Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Παραδόξως, η ιαπωνική πίστα ήταν μια από τις λίγες που ο Marc Marquez δεν είχε πάρει pole position. Από σήμερα το πρωί αυτό είναι κάτι που αποτελεί παρελθόν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο καιρός έκανε τη χάρη στους αναβάτες, επιτρέποντας στην βρεγμένη άσφαλτο του FP4 να στεγνώσει. Αυτό μεταφράστηκε σαν μια ευκαιρία για το Marquez να μην αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης του 8ου παγκόσμιου τίτλου του. Βέβαια, πιο αξιοσημείωτο εν προκειμένω είναι το 2-3 της Petronas Yamaha, με τους Quartararo και Morbidelli να αφήνουν για ακόμα φορά πίσω τους τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες των Ιαπώνων, με το Maverick Vinales να έπεται στην 4η θέση και το Valentino Rossi μόλις στη 10η.  

Η συνέχεια της 5ης θέσης ήταν υπόθεση του Cal Crutchlow, με τη δορυφορική Ducati του Jack Miller να ολοκληρώνει τη 2η σειρά της σχάρας εκκίνησης. Η συνέχεια της 3ης σειράς του grid είναι εξίσου υπόθεση ιταλική, με τις Ducati των Dovizioso και Petrucci να παίρνουν 7η και 8η θέση αντίστοιχα, μπροστά από την Aprilia του Aleix Espargaro. Πέρα από το Valentino Rossi που όπως προείπαμε έκανε τη 10η ταχύτερη χρονομέτρηση, η 12αδα του Q2 έκλεισε με  τις Suzuki των Rins και Mir, ενώ αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα πατώντας εδώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περί πίστας

Η πίστα του Motegi βρίσκεται ανάμεσα στις πόλεις Mito και Utsonomiya, στη βόρεια  περιοχή του Kantō της επαρχίας Haga που υπάγεται στη Νομαρχία Tochigi. Η συγκεκριμένη πίστα, έχει σχεδιαστεί ειδικά για αγώνες MotoGP ωστόσο, περιλαμβάνει μια οβάλ πίστα, σχολή ασφαλούς οδήγησης, πίστα ΜΧ, πίστα καρτ, το διάσημο μουσείο της Honda, το Honda Collection Hall, που βρίσκονται τα εκθέματα μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων και αγωνιστικών οχημάτων από την ιστορική εμπλοκή της εταιρείας στους αγώνες.  Η πίστα βρίσκεται μέσα σε μια δασική έκταση, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πιθανόν οι ομάδες να έρθουν αντιμέτωπες με συνθήκες  ομίχλης, υγρασίας ή βροχής. Συνεπώς θα υπάρχουν διαθέσιμα και τα ελαστικά Power Rain της Michelin, με στόχο να τονώσουν την εμπιστοσύνη των οδηγών για να μπορέσουν να πιέσουν τα όρια τους σε περίπτωση βροχής. Θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας και για τους δύο τροχούς, τα δε πίσω ελαστικά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης με σκληρότερο μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας.

Η σχεδίαση της πίστας των 4.801χλμ,  περιλαμβάνει τέσσερις χαρακτηριστικές ευθείες, που το ελαστικό έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο με την κορυφή της κορώνας. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων γρήγορων στροφών που έχουν όμως καλή ροή,  δεν αναπτύσσεται μεγάλο στρες στο πίσω ελαστικό, όπως συναντά κανείς σε άλλες πίστες.  Ο συνδυασμός των έξι αριστερών και των οχτώ δεξιών στροφών έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις από το μπροστινό ελαστικό, όπως καλή ευστάθεια κατά την επιβράδυνση καθώς και άμεση λειτουργία του ελαστικού στη θερμοκρασία που απαιτείται

«Προγνωστικά»

Πέρυσι, νικητής ήταν ο Marc Marquez με το βάθρο να συμπληρώνεται από τους Crutchlow και Rins. Για τον αυριανό αγώνα δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε εκτός βάθρου και πάλι το «Μυρμήγκι», όπως εξίσου δύσκολο είναι να μη θέλουμε και μια ωραία μάχη με τον Quartararo με στόχο το ψηλότερο σκαλί. Για την τρίτη θέση; Ο Alex Rins αν και ξεκινά 11ος έχει αποδείξει πως είναι αναβάτης της Κυριακής και εκεί θα ποντάρουμε. Αύριο στις 9 το πρωί –Ιαπωνία γαρ- θα μας λυθούν οι απορίες!

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης