Του Νίκου Βιτσιλάκη

Τα 125 κυβικά αυξάνονται και πληθύνονται στις χώρες όπου ο νόμος επιτρέπει σε κατόχους διπλωμάτων αυτοκινήτου να τα οδηγήσουν. Οπότε αναμενόμενο είναι οι κατασκευαστές να τα εξελίσσουν τεχνολογικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το μικρό ΜΤ, με ένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά να ξενίζει ευχάριστα. Κι αυτό γιατί χρησιμοποιεί νέο κινητήρα με σύστημα μεταβλητού χρονισμού (VVA), που προέρχεται από το YZF-R125 και το οποίο εξασφαλίζει καλύτερη λειτουργία στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του μικρού του εμβόλου. Το VVA είναι ένα σύστημα που ενσωματώνει δύο εκκεντροφόρους εισαγωγής, που ο καθένας έχει το δικό του κοκοράκι.

Ο εκκεντροφόρος «χαμηλής ταχύτητας» λειτουργεί έως τις 7.400rpm και το προφίλ και ο χρονισμός του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν ομαλή απόδοση σε ευρύτερο φάσμα στροφών, κάτι που επιφέρει καλύτερες επιδόσεις στις χαμηλομεσαίες στροφές. Πάνω από τις 7.400rpm μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα μικρών διαστάσεων αλλάζει τη λειτουργία και από τον εκκεντροφόρο «χαμηλής ταχύτητας» περνάει στον αντίστοιχο «υψηλής ταχύτητας». Αυτή η αναβάθμιση προσφέρει μέγιστη απόδοση ισχύος στις 10.000rpm, δηλαδή 1.000 περισσότερες από το προηγούμενο μοντέλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος μονόδρομος συμπλέκτης (slipper) διαθέτει λειτουργία με υποβοήθηση (A&S) και αυτό είναι μια σημαντική αναβάθμιση για το 2020 και -παράλληλα- αποτελεί καινοτομία στην κατηγορία. Το πλαίσιο παραμένει ατσάλινο και έχει νέα κατασκευαστική δομή, με το ψαλίδι να χαρακτηρίζεται από την αλουμινένια του σύνθεση. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει μικρύνει στα 10 λίτρα και είναι πιο «κοντό» στο πίσω μέρος, ενώ ακριβώς από πάνω παρατηρούμε νέα όργανα με οθόνη LCD.

Εμφανισιακά χαρακτηρίζεται από τους διπλούς κεκλιμένους προβολείς θέσης, κάτω από τους οποίους βρίσκεται ένας προβολέας LED μικρών διαστάσεων. Τέλος, πίσω έχει χρησιμοποιηθεί πιο φαρδύ ελαστικό (140), προφανώς για να βγάζει εικόνα μεγαλύτερης σε κυβισμό μοτοσυκλέτας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης