του Νίκου Βιτσιλάκη

Η μόδα απαιτεί και οι καιροί προστάζουν, ο κόσμος γίνεται όλο και πιο απαιτητικός και οι κατασκευαστές αφουγκράζονται, αποσύρονται στα σχεδιαστήρια και δημιουργούν special εκδόσεις..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και η εμπορική διάθεση του Ténéré 700 ξεκίνησε πολύ πρόσφατα, όλα δείχνουν πως η Yamaha ετοιμάζει μια περισσότερο σκληροπυρηνική έκδοσή του, που κατά πάσα πιθανότητα θα ονομάζεται Rally. Και το θέμα είναι πως έχει την τεχνογνωσία να το κάνει, αρκεί να αναλογιστούμε την επί σειρά ετών εξέλιξη της “απλής” έκδοσης μέσα από το πρωτότυπο Ténéré 700 World Raid, που υποβλήθηκε σε μια παγκόσμια περιοδεία σε διάφορες τοποθεσίες ανά τον πλανήτη, περνώντας από δοκιμές σε ακραίες και λίαν αντίξοες συνθήκες.

Με μια ομάδα επαγγελματιών αναβατών, συμπεριλαμβανομένου του πολυνίκη του Rally Dakar Stephane Peterhansel, το World Raid δοκίμασε τα όριά του από τις αχανείς αγροτικές εκτάσεις της Αυστραλίας μέχρι τις αφιλόξενες ερήμους της Νότιας Αμερικής. Και μετά τις δηλώσεις του Takushiro Shiraishi, project leader του Ténéré 700, πως το εργοστάσιο σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε μια “rugged” έκδοση του μοντέλου, πραγματικά περιμένουμε με αγωνία να δούμε τι ακριβώς εννοεί ο Ιάπωνας μηχανικός. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με το πνεύμα της περιπέτειας ενσωματωμένο στο DNA του, στόχος του Rally θα είναι να μπει στην κατηγορία των μοτοσυκλετών Adventure και να αναδειχθεί σε μία σκληροτράχηλη και αξιόπιστη κατασκευή. Ήδη στην Ευρώπη έχουν κατατεθεί τα “διαπιστευτήριά” του (και με την κωδική ονομασία XTZ690D-B) στην αρμόδια υπηρεσία της Ε.Ε., όλα δηλαδή τα απαραίτητα ντοκουμέντα που θα του επιτρέψουν να κυκλοφορήσει νόμιμα στην αγορά. Αυτό σημαίνει πως είναι θέμα λίγων μηνών -ίσως και εβδομάδων- πριν το δούμε να παρουσιάζεται επίσημα και με τις εκτιμήσεις μας να μιλούν για αρχές καλοκαιριού.  

Προς το παρόν παραμένουν άγνωστες οι επεμβάσεις και αλλαγές που θα έχει το Rally σε σχέση με την υπάρχουσα έκδοση, το σίγουρο είναι πως ο κινητήρας θα έχει την ίδια απόδοση (75Hp, 68Nm) και πως το νέο μοντέλο θα συνοδεύεται και από έκδοση Α2 47 ίππων, έτσι ώστε να μπορεί να οδηγηθεί (και) από κατόχους ανάλογων διπλωμάτων. Από την έγκριση τύπου φαίνεται ότι τα επίπεδα θορύβου θα είναι τα ίδια, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα έχει στο στάνταρ εξοπλισμό το τελικό εξάτμισης της Akrapovič που χρησιμοποιεί η έκδοση Rally Pack, η οποία διατίθεται ήδη από τη Yamaha και η οποία διαφοροποιείται στα σημεία σε σχέση με την “απλή” (λεπτότερη σέλα, slip-on τελικό της Akrapovič, προστατευτικό και οδηγός αλυσίδας, προστατευτικά ψυγείου και ρεζερβουάρ, φλας LED).

Πάντα σύμφωνα με την εν λόγω έγκριση, ίδια και αναλλοίωτα θα παραμείνουν το βάρος, το μεταξόνιο, το συνολικό μήκος και ύψος, οπότε φανταζόμαστε πως μάλλον οι διαδρομές της ανάρτησης δεν θα αλλάξουν. Και τι θα αλλάξει τελικά; ..είναι η εύλογη ερώτηση. Λίγη υπομονή και θα τα μάθουμε όλα, προς το παρόν οι εικασίες και οι ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης