Peugeot Metropolis: Η 3η γενιά είναι εδώ 

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020, 10:57
Peugeot Metropolis: Η 3η γενιά είναι εδώ 

του Νίκου Βιτσιλάκη 

Το τρίτροχο πρωτότυπο που είχαμε δει εδώ πέρυσι το φθινόπωρο παίρνει σάρκα και οστά με κάθε επισημότητα σαν μοντέλο 2021. 

Πρόσφατα η Peugeot Motocycles παρουσίασε την τρίτη γενιά του Metropolis, ενός τρίτροχου που παράγεται στο εργοστάσιο Mandeure στο Doubs της Γαλλίας. Και, όπως περήφανα γράφουν οι Γάλλοι στο press kit του μοντέλου, «είναι ισχυρό, ασφαλές και "συνδεδεμένο", φέρνοντας το χαρακτηριστικό του στυλ στην premium κατηγορία των scooter. Ο 100% made in France κινητήρας προδιαγραφών Euro5 και η δυνατότητα συνδεσιμότητας τελευταίας γενιάς i-Connect είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, προσφέροντας επιδόσεις και χρηστικότητα σε υπερθετικό βαθμό».  

Η περίπλοκη σιλουέτα και οι γραμμές του νέου τρίτροχου αντικατοπτρίζουν το οικογενειακό DNA της φίρμας, στο οποίο εφαρμόζονται τεχνολογίες προερχόμενες από τον κόσμο των αυτοκινήτων. Full Led φωτισμός με τα φώτα ημέρας (DRL) να δίνουν το παρών θυμίζουν έντονα το μοντέλο 508 της Peugeot, ενώ στο πίσω μέρος η οικογενειακή ταύτιση έρχεται μέσα από τα φώτα LED «3 claw», κατευθείαν από το πρωτότυπο αυτοκίνητο Peugeot Instinct. Και στις δύο πλευρές της ποδιάς, μια γαλλική σημαία υπενθυμίζει την προέλευση των τρίτροχων. Το αυτοκινητιστικό DNA ενισχύεται μέσα από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, όπου η κεντρική οθόνη LCD και οι δύο κλασικοί αναλογικοί δείκτες έχουν δώσει τη θέση τους σε μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, που βρίσκεται στο κέντρο και η οποία περιβάλλεται από τα αναλογικά ανεστραμμένα όργανα του Peugeot 308 (οδόμετρο και στροφόμετρο). 

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τρία δισκόφρενα με βελτιστοποιημένη διάρκεια ζωής των υλικών τριβής. Όπως και στην προηγούμενη έκδοση, το νέο Metropolis ενσωματώνει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS) τελευταίας γενιάς, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Continental. Η πέδηση ενισχύεται και με ένα ισχυρό και ασφαλές σύστημα συνδυασμένης λειτουργίας SBC (Synchro Braking Concept). Το μοντέλο διαθέτει επιπρόσθετα και σύστημα προειδοποίησης για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα τα προειδοποιητικά φώτα εκτός από τα φώτα στάσης, κάνοντας το όχημα πιο ορατό. Αυτό το σύστημα, το οποίο λειτουργεί κάθε φορά που το ταχύμετρο περνάει το όριο των 50km/h, ενεργοποιείται επίσης όταν το scooter επιβραδύνει σε περισσότερα από 6m/s και -στη συνέχεια- σβήνει τα φώτα κινδύνου όταν η επιβράδυνση πέσει κάτω από τα 2m/s. Αυτός ο μηχανισμός, που αναπτύχθηκε αρχικά για αυτοκίνητα, προσφέρεται για πρώτη φορά σε τρίκυκλα.  

To Metropolis επωφελείται επίσης από ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που εγγυάται τη μη ολίσθηση του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών χαρτών απόδοσης κινητήρα (Urban, Sport ή Off) ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και το στυλ οδήγησης. Και για να προσφέρει μια πιο ξέγνοιαστη οδηγική εμπειρία, είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία Smart Key. Η ευαισθησία αυτού επιτρέπει στο όχημα να συνδέεται με το κλειδί από απόσταση έως και 1,5m. Επιπλέον, το σύστημα καθιστά δυνατή τη λειτουργία χωρίς κλειδαριές, ιδίως όταν ανοίγουμε το κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης ή του ρεζερβουάρ καυσίμου και αποσυνδέουμε το ηλεκτρικό χειρόφρενο με το πάτημα ενός κουμπιού.

 

Η εφαρμογή i-Connect επιτρέπει στους αναβάτες να συνδέουν το smartphone τους στον πίνακα οργάνων και να κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις πριν φτάσουν στο όχημα, με αποτέλεσμα σημαντική εξοικονόμηση χρόνου. Οι αναβάτες απολαμβάνουν ένα σύστημα διεύθυνσης bend-by-bend, για αυξημένη άνεση και ασφάλεια: αυτό το σύστημα πλοήγησης είναι απλοποιημένο σε σύγκριση με το κλασικό GPS, το οποίο εμφανίζει πολλές πρόσθετες πληροφορίες που δεν είναι χρήσιμες για τα 2/3 των οδηγών. Μια γρήγορη ματιά στο ταμπλό επιτρέπει στον οδηγό να δει ποια ενέργεια -για παράδειγμα, στρίψτε δεξιά- σε απόσταση που φαίνεται πολύ καθαρά στην οθόνη και η οποία μειώνεται καθώς πλησιάζει η στροφή ή ο κυκλικός κόμβος. Ο πίνακας ελέγχου εμφανίζει επίσης τις κλήσεις και ορισμένα από τα μηνύματα κειμένου που λαμβάνονται, καθώς και πιο παραδοσιακές πληροφορίες όπως αυτονομία, επίπεδο στάθμης καυσίμου, κατανάλωση, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας, ημερομηνία και ώρα. Πρόσθετα χαρακτηριστικά είναι επίσης διαθέσιμα, όπως η προσαρμογή του ταμπλό σε τρία χρώματα: ενώ η ένταση προσαρμόζεται αυτόματα, ο αναβάτης έχει την επιλογή μεταξύ άσπρου ή μαύρου φόντου με κόκκινες, μπλε ή χρυσές ενδείξεις. Διαθέσιμη είναι και η επιλογή ανάμεσα σε πέντε γλώσσες. Η Peugeot Motocycles επέλεξε να τοποθετήσει όσο το δυνατόν σε πιο όρθια θέση τον πίνακα οργάνων, μια επιλογή εμπνευσμένη άμεσα από την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία καθιστά δυνατή την εστίαση στον δρόμο και δεν απαιτεί παρατεταμένη χρονική περίοδο για την ανάγνωση πληροφοριών.  

Ο κινητήρας 400i LFE (Low Friction Engine) έχει ανακατασκευαστεί ώστε να πληροί όλες τις απαιτήσεις του προτύπου Euro5. Πραγματοποιήθηκαν σημαντικές εργασίες στα εξαρτήματα τριβής και στο βάρος τους, στον χρονισμό και στη χαρτογράφηση, όλα για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών. Όσον αφορά στη μηχανική, το μπλοκ διαθέτει έναν συνδυασμό ειδικών εδράνων και στροφαλοφόρου άξονα, εκκεντροφόρου άξονα υψηλής απόδοσης με σκοπό τη μείωση της τριβής μέσω ειδικής λίπανσης. Το σύστημα της τροφοδοσίας αποτελείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό της Dell'Orto, ενώ η απόδοση του τετράχρονου μονοκύλινδρου συνόλου φτάνει τους 36Ηp στις 7.250rpm, με μια ροπή της τάξεως των 38,1Nm (στις 5.750rpm). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η κατανάλωση βρίσκεται στα 3,9Lt/100km και oι εκπομπές CO2 στα 89g/km, ενώ η αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 13,5 λίτρων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 300 χιλιόμετρα.  

Ενώ ο σχεδιασμός και η τεχνολογία του νέου Metropolis έχουν εξελιχθεί, το τρίτροχο έχει τις ίδιες διαστάσεις και χαρακτηριστικά με την προηγούμενη έκδοση, όπως το επίπεδο δάπεδο και τη μεγάλη χωρητικότητα (17 λίτρων) των αποθηκευτικών χώρων. Κάτω από τη σέλα μπορεί να δεχθεί κράνος τύπου jet ή φορητό υπολογιστή, ενώ ο πίσω χώρος προσφέρει δυνατότητα αποθήκευσης σε full-face κράνος ή άλλα ογκώδη αντικείμενα. Και οι δύο χώροι είναι εξοπλισμένοι με ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος. Η θήκη για γάντια έχει χωρητικότητα αποθήκευσης ενός λίτρου και δυνατότητα αποθήκευσης κινητού τηλεφώνου με υποδοχή 12V ή USB, ανάλογα με την επιλογή έκδοσης.  

Οι εκδόσεις Active και Allure ξεχωρίζουν για πολύ διαφορετικούς λόγους. Η πρώτη αφορά στο entry-level μοντέλο, που είναι εξοπλισμένο με όλες τις νέες εφαρμογές, όπως μαύρους τροχούς 13 ιντσών, ABS-SBC, τροφοδοτικό 12V, ταμπλό με οθόνη TFT 5 ιντσών, χειροκίνητο ρυθμιζόμενο παρμπρίζ, επίπεδο δάπεδο, ρυθμιζόμενη πλάτη αναβάτη, νέο πεντάλ φρένου και μαύρα αντίβαρα τιμονιού. Η ακριβότερη έκδοση Allure διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της Active έκδοσης και επιπλέον αντίβαρα χρωμίου στο τιμόνι, θύρα USB, μαύρες γυαλιστερές ζάντες, ταμπλό με λειτουργία i-Connect και premium καθρέφτες. Εκτός από αυτές τις δύο εκδόσεις, η Peugeot Motocycles προσφέρει μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για τους αναβάτες που επιθυμούν να εξατομικεύσουν το scooter τους.  

Το νέο Metropolis αναμένεται σύντομα στη χώρα μας, με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί για την ώρα. Όταν και εφόσον θα φροντίσουμε να σας ενημερώσουμε. 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020, 10:57