Των Ν. Βιτσιλάκη και Ν. Τσαμάνδουρα

Tέταρτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματός μας για τα μοντέλα μοτοσυκλετών και scooter 2018 που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς αγοραστών. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Daytona X310/R310: Με εξοπλισμό και τιμές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης έκθεσης μοτοσυκλέτας της Αθήνας η Daytona παρουσίασε δύο νέες μοτοσυκλέτες, που στο εξής αποτελούν και τις δυνατότερες από άποψη ιπποδύναμης προτάσεις της. Αμφότερες χρησιμοποιούν ένα μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 312cc και 35,4Hp, ο οποίος διαθέτει τετραβάλβιδη κεφαλή με 2 ΕΕΚ και τροφοδοσία με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό. Πάνω τους φέρουν την ένδειξη “Zontes”, που μαρτυρά την κατασκευή τους από το ομώνυμο κινεζικό εργοστάσιο. Πλαίσιο, ανάρτηση, φρένα και ψαλίδι είναι κοινά και στα δύο μοντέλα, που διαφοροποιούνται μεταξύ τους κυρίως από τα πλαστικά και τη σχεδίαση. Η R310 κατατάσσεται στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών δρόμου και συγκεκριμένα πολύ κοντά στην υποκατηγορία των streetfighters.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H X310 από την πλευρά της, φλερτάρει με την ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των Sport Adventure Τouring, φορώντας περισσότερα αεροδυναμικά βοηθήματα (λέγε με φέρινγκ) και μια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα. Το αλουμινένιο ψαλίδι, το διπλό “φάλτσο” τελικό της εξάτμισης, το ανεστραμμένο πιρούνι και οι κυματιστοί δίσκοι σίγουρα προσθέτουν πολλά συν στην εμφάνιση και στον χαρακτήρα των μοτοσυκλετών. Τα δύο νέα μοντέλα διαθέτουν ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις απόδοση κινητήρα (Eco/Sport), λειτουργία keyless (χωρίς κλειδί), φώτα LED και τιμόνι που κλειδώνει ηλεκτρικά, ενώ πέραν της ρυθμιζόμενης ζελατίνας η έκδοση Χ διαθέτει επιπρόσθετα διπλούς προβολείς, σχάρα αποσκευών, οθόνη TFT και θύρα USB. Το βάρος δεν ξεπερνά τα 159 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 15,5 λίτρων, το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 795mm και το μεταξόνιο μόλις στα 1.390mm. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 3,6 λίτρα/100Km, κάτι που σημαίνει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων! 

Tιμή: 3.695€ – 3.995€ 

Gemini Scrambler 125i CBS: Μοτοσυκλέτα με τα όλα της

H Gemini παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο με χαρακτηριστικά κατασκευής scrambler, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για μοτοσυκλέτες modern classic που καλύπτουν διευρυμένες ανάγκες και γούστα! Το νέο Scrambler 125i CBS εντυπωσιάζει σε πολλούς τομείς, αρχής γενομένης από την ποιότητα υλικών και τη σχεδίασή του. Εξαιρετικά προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και σημασία στη λεπτομέρεια, με απόλυτο σεβασμό σε ένα ολοένα αυξανόμενο αγοραστικό και παράλληλα απαιτητικό κοινό. Και όλα αυτά σε μια τιμή αγοράς που ανατρέπει ευχάριστα τα δεδομένα! Το νέο Scrambler διαθέτει τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα Euro4 με 1 ΕΕΚ και δύο βαλβίδες, που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό της Delphi και που διακρίνεται από την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος συντήρησης. H ιπποδύναμή του ανέρχεται στους 9,8Hp / 8.500rpm και η ροπή του στα 0.96kgm / 5.000rpm. Η απόδοσή του είναι απόλυτα γραμμική, μελετημένη για παροχή ισχύος από τις πολύ χαμηλές στροφές και με έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2,5 lt/100Km και σε συνάρτηση με το χωρητικότητας 13lt ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί και προσφέρει αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων!

Σε όποιο σημείο και αν κοιτάξεις, το Scrambler εντυπωσιάζει με το φινίρισμα και τα συστατικά του. Από την ανοξείδωτη εξάτμιση με το χαρακτηριστικό πανέμορφο τελικό και τη σέλα με την ανάγλυφη σχεδίαση και λογότυπο, μέχρι την προστατευτική σίτα στον προβολέα και τα μεταλλικά φτερά και πλαϊνά πάνελ. Η ποιότητα βαφής και συναρμογής υλικών βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, αντίστοιχα με αυτά πανάκριβων μοτοσυκλετών πολλών κυβικών. Οι αλουμινένιοι ακτινωτοί τροχοί έχουν διάμετρο 17 ιντσών και φέρουν ελαστικά διπλής χρήσης υψηλών προδιαγραφών. Στον τομέα των φρένων διακρίνουμε δισκόφρενα μπροστά και πίσω, που προσφέρουν συνδυασμένη λειτουργία (CBS – Combined Braking System) για την επίτευξη κορυφαίας ασφάλειας. Διαθέτουν δαγκάνες τριών και δύο εμβόλων μπροστά και πίσω αντίστοιχα, όπως επίσης και σωληνάκια υψηλής πιέσεως! Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και οι αναρτήσεις απαρτίζονται από τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο επικλινή ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η λειτουργία τους έχει μελετηθεί στα πρότυπα μεγαλύτερων σε κυβισμό μοτοσυκλετών, έτσι ώστε ώστε να παρέχουν στιβαρή συμπεριφορά και μεγάλη άνεση. Το νέο Scrambler είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και όσον αφορά στον εξοπλισμό του, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει φωτιστικά σώματα LED, ψηφιακό πάνελ οργάνων με οθόνη LCD, θύρα USB, προστατευτική σίτα προβολέα, μεταλλικά φτερά και πλαϊνά καπάκια, πτυχωτή σέλα, τιμόνι τύπου “fat-bar”, αλουμινένια προστατευτική ποδιά κινητήρα και οδοντωτά μαρσπιέ με ελαστικά στοιχεία που προσθαφαιρούνται (για χρήση δρόμου ή off-road)

Τιμή: 2.250€ 

Harley-Davidson 48 Special & Iron 1200: Ψηλό τιμόνι και Garage-Built χαρακτήρας 

Τα 48 Special και Iron 1200 γίνονται άμεσα διακριτά γιατί έχουν ψηλό τιμόνι. Με αυτόν τον τρόπο, θέλουν να πιστεύουν ότι συνδυάζουν διαχρονικό στυλ εμπνευσμένο από την custom σκηνή. Είναι αλήθεια πως από την πρώτη τους εμφάνιση το 1957, τα μοντέλα Sportster έχουν αποτελέσει πηγή έμπνευσης τόσο για την ίδια τη Harley όσο και για τους πελάτες της, μετατρέποντάς τα κατά καιρούς σε bobber, chopper, scrambler, ακόμα και σε café racer. Με αμέτρητες επεμβάσεις και τροποποιήσεις, στην 60χρονη διαδρομή τους έχουν συμμετάσχει και σε αγώνες flat track, dragster και ταχύτητας. Βλέπετε, ήταν προσιτά μοντέλα για τους νέους και οικονομικά στενεμένους αναβάτες, αλλά και μοτοσυκλέτες που έδιναν πολλές δυνατότητες για προσωπικές παρεμβάσεις. Τα Sportster, σύμφωνα με τους αμερικάνους, ήταν τα μοντέλα που οδήγησαν στη ραγδαία ανάπτυξη των custom cruisers. Ο συνδυασμός μεγέθους, απόδοσης και χαρακτήρα είναι αυτός που τα έχει κάνει τόσο αγαπητά σε αναβάτες με τελείως διαφορετική φιλοσοφία και υπόβαθρο. Τα νέα γραφικά του ρεζερβουάρ χαρακτηρίζουν με τη σειρά τους τα Iron 1200 και Forty-Eight Special, συνδυάζοντας λωρίδες με την κλασική γραμματοσειρά της Harley, καθώς και χρώματα και στοιχεία που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή τη δεκαετία του 1970. 

Iron 1200: Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η δύναμη. Ο κινητήρας Evolution 1200 V-Twin των 1202cc παράγει 36% περισσότερη ροπή από τον αντίστοιχο των 883cc, κάτι που σημαίνει καλύτερες επιδόσεις. Το μαύρο Mini Ape τιμόνι είναι ένα σημαντικό στοιχείο της garage-built chopper εμφάνισης και τονίζει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Η γυαλιστερή μαύρη ζελατίνα συγκρατεί τον προβολέα και είναι εμπνευσμένη από το στυλ που επικρατεί στη Δυτική Ακτή των Η.Π.Α. Το fast-back Café μονόσελο σαν να ρέει προς το πίσω φτερό και έχει σχήμα που τοποθετεί τον αναβάτη σε μία συγκεκριμένη θέση. Κατάμαυρος κινητήρας, μαύρη εξάτμιση και μαύρα προστατευτικά, το μαύρο επικρατεί παντού και τονίζει μια “σκοτεινή” προσωπικότητα. Ευτυχώς που υπάρχουν και μερικές πινελιές χρωμίου για την απαραίτητη αντίθεση. Το Iron 1200 διαθέτει κατάμαυρους τροχούς (19 ιντσών μπροστά και 16 πίσω), μαύρο προστατευτικό στον ιμάντα και μαύρο πίσω γρανάζι. Το σύστημα συναγερμού της Harley-Davidson και το ABS ανήκουν στον προαιρετικό εργοστασιακό εξοπλισμό για τα μοντέλα των ΗΠΑ. 

Forty-Eight Special: To μπροστινό ελαστικό των 130mm και το πιρούνι των 49mm, που συγκρατείται από μια τριπλή αλουμινένια βάση, σε συνδυασμό με το μαύρο ψηλό τιμόνι Tallboy, σίγουρα δίνουν μια επιβλητική εικόνα. Σύμφωνα πάντα με το εργοστάσιο, το συγκεκριμένο τιμόνι προσφέρει πιο ξεκούραστη γωνία για τα χέρια του αναβάτη σε σχέση με το Mini-Ape του Iron. Ο κινητήρας Evolution 1200 διαθέτει μαύρο πάνω τμήμα και εξαρτήματα από γυαλιστερό χρώμιο χαμηλά, στα οποία περιλαμβάνονται επιχρωμιωμένο εσωτερικό καπάκι κιβωτίου ταχυτήτων, καπάκι συμπλέκτη και τελικό εξάτμισης. Χρώμιο υπάρχει και στα καπάκια των ωστηρίων, εκκεντροφόρων και βαλβίδων, ερχόμενα σε αντίθεση με τους μαύρους κυλίνδρους. Τα υψηλής απόδοσης ελαστικά Michelin Scorcher 31 συνδυάζονται με μαύρους αλουμινένιους τροχούς διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και πίσω. Το σύστημα συναγερμού και το ABS, ομοίως ανήκουν στον εργοστασιακό προαιρετικό εξοπλισμό για τα μοντέλα που διατίθενται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Τιμή: Αναμένονται

Husqvarna Svartpilen / Vitpilen 401: Ακονισμένα βέλη

Οι Husqvarna Svartpilen 401 και Vitpilen 401 (στα Σουηδικά, το μαύρο και το άσπρο βέλος αντίστοιχα) είναι σύγχρονες μοτοσυκλέτες που έχουν εμπνευστεί από θρυλικά μοντέλα του παρελθόντος της Husqvarna, όπως τα Svartkvarna, Drombagen και Silverpilen της δεκαετίας του ’50 και του ’60. Σπαρτιάτικες, με τα απολύτως απαραίτητα, οι δύο Husqvarna 401 είναι πραγματικές μοτοσυκλέτες, χωρίς παραπανίσια gadgets και εξωφρενικές αισθητικές ακροβασίες. Είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να αντανακλούν τη διαχρονική αυθεντικότητα μιας νέας σκηνής στο χώρο της μοτοσυκλέτας, αυτής των modern classics. Τα μηχανικά μέρη είναι κοινά και προέρχονται από το KTM 390 Duke (η Husqvarna ανήκει στην ΚΤΜ).

O υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας με τους 2 ΕΕΚ έχει χωρητικότητα 375cc και απόδοση 44 hp. Ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης (slipper), το πλαίσιο ατσάλινο χωροδικτύωμα, οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP (ανάποδο πιρούνι 43mm και μονό αμορτισέρ), τα δισκόφρενα της Bybre (θυγατρική της Brembo) και το στάνταρ δικάναλο ABS της Bosch. Οι διαφορές των Vitpilen και Svartpilen είναι αυτές που προσδιορίζουν την ταυτότητα του κάθε μοντέλου, cafe racer το Vit, scrambler το Svart, ασφάλτινα ελαστικά Metzeler M5 και clipons το πρώτο, τρακτερωτά Pirelli Scorpion Rally STR και ψηλό “εντουράδικο” το δεύτερο. Οι 17αρες αλουμινένιες και ακτινωτές ζάντες, το ρεζερβουάρ των 9,5 λίτρων, ο προβολέας LED και τα όργανα είναι πανομοιότυπα στα δύο μοντέλα, το ίδιο και η εξάτμιση που απλά αλλάζει χρωματικά το τελικό της. Στο Svart υπάρχει ποδιά κινητήρα και σχάρα πάνω στο ρεζερβουάρ, στο Vit η σέλα είναι ενιαία και τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη τοποθετημένα λίγο πιο πίσω.

Tιμή: 6.450€ – 6.490€

Triumph Speedmaster: Μία ακόμα Bonneville είναι γεγονός

Η Speedmaster δεν είναι κάτι νέο στη γκάμα της Triumph, αλλά το μοντέλο του 2018 δεν έχει καμμία σχέση με το προηγούμενο Παράλληλα με τη νέα Bobber Black το αγγλικό εργοστάσιο προχωρά στην παρουσίαση ενός ακόμα μέλους της οικογένειας Bonneville με τον ΗΤ κινητήρα των 1200cc και 77Hp, στοχεύοντας στο κοινό που του αρέσει η φιλοσοφία Bobber και ψάχνει για μεγαλύτερη χρηστικότητα. Πήραν λοιπόν οι άνθρωποι της Triumph μια Bobber του 2017 και προσθέτοντάς της υποπλαίσιο έδωσαν τη δυνατότητα μεταφοράς και συνεπιβάτη και αποσκευών. Γιατί τώρα υπάρχει και δεύτερη σέλα, αλλά και οι απαραίτητες βάσεις για να τοποθετηθούν σχάρες και βαλίτσες. Το έκαναν όμως με το απαραίτητο στυλ, που θυμίζει αμερικάνικα cruiser της δεκαετίας του ΄50!

Παράλληλα, η σέλα του οδηγού έγινε μεγαλύτερη και τοποθετήθηκε 15mm ψηλότερα, ενώ άλλαξαν θέση και τα ποδωστήρια, μετακινούμενα πιο μπροστά, προκειμένου να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στις μακρινές διαδρομές. Μεγάλωσε και το δοχείο καυσίμου κατά σχεδόν 3 λίτρα (12 από 9,1), άρα ο τουριστικός χαρακτήρας ενισχύεται ακόμα περισσότερο. Τα φώτα είναι πλέον τεχνολογίας LED με τον προβολέα να αποκτά φωτισμό ημέρας DRL. Στα περιφερειακά θα δούμε ένα νέο πιρούνι KYB cartridge 41mm, ενώ τα φρένα των 310mm και o μπροστινός τροχός των 16 ιντσών είναι πανομοιότυπα με αυτά της επίσης νέας Bobber Black. Κάτω από τη σέλα του οδηγού υπάρχει ένα τελείως αναβαθμισμένο μονό αμορτισέρ, έτοιμο να ανταποκριθεί στα νέα του τουριστικά καθήκοντα, τα οποία επιφέρουν μεταφορά αυξημένου βάρους. Το πολύ ευχάριστο είναι πως προσφέρει και δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου του. H Triumph ισχυρίζεται ότι με τα ειδικά αξεσουάρ που προσφέρει η νέα Speedmaster θα μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους σε 130 διαφορετικές παραλλαγές! 

Τιμή: 14.690€

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης