του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Triumph ασπάζεται το δόγμα “εν τω πολλώ το ευ” και το αποδεικνύει παρουσιάζοντας το τρίτο κατά σειρά μέλος της οικογένειας Street Triple για το 2020.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την ακραία έκδοση RS και την απλούστερη S, έρχεται ακόμα μία ονόματι R και τοποθετείται ανάμεσά τους, τόσο σε απόδοση όσο και σε περιφερειακά. Τα τρία μοντέλα είναι ουσιαστικά πανομοιότυπα εμφανισιακά και απαιτείται έμπειρο μάτι για να διακρίνει τις διαφορές, που κυρίως εντοπίζονται σε φρένα, ανάρτηση και όργανα (πέραν των χρωμάτων).

Αφήνοντας κατά μέρος την έκδοση S, καθόσον διαθέτει κινητήρα μικρότερης χωρητικότητας και χαμηλότερης απόδοσης (δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας), «αναγκαστικά» η σύγκριση του νέου R γίνεται με το κορυφαίο της γκάμας RS. Από πλευράς κινητήρα, ο τρικύλινδρος εν σειρά των 765cc αποδίδει 5 λιγότερους ίππους, δηλαδή 118/12.000rpm έναντι 123/11.750rpm, ενώ μεταβολή παρατηρούμε και στην τιμή της ροπής, η οποία βρίσκεται στα 77Nm/9.400rpm (από 79Nm/9.350rpm). Διαφορά υπάρχει και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με το R να διαθέτει τρία οδηγικά προγράμματα έναντι των 5 του RS (Road, Rain και Sport, λείπουν τα Track και Rider).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To πολυρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι BPF της Showa είναι κοινό στις μοτοσικλέτες, αλλά στην πίσω ανάρτηση το Ohlins STX40 έχει αντικατασταθεί από ένα χαμηλότερων προδιαγραφών της Showa, επίσης με πλήρεις ρυθμίσεις. Μια ακόμη σημαντική διαφοροποίηση υπάρχει και στα φρένα μπροστά, όπου οι δαγκάνες της Brembo M4.32 έχουν αντικαταστήσει τις αντίστοιχες -και καλύτερων προδιαγραφών- Μ50 του RS. Σε κάθε περίπτωση πάντως παραμένουν ακτινικές και τετραπίστονες. Και για να διυλίσουμε τον κώνωπα, στο R λείπει το αεροδυναμικό βοήθημα στην κάτω πλευρά του κινητήρα (στάνταρ στο RS), ενώ μικρές διαφορές εντοπίζονται τόσο στο σχήμα των καθρεφτών όσο και στη σέλα του συνεπιβάτη. 

To R, όπως και το RS, διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό full LED φωτιστικά σώματα, συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση, όπως επίσης και σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων, για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη και χωρίς το κλείσιμο του γκαζιού (που παραμένει ηλεκτρονικό). Διαθέτει ομοίως δικάναλο ABS και Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης (για χρήση στην πίστα), ενώ στη θέση των οργάνων η οθόνη TFT του RS έχει δώσει τη θέση της σε ένα αναλογικό στροφόμετρο με μια μικρή ψηφιακή LCD δίπλα του. Στις ενδείξεις περιλαμβάνεται και blipper, κοινώς ένα λαμπάκι που αναβοσβήνει όταν ο κινητήρας φτάσει τις στροφές του εκεί όπου εμείς του έχουμε ορίσει. 

Η μοτοσικλέτα κοστίζει 11.690€, δηλαδή 1.000 λιγότερα από το RS, κάτι που, κατά τη γνώμη μας, θα στρέψει το αγοραστικό κοινό στην κορυφαία έκδοση της γκάμας. Αξίζει να σημειωθεί πως η Triumph διαθέτει μια σειρά από δεκάδες γνήσια aftermarket αξεσουάρ, που είναι ικανά να μεταμορφώσουν τη μοτοσικλέτα και να τη φέρουν πιο κοντά στα μέτρα του ιδιοκτήτη. Περισσότερα όμως εν ευθέτω χρόνω, καθόσον θα ακολουθήσει η οδηγική μας επαφή με το μοντέλο. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης