του Νίκου Τσαμάνδουρα

Το “μικρό” Tiger μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά, με νέο πιο αποδοτικό κινητήρα 900cc, καλύτερες προδιαγραφές στο βασικό εξοπλισμό και ακόμα πιο σύγχρονη τεχνολογία ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Για να ολοκληρωθεί η εικόνα, τα μοντέλα της νέας γκάμας είναι και σημαντικά ελαφρύτερα από τα προηγούμενα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκινώντας από τα του κινητήρα έχουμε να κάνουμε με έναν ολοκαίνουριο  τρικύλινδρο εν σειρά 900cc με πλήρη συμβατότητα στις προδιαγραφές του Euro 5. Η ροπή είναι 10% υψηλότερη από αυτή του Tiger 800, με μέγιστη τιμή 87Nm στις 7.250rpm. Μεγαλύτερη είναι και η ισχύς σε όλο το φάσμα των στροφών, αυξημένη κατά 9%, ειδικά στις μεσαίες, ενώ συνολικά φτάνει τους 95 ίππους στις 8.750rpm. Μαζί με τις αλλαγές στον κινητήρα ήρθε και ακόμα ένα όφελος, ο πιο χαρακτηριστικός και ιδιαίτερος ήχος. Η μοτοσυκλέτα τροφοδοτείται από ένα μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου με χωρητικότητα 20 λίτρων, για ακόμα μεγαλύτερες ταξιδιωτικές δυνατότητες.

Το προαναφερθέν κινητήριο σύνολο προσαρτάται σε ένα νέο ελαφρύτερο αρθρωτό πλαίσιο με ενσωματωμένο υποπλαίσιο και χειρολαβές συνεπιβάτη. Νέο είναι και το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης υψηλών προδιαγραφών, με την κορυφαία για την κατηγορία ηλεκτρονική RSU (GT Pro μόνο). Συνεχίζοντας στα νέα, νέο είναι και το υψηλών προδιαγραφών σύστημα πέδησης Brembo Stylema monobloc. Οι αλλαγές πάντως μεταφράστηκαν και σε δίαιτα, καθώς η νέα γενιά 900 είναι κατά 5 κιλά ελαφρύτερη από τα μοντέλα της προηγούμενης, άρα πιο ευέλικτη και ευκολότερα ελεγχόμενη. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο πάντως, δείχνει να προσφέρει την πιο adventure διαμόρφωση που έχει υπάρξει ποτέ για εκτός δρόμου οδήγηση στην οικογένεια των Τίγρεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε και πως -ανάλογα την έκδοση- κλιμακώνεται ο εξοπλισμός των αναρτήσεων στον ενδιαφέροντα πίνακα που ακολουθεί:

Στο πακέτο των ηλεκτρονικών συναντάμε ένα προφίλ υπερπλήρες, με νέα οθόνη οργάνων TFT 7(!) ιντσών (GT & GT Pro, Rally & Rally Pro μόνο), νέο ενσωματωμένο σύστημα συνδεσιμότητας My Triumph (GT Pro & Rally Pro μόνο), νέο βελτιωμένο cornering ABS και αναβαθμισμένο cornering traction control, που ελέγχονται από μονάδα μέτρησης αδράνειας (GT & GT Pro, Rally & Rally Pro μόνο). Ακόμα, συναντάμε και επιλογές για έως και έξι riding modes: Rain, Road, Sport, Rider, Off-Road, Off-Road Pro!

Tiger 900 Rally Pro: Rain, Road, Sport, Off-Road, Rider (προσαρμόζεται από τον αναβάτη) & Off-Road Pro
Tiger 900 GT Pro: Rain, Road, Sport, Off-Road & Rider (προσαρμόζεται από τον αναβάτη)
Tiger 900 Rally & Tiger 900 GT: Rain, Road, Sport & Off-Road
Tiger 900: Rain & Road

Για καλύτερες αλλαγές ταχυτήτων, το παρών δίνει το Triumph Shift Assist, quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη (GT Pro & Rally Pro μόνο), ενώ νέος είναι και ο πλήρης φωτισμός με LED φώτα ημέρας (DRL). Στα εργονομικά συν προσθέστε και το νέο ασφαλή χώρο για την αποθήκευση κινητού τηλεφώνου με πρίζα φόρτισης USB.

Μιας και είπαμε για εργονομία, αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος της σέλας είναι ρυθμιζόμενο κατά 20mm σε όλα τα μοντέλα. Το 900 GT είναι διαθέσιμο και στην ειδικά σχεδιασμένη έκδοση Low Ride Height, η οποία είναι χαμηλότερη από τη βασική έκδοση GT κατά 50mm.

Για να είναι ακόμα πιο προσιτό το νέο 900 σε περισσότερους αναβάτες, στα μοντέλα μεσαίων και υψηλών προδιαγραφών μπορεί να προσαρμοστεί το κιτ συμβατότητας με τις απαιτήσεις της άδειας οδήγησης A2, το οποίο τοποθετείται από τα εξουσιοδοτημένα καταστήματα Triumph. Περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένο γκάζι APS και ειδικές ρυθμίσεις του κινητήρα. Η πλήρης ισχύς μπορεί να ανακτηθεί εύκολα μόλις ο αναβάτης αποκτήσει την πλήρη άδεια οδήγησης.

Γενικότερα, ο Τίγρης έχει εξελιχθεί σε όλα χωρίς να χάσει σε τίποτα, παρά μόνο κερδίζοντας σε επιδόσεις και εξοπλισμό. Το γεγονός ότι διατίθεται σε 5 εκδόσεις είναι το πιο δύσκολο σημείο στην επιλογή του, με την “απλή” να στερείται σε πολλά από τον ανταγωνισμό που προκαλούν οι ίδιες -και σίγουρα ακριβότερες- εκδόσεις του . Βέβαια, το κατά πόσο θα δικαιολογούνται οι διαφορές θα το δείξει και η τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας, που αναμένεται προσεχώς και η οποία προβλέπεται άκρως ανταγωνιστική.

Η άφιξη του νέου “μικρού” τίγρη υπολογίζεται για τα τέλη Φεβρουαρίου και είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε ποια έκδοσή του θα συγκινήσει περισσότερο το αγοραστικό κοινό. To οποίο κοινό, είναι αυτό το ίδιο που ερωτοτροπεί με αρκετές εκ των προτάσεων του ανταγωνισμού. Που θα υπερέχει και που θα μειονεκτεί το Tiger 900 έναντι των KTM 790 Adventure, BMW F850GS/GS Adventure και Moto Guzzi V85TT; Οι απαντήσεις όταν με το καλό το οδηγήσουμε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης