζεται ψηλά. Έχει δύναμη παντού, δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά επιταχύνει άμεσα, μεστά και προοδευτικά, κοινώς δύσκολα θα σε προδώσει, να ξεμείνεις δηλαδή από αποθέματα ισχύος».

Και σήμερα, μετά την οδήγηση του Tracer 700, απορώ πραγματικά για το τι ακριβώς έκαναν οι μηχανικοί και μετέτρεψαν τη λειτουργία του σε απόλυτα γραμμική και με βελούδινη αίσθηση. Στο άνοιγμα του γκαζιού, όσο απότομο κι αν είναι, η απόκριση είναι μεν άμεση, πλην όμως με πλήρη απουσία νευρικότητας και την επιτάχυνση μεστή και πολύ ελεγχόμενη, χωρίς σκαλοπάτια ισχύος. Σίγουρα κάτι πείραξαν στην εισαγωγή και στη χαρτογράφηση (που όπως και στο ΜΤ-07 δεν ρυθμίζεται), όπως επίσης σίγουρο είναι ότι κάτι άλλαξαν και στον ψεκασμό.

Την πρώτη μέρα που το οδήγησα, το πήγα για περισσότερα από 200 χιλιόμετρα σε δρόμους με τη μεγαλύτερη ευθεία να μην ξεπερνά τα 100 μέτρα. Σε δρόμους φιδοειδείς και προκλητικούς, να στρίβεις έτσι όπως έρχεσαι. Το Tracer έχει σίγουρα πιο αργή γεωμετρία σε σχέση με το ΜΤ-07 και προκειμένου να αυξηθεί η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες έχουν προστεθεί 50mm στο μεταξόνιο, αποτέλεσμα ενός τελείως νέου και μακρύτερου αλουμινένιου ψαλιδιού.

Η προστασία από τον αέρα, ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από τα 150Km/h, είναι πολύ καλή έως άριστη, με τη χειροκίνητη ρύθμιση της ζελατίνας να φροντίζει για την κάλυψη αναβατών με κάθε σωματότυπο. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στην ανάρτηση και το νέο μοχλικό στο αμορτισέρ έχουν δώσει μια πλέον τουριστική αίσθηση στη μοτοσυκλέτα, κάτι που προσωπικά εκτίμησα πολύ για έναν και μόνο λόγο: – Δεν με έβαζε στην πρίζα και ο νοών νοείτω. Το Tracer είναι ευχάριστο και εξαιρετικά ευκολοδήγητο κάτω από κάθε συνθήκη, με το ABS να λειτουργεί τόσο όσο χρειάζεται για να μη χάνεται η χαρά της σπορ οδήγησης. Δεν μπορώ να συγκρίνω τη λειτουργία των φρένων με αυτή του ΜΤ-07, καθόσον έχω οδηγήσει μόνο το μοντέλο χωρίς ABS. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως αυτήν τη φορά είχα καλύτερη αίσθηση και η αιτία δεν κρυβόταν πίσω από τη σιγουριά της ύπαρξης του ABS. H επιβράδυνση από τα δύο δισκόφρενα μπροστά ήταν πολύ καλύτερη, πιθανά τα τακάκια του ΜΤ-07 που είχα δοκιμάσει να ήταν ταλαιπωρημένα.

Όλα καλά και ανθηρά λοιπόν; Διυλίζοντας τον κώνωπα, θα ήθελα να υπάρχει στο -κατά τα λοιπά πλήρες- όργανο και ένδειξη αυτονομίας, για να μην αγχώνομαι χωρίς λόγο. Θα ήθελα όμως να υπάρχει και Traction Control, καθώς με την ποιότητα του οδοστρώματος στη χώρα μας θα φανεί χρήσιμο σε όσους αρέσκονται να αναζητούν τα όρια. Η τιμή του Tracer έχει οριστεί στα 8.700 ευρώ και περισσότερες τεχνικές πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

Στο σχετικό προωθητικό video κρύβονται έντονα συναισθήματα! Δείτε το και θα καταλάβετε..

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης