του Νίκου Βιτσιλάκη

H εξέλιξη των πραγμάτων -λέγε με ανταγωνισμό- δεν θα μπορούσε να αφήσει τη Υamaha έξω από τον χορό και το Τmax 5ης γενιάς είναι το μοντέλο που θα προσπαθήσει να την επαναφέρει στο προσκήνιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν γνωστό εδώ και καιρό, οι φημολογίες έδιναν και έπαιρναν, ένα υπερκυβισμένο μοντέλο ήταν προ των πυλών και να που τελικά παρουσιάστηκε ζωντανό στην έκθεση του Μιλάνου. Το είδαμε από κοντά και είναι αλήθεια πως με μια πρώτη ματιά δυσκολευτήκαμε να βρούμε εξωτερικές αλλαγές ανάμεσα σε νέο και παλιό μοντέλο, στην ουσία είναι πανομοιότυπα.

Κάναμε αυτό που κάνουμε εδώ και χρόνια σε αυτές τις περιπτώσεις, συγκρίναμε από φωτογραφίες τα 530 – 560 και ανακαλύψαμε πως -αν θέλετε να τα ξεχωρίζετε εύκολα στον δρόμο- θα πρέπει να σταθείτε στα μπροστινά φλας και στο πίσω φωτιστικό σώμα. Τα πρώτα είναι πλέον τοποθετημένα… εσωτερικά του φέρινγκ και όχι στο πλάι, ενώ το δεύτερο εξέχει ελαφρώς από την ουρά και δεν είναι «πρόσωπο» -δηλαδή στην ίδια ευθεία- με τα πλαστικά. Κατά τα λοιπά μικρές διαφοροποιήσεις υπάρχουν στη σχεδίαση των πλαϊνών πλαστικών τμημάτων, σε μια προσπάθεια φρεσκαρίσματος της συνολικής εμφάνισης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ζουμί της όλης υπόθεσης κρύβεται στον κινητήρα, που έχει δεχθεί αύξηση κυβισμού και έχει σκαρφαλώσει στα 562cc έπειτα από αλλαγή στη διάμετρο των εμβόλων, που είναι πλέον κατά 2mm μεγαλύτερη. Ξανασχεδιασμένοι είναι οι θάλαμοι καύσης, νέος είναι ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και το μπεκ ψεκασμού. Η εξάτμιση έχει αλλάξει εσωτερικά (Euro5 βλέπετε), όπως και ο ήχος που παράγει, ενώ ο κινητήρας έχει διπλή χαρτογράφηση. Παράλληλα, το traction control (ΤCS) έχει δεχθεί αναβάθμιση, το σύστημα ψύξης διαθέτει μεγαλύτερο ψυγείο, ενώ έχουν ανασχεδιαστεί και οι αεραγωγοί του. Βελτιώσεις υπάρχουν και στο αυτόματο κιβώτιο CVT, όπου έχουν αλλάξει ο ιμάντας και οι ρυθμίσεις της μετάδοσης για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές ταχύτητες και πιο δυναμικές ρεπρίζ (επιταχύνσεις εν κινήσει).

Σε συνδυασμό με ελαφρύτερα πιστόνια και νέες μπιέλες, η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 2Hp (47 από 45) και η ροπή κατά 0,3Kgm (5,7 από 5,4). Αυξημένο όμως είναι και το βάρος του scooter, που πλέον βρίσκεται στα 218 κιλά (από 213). Τέλος, το σετάρισμα των αναρτήσεων έχει επίσης αλλάξει προκειμένου να βελτιωθεί η παρεχόμενη άνεση, ενώ η εργονομία έχει μελετηθεί στο πίσω μέρος του scooter με σκοπό να κάνει τη ζωή του συνεπιβάτη πιο εύκολη.

Το 560 του 2020 θα διατίθεται από τον ερχόμενο Δεκέμβριο σε δύο εκδόσεις, τη βασική και την «πλούσια» Tech Max, η οποία επιπρόσθετα θα διαθέτει σύστημα ΜyTMax Connect (συνδεσιμότητα με smartphone), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση και βαμμένο χρυσό πιρούνι.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης