Είναι γεγονός πως η ηλεκτροκίνηση γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα, ειδικά όταν περιλαμβάνει περιπτώσεις σαν το ED-1.

Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος διαρκώς. Κερδίζει όμως ή απλώς ανακυκλώνονται ειδήσεις και εμφανίζονται πρωτότυπα μοντέλα που υποτίθεται ότι βγαίνουν στην παραγωγή, αλλά ποτέ δεν τα βλέπουμε στον δρόμο; Η SYM εφέτος έδειξε αποφασισμένη να διερευνήσει τον χώρο των ηλεκτρικών scooter βγάζοντας δύο νέα μοντέλα, αρχικά το περίτεχνο EE-1 (δείτε εδώ) και στη συνέχεια το ευρηματικό ΕD-1 που σας παρουσιάζουμε τώρα. Πρόκειται για ένα άκρως λεπτεπίλεπτο, απλό, ελαφρύ ηλεκτρικό δίτροχο, που μας πάει πίσω στον χρόνο όσον αφορά σε σχεδίαση και εφαρμογές, και που περισσότερο θυμίζει μοτοποδήλατο παρά scooter. Και εκεί είναι η ουσία της ιστορίας, εκεί πάνω θα πατήσει η είσοδος των ηλεκτρικών scooter, αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν να εξαπλώνονται στην Ευρώπη, αυτό λένε και οι πωλήσεις τους, που αυξάνονται με ταχύτατο ρυθμό. Κι ας είναι χαμηλά τα «νούμερα» (προς το παρόν) συγκριτικά με τα δίτροχα που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κορυφαίες αγορές στην Ευρώπη όσον αφορά στα ηλεκτρικά είναι η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιταλία, ενώ προσπάθειες γίνονται σε Γερμανία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία, αλλά και αλλού, στον πολιτισμένο κόσμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα μοτοποδήλατα είναι ο μεγάλος αντίπαλος των ηλεκτρικών scooter, τα πάλαι ποτέ μοσχοπουλημένα 50άρια, τα οποία δείχνουν διαρκώς πτωτικές τάσεις στις ταξινομήσεις τους και μάλιστα σε αγορές που στο παρελθόν εμφανίζονταν πανίσχυρα, όπως στην Ολλανδία για παράδειγμα. Είναι έτοιμες, όμως, οι αγορές για την ηλεκτροκίνηση; Είναι έτοιμες οι υποδομές φόρτισης έστω στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης; Η απάντηση είναι όχι, αλλά ολοένα και περισσότεροι σταθμοί επαναφόρτισης δημιουργούνται σε μεγαλουπόλεις, αφού και η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, βλέποντάς την σαν την ιδανική μελλοντική λύση.

Τα τελευταία νέα έρχονται από την Ιταλία, όπου και εκεί -μετά τη Γαλλία- η αγορά ηλεκτρικού δίτροχου θα επιχορηγείται από το κράτος με 3.000 ευρώ, ένα ποσό που θεωρείται λογικό τη στιγμή που οι αξιόλογες ηλεκτρικές κατασκευές συνεχίζουν να είναι πολύ ακριβές. Η νέα πρόταση της SYM μοιάζει να είναι λογική στην περίπτωση του ΕD-1, που λόγω απλής κατασκευής θα κρατήσει χαμηλά την τιμή του και έτσι θα είναι πιο προσιτό. Πρώτα από όλα είναι πανάλαφρο στα 40 κιλά χωρίς την μπαταρία, που είναι αποσπώμενη, βγάζει 40 χιλιόμετρα αυτονομίας με χαμηλή ταχύτητα κίνησης (25 km/h) και φοράει έναν κινητήρα χωρίς ψήκτρες στον πίσω τροχό (ισχύος 600W). Ένα πολύ σημαντικό του χαρακτηριστικό είναι ότι το αλουμινένιο πλαίσιό του διπλώνει στη μέση, αφού πίσω από τον λαιμό υπάρχει άρθρωση, το ίδιο κάνει και στην περιοχή του ψαλιδιού (δείτε το παρακάτω βίντεο) και έτσι μπορεί να μεταφερθεί σε ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου (θυμάται κανείς τα Moto Graziella;). Κάτι σαν εικόνα από το μέλλον δηλαδή, θα φτάνεις στα περίχωρα της μεγαλούπολης με το αυτοκίνητό σου, θα βγάζεις από το πορτμπαγκάζ το ηλεκτρικό σου σκουτεράκι, θα το ξεδιπλώνεις και θα κινείσαι στο (απαγορευμένο στα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες) κέντρο της πόλης. Τόσο απλά!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: scooternet.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης