Το V85 TT θεωρητικά είναι αφιερωμένο στα ταξίδια, στην πιο αγνή και αυθεντική μορφή τους, φέρνοντας στο μυαλό εικόνες από αγώνες ερήμου όπως το Paris-Dakar. Στο επίκεντρο ήταν ο αναβάτης, ο οποίος εξερευνούσε τα όρια της φύσης και του εαυτού του, σε πλήρη αρμονία με τη μοτοσυκλέτα του. Πρακτικά όπως το ζήσαμε για λίγο στην παρουσίαση του αποδεικνύεται σύντροφος καθημερινότητας και ελληνικής οδηγικής πραγματικότητας. Αλλά ας εμβαθύνουμε..

Εγκαινιάζοντας την κατηγορία «Classic Enduro»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απλότητα, ευκολία και πρακτικότητα: αυτές είναι οι θεμελιώδεις αρχές του V85 TT. Είναι οι τυπικές αρχές των enduro μοτοσυκλετών της δεκαετίας του ’80 που μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε κάθε χρήση, από την καθημερινή μετακίνηση μέχρι και τα περιπετειώδη ταξίδια. Είναι όμως και αρχές που χάνονται σταδιακά, σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές, που ευνοούν τις σημαντικά μεγάλες διαστάσεις και το βάρος. Το Moto Guzzi V85 TT επιτυγχάνει τον φιλόδοξο στόχο να συνδυάσει το αυθεντικό στυλ με τις προδιαγραφές μιας σύγχρονης ταξιδιωτικής enduro. Αυτός είναι και ο λόγος που της επιτρέπει να φέρει τον τίτλο της πρώτης classic enduro με ταξιδιωτικό χαρακτήρα. Συνδυάζει τεχνολογία και λειτουργικότητα με τα βασικά χαρακτηριστικά  να αποσκοπούν στη μέγιστη ανθεκτικότητα. Η επιθυμία για απλά σχήματα είναι ξεκάθαρη: με πλήρη απουσία φέρινγκ, το V85 TT χαρακτηρίζεται από το σχήμα του ρεζερβουάρ, τα πλαϊνά καπάκια και το μπροστινό φτερό, αλλά και από τον ολοκαίνουριο δικύλινδρο κινητήρα  V 90°.

Παρά την απουσία του φέρινγκ, η προστασία από τον αέρα εξασφαλίζεται από μια ημιδιάφανη ζελατίνα από plexiglass με σχήμα που σχεδιάστηκε σε αεροσήραγγα, αλλά και από τα προστατευτικά χεριών (χούφτες) που προστατεύουν από τις κακές καιρικές συνθήκες και το κρύο. Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν το V85 TT, την ιδανική μοτοσυκλέτα για κάθε εποχή. Το ρεζερβουάρ χωρητικότητας μεγαλύτερης των 23 λίτρων (εγγυάται αυτονομία πάνω από 400 χλμ.), σχεδιάστηκε στα πρότυπα των Moto Guzzi που συμμετείχαν στα αφρικάνικα ράλι και διαθέτει ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως είναι οι εγκοπές στο μπροστινό του μέρος και οι εσοχές πάνω από τις κεφαλές του κινητήρα, οι οποίες μοιάζουν σαν να δημιουργήθηκαν από τον ίδιο τον 2-κυλινδρο κινητήρα. Έγινε εκτεταμένη έρευνα για τον καθορισμό του σημείου επαφής με τη σέλα, για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη άνεση στην οδήγηση και ελευθερία στις μετατοπίσεις όταν ο οδηγός είναι όρθιος στα μαρσπιέ, κατά τη διάρκεια οδήγησης στο χώμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δίτροχος σύντροφος ελληνικής πραγματικότητας

Η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι στα 830 χιλ., γεγονός που επιτρέπει την εύκολη επαφή των ποδιών του αναβάτη με το οδόστρωμα και διευκολύνει τις μανούβρες σε στάση. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και ξεκούραστη, με τα πόδια και τα χέρια σε ιδανική γωνία, για καλύτερο χειρισμό του τιμονιού και των μοχλών φρένου και ταχυτήτων. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας πρακτικός χώρος αποθήκευσης μικρών αντικειμένων. Το ψηλό μπροστινό φτερό και ο διπλός προβολέας ακολουθούν τις παραδοσιακές γραμμές της Moto Guzzi, στυλιστικές και λειτουργικές λύσεις παρούσες στην NTX 650 του 1996 και την Quota 1000 του 1989. Κλασικά εκτός δρόμου χαρακτηριστικά (όπως τα προστατευτικά του πιρουνιού, το ψηλό τελικό της εξάτμισης και η αλουμινένια ποδιά προστασίας του κινητήρα) συνδυάζονται με προηγμένης τεχνολογίας στοιχεία, όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η σειρά λυχνιών LED του προβολέα με φώτα ημέρας DRL που ακολουθούν το σχήμα του αετού της Moto Guzzi.

Σχεδιάζοντας σε λευκό χαρτί

Στο V85 TT παρουσιάζεται για πρώτη φορά ο νέος κινητήρας της Moto Guzzi. Η αρχιτεκτονική του είναι η  ίδια που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο σε όλα τα μοντέλα παραγωγής: αερόψυκτος εγκάρσιος 90° V twin με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Αυτή η διάταξη είναι το καμάρι του αετού από το Mandello και αντανακλά τη μοναδική του ιστορική κληρονομιά. Ο κυβισμός του κινητήρα είναι 853 κ.εκ. χάρη στην αναλογία διαμέτρου και διαδρομής που είναι στα 84 x 77 χιλ. Πρόκειται για τον πλέον σύγχρονο κινητήρα της γκάμας και αποδίδει μια αναλογία σχεδόν 100 ίππων ανά λίτρο. Χάρη στην ολοκαίνουρια σχεδίασή του και τη χρήση υλικών που συνηθίζονται στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες όπως είναι το τιτάνιο, ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 80 ίππων και εντυπωσιακή ροπή που αγγίζει τα 80 Nm στις 5.000 στροφές/λεπτό, με το 90% να είναι διαθέσιμο στις 3.750 στροφές. Ακολουθεί την παράδοση των 2-κύλινδρων κινητήρων του Mandello, που αποδίδουν εξαιρετικά στις πολύ χαμηλές στροφές.  Είναι ο πρώτος μικρών διαστάσεων κινητήρας της Moto Guzzi που μπορεί εύκολα να φτάσει στις 8.000 σ.α.λ., γεγονός που τονίζει τη σύγχρονη του φύση.

Κινητήρας και κιβώτιο, παραδείγματα προς μίμιηση

Συνεχίζοντας στον τόνο της ιδιαιτερότητας, το V85 TT είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της που χρησιμοποιεί άξονα μετάδοσης κίνησης, ο οποίος επιλέχθηκε αντί της αλυσίδας επειδή είναι πιο καθαρός και δεν χρειάζεται συντήρηση. Το μονό αμορτισέρ με το προοδευτικής σκληρότητας ελατήριο λειτουργεί προοδευτικά χάρη και στην τοποθέτηση του με κλίση. Η πλευρική του θέση διευκολύνει την πρόσβαση στην υδραυλική ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς και της προφόρτισης του ελατηρίου, απελευθερώνει χώρο για την εξάτμιση και επιτρέπει την τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών πιο κοντά στο όχημα. Οι αναρτήσεις παρέχουν πολύ μεγάλη διαδρομή τροχών (170 χιλ. και για τους δύο τροχούς) και, επιπλέον της άνεσης στον δρόμο,  συμβάλλουν και στην καλή εκτός δρόμου συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, η οποία οφείλεται και στην απόσταση 210 χιλιοστών του κινητήρα (που προστατεύεται από ποδιά αλουμινίου) από το έδαφος. Το πιρούνι των 41 χιλ. και το πίσω μονό αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την υδραυλική απόσβεση της επαναφοράς.

Το σύστημα πέδησης είναι πολύ υψηλής ποιότητας και βασίζεται σε δύο ατσάλινους δίσκους 320 χιλιοστών της Brembo με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων στον μπροστινό τροχό. Τα δισκόφρενα συνδέονται με την αντλία με μεταλλικά σωληνάκια. Στον πίσω τροχό υπάρχει ένα δισκόφρενο με ατσάλινο δίσκο 260 χιλ. και πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων. Το σύστημα πέδησης ελέγχεται από ένα πολλαπλών χαρτών σύστημα ABS της Continental, με δυνατότητα απενεργοποίησης σε απαιτητικές συνθήκες off-road. Οι ακτινωτοί τροχοί 19” και 17” διαθέτουν ελαστικά 110/80-19 και 150/70-17, διαστάσεις που θα ικανοποιήσουν και τους φίλους της εκτός δρόμου οδήγησης. Για τον ίδιο λόγο, το Moto Guzzi V85 TT διατίθεται σε δύο εκδόσεις: με υψηλής απόδοσης ελαστικά δρόμου Metzeler Tourance Next και με τα πιο τρακτερωτά και κατάλληλα για off-road χρήση Michelin Anakee Adventure.

Του μίνιμαλ Gadget το ανάγνωσμα

Η Moto Guzzi προέβλεψε στον βασικό εξοπλισμό μια ολοκληρωμένη σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων, χωρίς όμως υπερβολικά τεχνολογικά στοιχεία. Για να γίνει ευκολότερη και ασφαλέστερη η οδήγηση, η Moto Guzzi δημιούργησε τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης (riding modes) για το V85 TT: Road, Rain και Off-road. Κάθε λειτουργία οδήγησης αφορά σε διαφορετικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα, διαφορετική λειτουργία του ABS και του ελέγχου πρόσφυσης MGCT, καθώς σε διαφορετική απόκριση του συστήματος ελέγχου γκαζιού Ride-by-Wire:

–    Road/Strada: σχεδιάστηκε για ομαλή οδήγηση, διατηρώντας παράλληλα στοιχεία διασκέδασης. Παρέχει μέτριο επίπεδο ρύθμισης του ελέγχου πρόσφυσης MGCT, λειτουργία του συστήματος ABS και στα δύο κανάλια και άμεση απόκριση στο γκάζι.
–    Rain/Pioggia: είναι ιδανική για όλες τις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και εξασφαλίζει μέγιστη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Παρέχει υψηλότερο επίπεδο ελέγχου πρόσφυσης, λειτουργία του ABS και στους δύο τροχούς, καθώς και πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι.
–    Off-road: η λειτουργία που τονίζει τον off-road προσανατολισμό του V85 TT. Σχεδιάστηκε για πλήρη αξιοποίηση του πλαισίου και του κινητήρα κατά την εκτός δρόμου οδήγηση. Παρέχει χαμηλότερο επίπεδο επέμβασης του ελέγχου πρόσφυσης, λειτουργία του ABS μόνο στον μπροστινό τροχό με ειδική ρύθμιση (και με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης), καθώς και πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι που συνδυάζεται με ισχυρότερο φρενάρισμα του κινητήρα.  

Επίσης συναντάμε και   έλεγχο ταχύτητας ταξιδιού (Cruise Control) που δίνει τη δυνατότητα διατήρησης προεπιλεγμένης ταχύτητας χωρίς τη χρήση του γκαζιού. Και αυτό το σύστημα σχεδιάστηκε για ευκολότερα ταξίδια. Ένα μόνο κουμπί είναι απαραίτητο για την ενεργοποίηση και εμπλοκή του συστήματος, αλλά και για την αύξηση/μείωση της επιλεγμένης ταχύτητας. Όλες οι παράμετροι ταξιδιού μπορούν να ελεγχθούν μέσω των οργάνων και της ψηφιακής οθόνης οργάνων TFT. Το φόντο και το χρώμα των χαρακτήρων προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες του φωτισμού, χάρη στον αισθητήρα που έχει ενσωματωθεί στο σύστημα. Στις πληροφορίες που εμφανίζονται, εκτός από τις κλασικές ενδείξεις (ταχύμετρο, στροφόμετρο, υπολογιστής ταξιδιού και ρολόι), περιλαμβάνονται επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, θερμοκρασία αέρα, στάθμη καυσίμου, μέση και τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, υπολειπόμενα km και επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δίνουν το παρών χωρίς να τείνουν στην υπερβολή

Υπάρχει επίσης, η δυνατότητα ρύθμισης των στροφών κινητήρα, στις οποίες θα λειτουργεί η ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ σημαντικό όταν θέλετε να κάνετε τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Δίπλα στην οθόνη υπάρχει μια θύρα USB, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για μια δεύτερη θύρα κάτω από τη σέλα. Το μπροστινό φανάρι είναι full LED, ενώ εκτός από τις λειτουργίες μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων έχει ενσωματωμένη και την λειτουργία των φώτων ημέρας (DRL) σε σχήμα το λογότυπο του αετού της Moto Guzzi. Το πίσω φανάρι χρησιμοποιεί και αυτό τεχνολογία LED σε εμφάνιση 3D που παραπέμπει στους μετακαυστήρες ενός jet κατά την απογείωση. Τα LED φλας είναι εφοδιασμένα και με αυτόματο σύστημα ακύρωσής τους.

Εκδόσεις και χρώματα για κάθε γούστο

Το Moto Guzzi V85 TT διατίθεται σε δύο παραλλαγές γραφικών:
–    Τρεις χρωματισμοί με πιο αστικό χαρακτήρα, γκρι “Grigio Atacama”, μπλε “Blu Atlante” και κόκκινο “Rosso Vulcano”, με ελαστικά Metzeler Tourance Next.
–    Δύο Evocative χρωματισμοί, κίτρινο “Giallo Sahara” και κόκκινο “Rosso Kalahari”, σε συνδυασμό με εντυπωσιακό κόκκινο πλαίσιο και προστατευτικά πιρουνιού στον χρωματισμό του ρεζερβουάρ. Διαθέτουν ελαστικά Michelin Anakee Adventure, που προσφέρουν καλύτερο κράτημα εκτός δρόμου.
Μπορεί να γίνει δικό σας έναντι 11.800 € ή 11.990 € στην Evocative εκδοχή του. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι επιλογές εξατομίκευσης, καθώς το V85 TT μπορεί να εξοπλιστεί με μια σειρά από γνήσια αξεσουάρ, που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν κάθε πτυχή της προσωπικότητάς της.

Όλα τα αξεσουάρ σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από τη Moto Guzzi, καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές και έχουν υποβληθεί στους εντατικούς κύκλους δοκιμών και πιστοποίησης που ισχύουν και για τα εξαρτήματα που διαθέτει η μοτοσυκλέτα στον βασικό της εξοπλισμό. Η Moto Guzzi προτείνει τρία πακέτα αξεσουάρ, τα Touring και Touring+, Sport Adventure και Urban, ενώ τα επιμέρους αξεσουάρ μπορούν να αγοραστούν και μεμονωμένα. Αναλυτικά μπορείτε να περιπλανηθείτε στις «άπειρες» επιλογές της Moto Guzzi με μια επίσκεψη στο site της εταιρίας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης