του Νίκου Βιτσιλάκη

O μικρός Τίγρης κάνει ένα γενναίο face lift και ρίχνεται στη μάχη με ακονισμένα νύχια. Έχει δεχθεί πάνω από 200 αλλαγές σε πλαίσιο/κινητήρα και έχει αποκτήσει πολλές εκδόσεις και πολλά ηλεκτρονικά, που όλα μαζί κάνουν την επιλογή σπαζοκεφαλιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήξεραν εδώ και καιρό οι ιθύνοντες της Triumph πως ο κύριος ανταγωνισμός (λέγε με BMW F-GS) θα ανανεωνόταν, έμαθε στην πορεία πως και άλλοι επίδοξοι εραστές της κατηγορίας θα εμφανιστούν λίαν συντόμως (λέγε με KTM 790 Adventure, Yamaha Tenere 700, Moto Guzzi V85), οπότε το πήραν απόφαση και προχώρησαν σε μια αναβάθμιση του δικού τους Tiger 800. Τέσσερις εκδόσεις με προσανατολισμό την οδήγηση κυρίως στην άσφαλτο (XR, XRx, XRx low, XRT) και ακόμα δύο με περισσότερο χωμάτινο χαρακτήρα (Xcx, XCA) είναι μια απάντηση που εμπεριέχει τάσεις κυριαρχίας. Στην πορεία του στο χρόνο και από το 2010 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Tiger 800 αποδείχθηκε λίρα εκατό για την Triumph, αποκτώντας πολλούς φίλους και παράλληλα τη φήμη μιας ισορροπημένης μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης, με πολύ φιλικό χαρακτήρα και αξιόπιστο κινητήρα. To 2015 δέχθηκε έναν αναβαθμισμένο κινητήρα δεύτερης γενιάς παράλληλα με ηλεκτρονικό εξοπλισμό κάθε μορφής, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του προς τα πάνω και κάνοντας τους υπεύθυνους της Triumph να τρίβουν τα χέρια τους από χαρά. Το πλήρωμα του χρόνου όμως είναι αμείλικτο και με τον ανταγωνισμό να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, κοινώς να αναβαθμίζεται σημαντικά με τη σειρά του, πάρθηκε η απόφαση για έναν Τίγρη ακόμα πιο σύγχρονο και εξελιγμένο στη λεπτομέρεια. Τώρα πια η εκκίνηση δεν απαιτεί κλειδί (keyless ignition), όποιος θέλει μπορεί να πάρει στο πακέτο ακόμα και ηλεκτρονική (ημι-ενεργητική) ανάρτηση, αλλά και cornering lights, τελικό από τιτάνιο της Arrow, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, traction control, αδρανειακή μονάδα μέτρησης σε 6 άξονες και , cornering ABS.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

200 οι αλλαγές, πλουσιότερα τα ηλεκτρονικά

Για το 2018 το μικρό Tiger (υπάρχει και σε έκδοση 1200cc) αποκτά πιο αιχμηρή σχεδίαση, φώτα LED, οθόνη TFT 5” με φωτιζόμενα μπουτόν, ψηλότερη ζελατίνα φέρινγκ που ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις, νέο υλικό στη σέλα, ενώ δέχεται και κάποιες εργονομικές βελτιώσεις στη θέση οδήγησης. Τα προγράμματα οδήγησης έχουν γίνει 6(!) και σε αυτά περιλαμβάνεται και το Οff-Road Pro, που απενεργοποιεί την επέμβαση του ABS στον πίσω τροχό. Τα φρένα της Brembo είναι πλέον υψηλότερων προδιαγραφών, όπως και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Showa, ενώ ένα νέο και ελαφρύτερο τελικό εξάτμισης φροντίζει να βγάζει έναν ακόμα πιο εθιστικό ήχο. Η απόδοση του κινητήρα παραμένει στους 94 ίππους, πλην όμως ο τρικύλινδρος έχει σεταριστεί με τρόπο που να βγάζει περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές. Τέλος, μια πιο κοντή πρώτη σχέση στο κιβώτιο έχει τοποθετηθεί προκειμένου να προσφέρει καλύτερες επιταχύνσεις, από στάση και εν κινήσει.

Ακολουθούν και τα σχετικά video, που προσδιορίζουν ξεκάθαρα το κοινό που απευθύνεται η κάθε σειρά (ΧR=δρόμος, ΧC=χώμα)

200 οι αλλαγές, πλουσιότερα τα ηλεκτρονικά

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης