Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Κοιτάζοντας για πρώτη φορά τη νέα Yamaha XSR125 σου περνάει από το μυαλό ότι αυτή η μοτοσικλέτα έχει κάτι που μπορεί να αρέσει και στις τέσσερις τελευταίες γενιές ανθρώπων. Οι Boomers θα γεμίσουν αναμνήσεις, οι Generation X θα το βρουν τεχνολογικά προηγμένο, οι Millenials θα το βρουν χρηστικό και οι Generation Z θα νιώσουν ότι αξίζει μια πόζα για το Instagram. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μικρότερο μέλος της γκάμας των ρετρό μοτοσικλετών της Yamaha ήρθε να προστεθεί στα πολύ επιτυχημένα XSR700 και XSR900 τα οποία έγιναν δεκτά με θέρμη από την ελληνική αγορά και η XSR125 ακολουθεί τα ίδια χνάρια τόσο στον σχεδιασμό, όσο και στον διασκεδαστικό τρόπο που γεμίζει την καθημερινότητά μας. Μια… οσκαρική μοτοσικλέτα από όποια πλευρά και αν την κοιτάξεις.

Στρογγυλεμένο ρεζερβουάρ και καπιτονέ σέλα που θυμίζει άλλες εποχές.

Σχεδιασμός για… φίλημα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από όπου και αν την πιάσεις στην εμφάνιση, η XSR125 είναι πανέμορφη. Ιδιαίτερα στο κόκκινο χρώμα τουΣε τρεις χρωματισμούς είναι διαθέσιμο το XSR125, κόκκινο, μαύρο και κίτρινο. μοντέλου της δοκιμής η μοτοσικλέτα είναι μαγνήτης τραβώντας με ένταση τα βλέμματα πάνω του. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το στρογγυλό φωτιστικό σώμα τύπου LED με φώτα ημέρας DRL το οποίο συνοδεύεται από ένα επίσης στρογγυλό ψηφιακό όργανο πληροφοριών. Το κόκκινο ρεζερβουάρ έχει το σχεδιαστικό στυλ των μοτοσικλετών της δεκαετίας του 1970, ενώ η επίπεδη σέλα (tuck & roll) σε ταξιδεύει στο παρελθόν με την κυματιστή της επιφάνεια. Στο πίσω μέρος επίσης βρίσκουμε ένα στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED το οποίο είναι τοποθετημένο στο πάνω μέρος του φτερού.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να πεις ότι η XSR125 είναι μικρή μοτοσικλέτα. Οι διαστάσεις της παραπέμπουν σε μοντέλο 300 κ.εκ. ή ακόμα και 500 κ.εκ. κάτι που θα εκτιμήσουν περισσότερο μεγαλόσωμοι αναβάτες. Η θέση οδήγησης είναι πολύ ευρύχωρη, άνετη και το τιμόνι είναι στο κατάλληλο ύψος για να απολαύσεις κάθε χιλιόμετρο ξεκούραστα.

LED φωτιστικό σώμα και πίσω τοποθετημένο πάνω από το φτερό.

Σύγχρονος κινητήρας με σύστημα μεταβλητού χρονισμού στις βαλβίδες

Ο κινητήρας της XSR125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 14,75 ίππους Το XSR είναι εφοδιασμένο με μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης για ομαλά κατεβάσματα ταχυτήτωνστις 10.000 σ.α.λ. και 11,5Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ η μετάδοση μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Σημαντικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVA) το οποίο έχουμε συναντήσει ξανά στο scooter της Yamaha, NMAX 125. Το σύστημα VVA βοηθάει τον κινητήρα να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του στις χαμηλές στροφές, ενώ τον ωθεί στις ψηλές στροφές να έχει την απαραίτητη δύναμη και φρεσκάδα για να αποκτήσει η XSR125 πολύ καλές επιδόσεις.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά διπλής χρήσης.Η λέξη πολιτισμός είναι εκείνη που ταιριάζει γάντι στον μικρό κινητήρα της Yamaha. Έρχεται σε λειτουργία ήσυχα και από το πρώτο δευτερόλεπτο μπορείς να κινηθείς όπως θελήσεις. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση στο ακριβέστατο και βουτυρένιο κιβώτιο ταχυτήτων και αρχίζεις το «παιχνίδι» στα στενά και τους δρόμους της πόλης. Ο κινητήρας είναι ικανός να προσφέρει τελική ταχύτητα της τάξης των 120Km/h στη μοτοσικλέτα, ενώ οι επιταχύνσεις θα ικανοποιήσουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό. Όσο για την κατανάλωση σε καύσιμο; Εκεί τα πράγματα φέρνουν μεγάλα χαμόγελα καθώς όσο και αν πιέσεις το XSR εκείνο δεν θα ιδρώσει και θα παραμείνει στα επίπεδα των 2,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα!

Πολύ ευχάριστο στο δρόμο με κορυφαία οδηγική συμπεριφορά.

Κορυφαία οδική συμπεριφορά με πλαίσιο τύπου Deltabox

Αν νομίζετε ότι το πιο δυνατό σημείο της Yamaha XSR125 είναι η εμφάνιση τότε καλό είναι να κρατήσετε μικρό καλάθι Το βάρος του XSR125 είναι στα 140 κιλά γεμάτο και το ρεζερβουάρ χωράει 11 λίτρα καυσίμου.πριν το οδηγήσετε. Οι Ιάπωνες δεν επαναπαύτηκαν στην ομορφιά και πρόσεξαν ιδιαίτερα το μικρό μοντέλο προκειμένου να γίνει ένα άκρως διασκεδαστικό και ασφαλές δίκυκλο καθημερινής μετακίνησης.

Μπορείς να αντιληφθείς ότι κάτι καλό συμβαίνει με τη μικρή XSR πριν ανέβεις πάνω κοιτάζοντας απλά το θηριώδες περιμετρικό πλαίσιο Deltabox. Αν μεταφερθείς στις αναρτήσεις τότε θα διαπιστώσεις ότι μπροστά έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37mm και ένα μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 267mm εμπρός και έναν δίσκο 220mm πίσω με ABS.

Στρογγυλό ψηφιακό πάνελ με μαύρο φόντο και λευκή γραμματοσειρά.

Εύχρηστο με σπορ χαρακτηριστικά

Οδηγώντας την XSR125 αντιλαμβάνεσαι εύκολα πως πρόκειται για ένα στιβαρό σύνολο με εξαιρετική ευελιξία Η Yamaha προσφέρει και μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για το XSR, όπως και μια νέα έκδοση Legacy με ακτινωτούς τροχούς και ειδικό χρωματισμό.και καλό κράτημα. Η πρόσφυση από τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι κορυφαία και σου δίνουν τη δυνατότητα να διασκεδάσεις ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες της πόλης. Στρίβει με τη σκέψη, γέρνει με απίστευτη ευκολία και μάλιστα με μεγάλες κλίσεις, ενώ η δύναμη του κινητήρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανή να επηρεάσει την ισορροπία της μοτοσικλέτας. Άλλωστε η επιλογή του πλαισίου και των αναρτήσεων από τη Yamaha είναι τέτοια που ακόμα και διπλάσιους ίππους να απέδιδε ο κινητήρας δεν θα καταλάβαινε τίποτα.

Το στήσιμο της μικρής Yamaha γέρνει ξεκάθαρα προς την πλευρά της σπορ οδήγησης γι’ αυτό η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι σχετικά σκληρή. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αντιληπτές από τον αναβάτη, ωστόσο δεν είναι ενοχλητικές σε καμία περίπτωση. Αν κοιτάξεις μάλιστα την άλλη πλευρά του νομίσματος θα αντιληφθείς ότι έχεις στα χέρια σου μια μοτοσικλέτα η οποία θα σε διασκεδάσει και θα σε βάλει με ομαλό τρόπο στον κόσμο της σπορ οδήγησης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

Ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 37mm και δυνατό σύστημα πέδησης.

Για όλους και για όλα!

Τη Yamaha XSR125 την ερωτεύτηκε η γυναίκα μου, τη λιγουρεύτηκε ο γιος μου, την κρυφοκοίταζε ο ανιψιός μου, την ονειρεύτηκε η νονά και δήλωσε ότι θα την αγοράσει ο πεθερός! Σε όλους άρεσε το μικρό ρετρό μοντέλο της Yamaha και όχι άδικα καθώς πρόκειται μια πολύ όμορφη μοτοσικλέτα. Εκεί όμως που η Yamaha έχει πετύχει διάνα δεν είναι μόνο στο φαίνεσθαι, αλλά και στο οδηγείν. Η XSR125 είναι εξαιρετική στο δρόμο, με χαρακτηριστικά μεγάλης μοτοσικλέτας, σπορ στήσιμο και κορυφαία οδική συμπεριφορά η οποία θα αγαπηθεί από τους έμπειρους αναβάτες και θα γίνει το τέλειο σχολείο για τους νεότερους αναβάτες. Το Όσκαρ λοιπόν της μικρής κατηγορίας των 125 κ.εκ. πάει στην XSR.

ΤΙΜΗ: 4.490€

Όλα τα στοιχεία για το Yamaha XSR125 ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Προοδευτικά και αποτελεσματικά φρένα.

Αποδοτικός, ήσυχος, οικονομικός και πολιτισμένος κινητήρας.

LED φωτιστικό σώμα εμπρός, σήμα κατατεθέν της κατηγορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αξίζει τελικά να δώσεις 2.300€ παραπάνω για να αποκτήσεις την GT έκδοση του Yamaha Tracer 9;

Τα μεγάλα πρωταθλήματα μοτοσυκλέτας βάφτηκαν στο μπλε της Yamaha

Η Yamaha κατασκεύασε και χάρισε στον Valentino Rossi μια ιδιαίτερη YZF-R1

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης