Αυτό το σαββατοκύριακο πάμε στην πίστα του Motegi στην Ιαπωνία, καθώς οι ομάδες των MotoGP™ θα βρεθούν στον αγώνα Motul Grand Prix of Japan, όπου εύχονται να συναντήσουν καλύτερες καιρικές συνθήκες από τις περσινές που τις είχε επηρεάσει η ισχυρή βροχόπτωση. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπειτα από ένα σύντομο διάλειμμα μιας εβδομάδος από το Grand Prix της Ταϊλάνδης, οι επόμενες στάσεις είναι στην Ασία και την Ωκεανία για το σερί τριών αγώνων της Ιαπωνίας, Αυστραλίας και της Μαλαισίας. Ο πρώτος από τους τρεις αγώνες είναι ο γύρος της Ιαπωνίας που θα διεξαχθεί στην πίστα Twin Ring Motegi. Η πίστα των 4.801μ αποτελεί τον επίσημο αγώνα Grand Prix της χώρας από το 1999 και φέτος κλείνει την επέτειο των 20 χρόνων διεξαγωγής του αγώνα. Μία πίστα που είναι η πιο  απαιτητική για τα ελαστικά από οποιαδήποτε άλλη.

Η συγκεκριμένη πίστα διακρίνεται για τα κρίσιμα σημεία που απαιτούν πολύ έντονη επιβράδυνση και τη σχεδίασή της, που περιλαμβάνει έξι αριστερές και οχτώ δεξιές στροφές, όπου μεταξύ όλων η πιο απαιτητική είναι η στροφή των 90 μοιρών. Στην συγκεκριμένη στροφή κατευθύνονται οι αναβάτες μέσω μίας κατηφορικής με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα πλησιάζοντας στην δεξιά στροφή που είναι πολύ ισχυρή στην επιβράδυνση. Κατά συνέπεια, φορτίζεται σε μεγάλο βαθμό το μπροστινό ελαστικό, που με τη σειρά του πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένο, ώστε να παρέχει σταθερότητα και καλή πρόσφυση, καθώς η μοτοσικλέτα πλασάρεται μέσα στη στροφή. Η πίστα έχει μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά της μοτοσικλέτας λόγω της ξεχωριστής σχεδίασής της αλλά και λόγω της ασφάλτου που έχει πολύ καλή πρόσφυση. Αυτό συνεπάγεται ότι τα ελαστικά της Michelin θα έχουν πολλή δουλειά να κάνουν στη διάρκεια των 24 γύρων του αγώνα. Τα μείγματα γομών έχουν ειδικά επιλεχτεί στις αρχές της σεζόν για να ταιριάξουν με τις απαιτήσεις της πίστας, κι έτσι τα μπροστινά slicks θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, όλα σε συμμετρική σχεδίαση. Τα πίσω με τη σειρά τους, θα έχουν μεν τα ίδια μείγματα γομών, αλλά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης όπου η δεξιά πλευρά του πέλματος θα φέρει πιο σκληρό μείγμα γόμας για να ανταπεξέλθει στις οχτώ δεξιές στροφές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα βρίσκεται σε απόσταση περίπου τριών ωρών από το Tokyo, ανάμεσα στις πόλεις  Mito και Utsunomiya. Βρίσκεται μέσα σε μία δασική έκταση στη νότια περιοχή του Kantō της επαρχίας Haga που υπάγεται στη Νομαρχία Tochigi, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα βροχής. Το σκηνικό αυτό είχαν ζήσει όλοι το 2017, όπου κάθε σκέλος του αγώνα είχε διεξαχθεί σε συνθήκες βροχής. Οι περσινές συνθήκες έδωσαν την ευκαιρία στη Michelin να συλλέξει πολύτιμα δεδομένα, που οδήγησαν και στην εξέλιξη των βρόχινων ελαστικών, έπειτα από την τριήμερη χρήση τους στις αντίστοιχες συνθήκες. Ωστόσο, όλες οι ομάδες ελπίζουν πως αυτό το σκηνικό της βροχής δεν θα επαναληφθεί φέτος. Τα ελαστικά βροχής που θα παρέχει η Michelin σε αυτόν τον αγώνα θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας για τον εμπρός και τον πίσω τροχό. Τα μπροστινά θα είναι συμμετρικής σχεδίασης, ενώ τα πίσω θα είναι ασύμμετρης έχοντας σκληρότερο μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά του πέλματος.

Αύριο είναι οι κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίσουν τις θέσεις των αναβατών στη σχάρα της εκκίνησης για τον αγώνα των 24 γύρων. Η εκκίνηση του 16ου γύρου της σεζόν θα γίνει στις 8 το πρωί ώρα Ελλάδος την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Μέχρι τότε ας πάμε μια βόλτα 360 μοιρών μες την Ιαπωνική πίστα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης