Piaggio Medley S 150 ABS: Ο καθημερινός μας σύντροφος

Piaggio Medley S 150 ABS: Ο καθημερινός μας σύντροφος

κείμενο και φωτογραφίες του Νίκου Βιτσιλάκη

Η συμβίωσή μας με το 150ρι scooter της Piaggio συνεχίζεται και όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα στο κοντέρ άλλο τόσο μεγαλώνει και η εκτίμησή μας για αυτό.

Τρεις εβδομάδες μετά την παραλαβή του από την αντιπροσωπεία για δοκιμή «μακράς διαρκείας» (δείτε εδώ) και αισίως έχουμε διανύσει πάνω στη φιλόξενη σέλα του περισσότερα από 560 χιλιόμετρα. Θα ήταν αρκετά περισσότερα αλλά κάτι ο καιρός κάτι και τα επαγγελματικά μας ταξίδια, φρόντισαν να το οδηγήσουμε λιγότερο από αυτό που υπολογίζαμε. Στο ενδιάμεσο διάστημα είχαμε και την πρώτη μας ατυχία, αφού καταφέραμε να χάσουμε το κλειδί του. Ψάξαμε από δω, ψάξαμε από κει, τίποτα… Αναγκαστήκαμε λοιπόν να ζητήσουμε το δεύτερο κλειδί και να βγάλουμε ένα καινούργιο, το οποίο και πληρώσαμε έναντι 30 ευρώ (immobiliser γαρ, το κόστος ανεβαίνει). Και επειδή ο Μέρφι και οι νόμοι του δεν αντιμετωπίζονται, βρήκαμε το χαμένο κλειδί δύο μέρες μετά…

Πρώτες εντυπώσεις

Αν και άστρωτο, αυτό που μας άρεσε από την πρώτη στιγμή είναι η λειτουργία του κινητήρα. Ομαλή και μεστή από χαμηλά, διαθέτει τα απαραίτητα αποθέματα της δύναμης που απαιτείται για να επιταχύνει σβέλτα το σύνολο και αυτό στην κίνηση της πόλης είναι κάτι που θα εκτιμηθεί από κάθε αναβάτη. Το να ανοίγεις το γκάζι και να απομακρύνεσαι γρήγορα από τα βραδέως «κινούμενα εμπόδια» είναι μια διαδικασία που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια σε πολλές περιπτώσεις. Χωρίς δεύτερη σκέψη, το Medley γίνεται η πρώτη μας επιλογή όταν το πρόγραμμα έχει «δουλειές στην πόλη». Δεν κοπανάει η ανάρτησή του, απεναντίας αποσβένει τις κακοτεχνίες του δρόμου έτσι όπως πρέπει, τα φρένα του εμπνέουν σιγουριά, το ABS δουλεύει παρεμβατικά με κομψό τρόπο και μόνο σε πολύ κακή άσφαλτο δείχνει περισσότερο ευαίσθητο από αυτό που θα θέλαμε. Μπορεί να φταίνε και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ήδη σκεφτόμαστε να τα αντικαταστήσουμε προκειμένου να βγουν περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα.

Όσον αφορά στην κατανάλωση και έχοντας το Start and Stop μόνιμα εκτός λειτουργίας, αυτή κυμαίνεται από 2,7 έως 2.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Οι επόμενες μετρήσεις θα γίνουν με το Start and Stop ενεργοποιημένο και έτσι θα μάθουμε στα σίγουρα την όποια οικονομία (ενδεχομένως) προσφέρει. Οι μετρήσεις θα γίνονται εναλλάξ, οπότε θα βγει και ο πραγματικός μέσος όρος. Παράλληλα θα μάθουμε και τα «χούγια» του δείκτη βενζίνης, που δεν δείχνει να είναι ανακριβής από τη μία, πλην όμως δεν τον λες και πολύ έμπιστο από την άλλη. Μόλις «στρωθεί» ο κινητήρας, δηλαδή οσονούπω, θα υποβάλλουμε το μικρό μας Medley σε πιο «σκληρή» χρήση, χρησιμοποιώντας το σε εθνική και Αττική οδό σε καθημερινή βάση και με ταχύτητες κοντά στην τελική του. Θα τα καταφέρει άραγε; Πόσο θα κάψει σε αυτές τις συνθήκες; Οι απαντήσεις ακολουθούν λίαν συντόμως..        

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 10 Απριλίου 2019, 14:00