Kymco People S 300i Noodoe: Η εξέλιξη στο όριο

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019, 09:59
Kymco People S 300i Noodoe: Η εξέλιξη στο όριο

Η πίστη της Kymco στα scooter με κινητήρα 300cc αποδεικνύεται ξανά. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι η εταιρία επενδύει ακόμα μια φορά στη μεσαία κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα νέο και εξελιγμένο σε πολλούς τομείς Ρeople;

Αν το Ρeople GΤi είναι σπορτίβικο, αιχμηρό και επιθετικό, το νέο S 300i προτείνει ένα ευρωπαϊκό design, το οποίο μοιάζει να έχει προκύψει από την ανάμιξη διαφόρων στοιχείων (κυρίως από Honda SH και Piaggio Beverly), που έχουν εμπλουτιστεί με κομψές πινελιές σε πολλά σημεία, στα φωτιστικά σώματα και στις λεπτομέρειες. Χονδρικά, από το SH παίρνει τους 16άρηδες τροχούς και το επίπεδο δάπεδο και από το Beverly τον αέρα μιας ανάλαφρης κοψότητας. Την αισθητική αυτή τη λανσάρισε πρώτη φορά η Kymco στα μικρότερα People S 125/150 και όπως αποδείχτηκε άρεσε στον κόσμο.

16άρηδες μπροστά και πίσω

Μπορεί η διατήρηση του 16άρη πίσω τροχού να μειώνει το χώρο κάτω από τη σέλα, αλλά -όπως θα δούμε παρακάτω- το όφελος στην οδική συμπεριφορά είναι μεγάλο. Το επίπεδο δάπεδο σε ανταμείβει με άνεση για τα κάτω άκρα και “καθαρό” χώρο για κουβάλημα τσαντών και άλλων αντικειμένων, ακόμα και με μεγάλο όγκο. Αυτό σημαίνει αυξημένη πρακτικότητα και άνεση, όπως επίσης και ευκολότερη πρόσβαση στο scooter. Παράλληλα, επειδή το S 300i είναι compact διαστάσεων, μιας και είναι σχεδιασμένο για να σπαταλήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, η Kymco το έχει εφοδιάσει με ένα χρήσιμο, πρακτικό τιμόνι με μεγάλη ακτίνα στροφής, το οποίο σε κάνει να δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε 300αρι με 16άρη μπροστινό τροχό. Το επόμενο αξιόλογο στοιχείο είναι ότι ο κινητήρας δεν είναι “300άρης” κατ' ευφημισμό (δλδ 260-270cc) αλλά πλήρως 300άρης (299cc για την ακρίβεια) και με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις επιδόσεις και τη δύναμη που προσφέρει στο άνοιγμα του γκαζιού. Τέλος, είναι η ποιότητα κατασκευής συνολικά η οποία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, δικαιολογώντας έτσι την τιμή του, που όπως θα διαβάσετε παρακάτω εμπίπτει στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο

Το πόσο καλός είναι ο κινητήρας G5 της Kymco το έχουμε πει επανειλλημένα στο παρελθόν και θα το πούμε ακόμα μια φορά, αφού είναι από τα διαμάντια της κατηγορίας. Πριν τον κινητήρα, όμως, ας ξεκινήσουμε από τη θέση οδήγησης. Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη, άνετη, εργονομικά μελετημένη και σε συνδυασμό με το ψηλά τοποθετημένο (και κάπως απομακρυσμένο) τιμόνι βάζει τα χέρια του αναβάτη εξίσου ψηλά. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη θέση οδήγησης, ίδια με αυτή του GTi (αφού το S βασίστηκε σε αυτό) και θυμίζει την αντίστοιχη μιας cruiser μοτοσυκλέτας. Η απόσταση από το δάπεδο μέχρι τη σέλα είναι μικρή, τα γόνατα διπλώνουν λίγο, γενικά η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη “μέσα” στο scooter και με τα χέρια ελαφρώς τεντωμένα, έτοιμα να αντιδράσουν έτσι όπως πρέπει ανά πάσα στιγμή. Είναι καλή για μικρές και μεσαίες αποστάσεις και μόνο στα μεγαλύτερα ταξίδια θα αρχίσει να κουράζει τα μαλακά μόρια του αναβάτη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για scooter αστικής χρήσης και πως βασίλειό του είναι το κλεινόν άστυ.

Full ηλεκτρονικό

Ο πίνακας οργάνων του Ρeople εχει δύο ψηφιακές οθόνες, μία TFT και μία LCD. Η πρώτη φιλοξενεί το εξαιρετικό σύστημα Noodoe, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Μέσω εφαρμογής στο smartphone μετατρέπεται σε ένα πλήρες σύστημα multimedia, προσφέροντας ακόμα και πλοήγηση. Παρεμπιπτόντως, o βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος, εκτός από τις ενδείξεις στα όργανα που κάνουν την καθημερινότητα του αναβάτη ευκολότερη, υπάρχει θύρα USB, φώτα full LED - DRL, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, χώρος για μικροπράγματα κάτω από τη σέλα, κεντρική κλειδαριά με πολυ-διακόπτη και αντικλεπτική φραγή, ντουλαπάκι που κλειδώνει, γάντζος ανάρτησης αντικειμένων, μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και χειρολαβές, αλλά και βαλιτσάκι top case στα ίδια χρώματα με το scooter και -επίσης- χωρίς επιβάρυνση στην τιμή.

Hσυχία και πολιτισμός

Η εκκίνηση γίνεται ακαριαία από μια ισχυρή και ήσυχη μίζα και ο συνολικός μηχανικός θόρυβος βρίσκεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Ο κινητήρας του People S 300i είναι μονοκύλινδρος 299cc, υγρόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες, τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και ξεπερνά τις προδιαγραφές Euro4. Αποδίδει 27,4 ίππους (20,1 kW) στις 8.000rpm και 27,8Nm ροπής στις 6.500rpm. Στα εσωτερικά του έχει επενδυθεί μπόλικη δουλειά με στόχο τη μείωση των απωλειών τριβής των κινούμενων τμημάτων (έως και -30% σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού). Μπορεί η μετάδοση να είναι μακριά και η ισχυρότερη επιτάχυνση να έρχεται μετά τα 30km/h, αλλά η δύναμή του είναι φανερή σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του. Όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, η καλύτερη περιοχή από πλευράς ταχυτήτων κίνησης είναι οι “μεσαίες” ταχύτητες πόλης, από 40 μέχρι 90km/h, αλλά στο People S 300i αυτό έχει επεκταθεί και έχει γίνει 40-120km/h! Η διαφορά του κινητήρα G5 είναι ότι και πάνω από τα 100km/h καταφέρνει να έχει καλές ρεπρίζ. Αν και το μοντέλο της δοκιμής μας δεν ήταν στρωμένο πλήρως (είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ) κατάφερε να επιτύχει πραγματική τελική άνω των 140km/h. Τα 0-400 μέτρα τα διανύει σε 17.7 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση είναι τα 4,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, επομένως το 9λιτρο ρεζερβουάρ θα δώσει αυτονομία κοντά στα 210 χιλιόμετρα.

Απόκριση στις εντολές του δεξιού χεριού

Μέσα στην πόλη, παρότι δεν είναι ένα μικρών διαστάσεων scooter, έχει μαζεμένους όγκους και το τιμόνι του διαθέτει μεγάλη ακτίνα στροφής, όπως είπαμε και στην εισαγωγή. Στις αργές ταχύτητες δείχνει κάπως βαρύ, το πλάτος του είναι λογικό και το ύψος του αρκετό ώστε να μπορεί να περνάει ανάμεσα στα αυτοκίνητα (και τους καθρέφτες τους) χωρίς πρόβλημα. Σε καλοκαιρινά μποτιλιαρίσματα με πολλή ζέστη ο κινητήρας διατηρεί τη θερμοκρασία του σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ παρατηρήσαμε ότι μερικές φορές το βεντιλατέρ έπαιρνε μπροστά λίγο πριν τον σβήσουμε. Φυσικά, με τέτοια καλή απόκριση στο γκάζι και τέτοιες επιδόσεις, το S 300i δύσκολα θα γνωρίσει την “ήττα” από άλλα scooter ή/και μοτοσυκλέτες (ακόμα και μεγαλύτερου κυβισμού) που θα θελήσουν να το προκαλέσουν στα φανάρια. Λόγω της υψηλής ποδιάς, της τοποθέτησης του τιμονιού αλλά και της χαμηλής σέλας, το νέο S 300i προσφέρει καλή προστασία στον αναβάτη, παρόλο που πάνω από τον προβολέα υπάρχει μία μίνιμαλ ζελατίνα. Η κάλυψη σίγουρα θα γίνει πληρέστερη με την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης aftermarket, οπότε υπάρχει λύση για τους χιλιομετροφάγους ταξιδευτές.

Στρίβει και φρενάρει σαν μοτοσυκλέτα

Όταν στη διαδρομή αρχίσουν οι στροφές, το Ρeople εμφανίζει μία ιδιοσυγκρασία που θυμίζει μοτοσυκλέτα με πολύ καλό και ουδέτερο κράτημα. Λόγω της κατανομής βάρους που διαθέτει φορτίζει το μπροστινό τροχό και του δίνει ακρίβεια, χαρίζοντας μεγάλη σιγουριά στις κινήσεις του, στην είσοδο της στροφής αλλά και καθώς βρίσκεται υπό κλίση μέσα σε αυτή, καθώς μπορεί να πραγματοποιεί ακριβείς και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι τροχοί των 16 ιντσών απαρτίζονται από πεντάκτινες αλουμινένιες ζάντες και φορούν ελαστικά “γενναιόδωρων” διαστάσεων, 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω. Τα ελαστικά αποδίδουν καλά το καλοκαίρι και αρκετά καλά στη βροχή, αρκεί να μην γίνονται υπερβολές στην οδήγηση σε δρόμους με περιορισμένη πρόσφυση. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στις αναρτήσεις, που είναι τόσο μαλακές ώστε να προσφέρουν άνεση. Το πιρούνι είναι συμβατικό με ανάποδο νύχι, έχει καλάμια διαμέτρου 37mm και διαδρομή 110mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 100mm. Η ικανή διαδρομή του πιρουνιού και τα μαλακά ελατήριά του δίνουν άνεση στο πέρασμα από τις μικρές και μεσαίες λακούβες του δρόμου, ενώ είναι πιο μαλακό στη λειτουργία του από τα πίσω αμορτισέρ. Αυτά τα τελευταία διαθέτουν ελατήρια μεταβαλλόμενης πυκνότητας (βλ. προοδευτική λειτουργία) και είναι ομοίως μαλακά στη λειτουργία τους -στην αντίστοιχη ρύθμιση– προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης σε μια κατηγορία που γενικά μας έχει συνηθίσει σε σκληρές αναρτήσεις.

Όταν πάντως ανεβαίνει και δεύτερο άτομο στη σέλα, θα πρέπει να αλλάζει και η προφόρτισή τους προς το σκληρότερο. Τα φρένα είναι δίσκοι και στους δυο τροχούς, διαμέτρου 260mm, που αν χρειστεί δέχονται τη βοήθεια ενός πολύ καλού δικάναλου ABS τελευταίας γενιάς (9.1) της Bosch. Το μπροστινό διαθέτει δαγκάνα με τρία(!) έμβολα και το πίσω με δύο, ενώ η όλη εικόνα γίνεται ακόμα καλύτερη καθόσον χρησιμοποιούνται παντού σωληνάκια υψηλής πίεσης. Το μπροστινό φρένο είναι πολύ καλό και σε συνδυασμό με το επίσης καλό πιρούνι, που δεν εμφανίζει στρεβλώσεις στα καλάμια κάτω από πίεση, καταφέρνει να επιβραδύνει/ακινητοποιεί με ευκολία το σύνολο, διατηρώντας παράλληλα πολύ καλό έλεγχο. Έχει δύναμη και αίσθηση, με αποτέλεσμα να το εμπιστεύεσαι ακόμα και σε οριακά φρεναρίσματα. Παράλληλα, σαν bonus, ομοίως και το πίσω φρένο είναι καλό (δύναμη και αίσθηση), κάτι που προσθέτει πόντους στον έλεγχο του S 300i, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Φυσικά, στο οπλοστάσιο της επιβράδυνσης υπάρχει και το δικάναλο ABS, που επεμβαίνει όταν χρειάζεται και με τρόπο άκρως ασφαλή και προβλέψιμο.

Τελικά

Πάει να μπει μέσα στη “φωτιά” το S 300i ABS Νoodoe, στο “καμίνι των 300αριών”, που είναι η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Γιατί τα 300άρια scooter, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Έλληνα σκουτερίστα, πρέπει να είναι τα πάντα: καθημερινός σύντροφος, παιχνίδι, διασκέδαση, μεταφορέας δύο ατόμων, κουβαλητής και εργαλείο για ταξίδια, άρα ο πήχης ανεβαίνει πολύ ψηλά. Και όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, τα 5.395€ που κοστίζει βρίσκονται ψηλότερα από τον ανταγωνισμό των SYM (HD300, Citycom S) και Piaggio (Beverly 300), αλλά χαμηλότερα από τα Honda (SH 300) και Yamaha (X-Max 300). Η τιμή του People S 300i δεν είναι ούτε υψηλή, ούτε χαμηλή, βρίσκεται κάπου στη μέση, πλην όμως θα πρέπει να αναλογιστούμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που στη βασική του τιμή προσφέρει την πλατφόρμα επικοινωνίας Noodoe στα όργανά του και μια βαλίτσα Top Case στη σχάρα του.

Όσο δε για το περίφημο “value for money”, για το αν δηλαδή αξίζει τα λεφτά του, στην περίπτωση του People S 300i ABS Νoodoe βρισκόμαστε πάλι μπροστά στην εξίσωση που έχουμε ξαναγράψει για scooter της Kymco: “γιαπωνέζικη ποιότητα με ταϊβανέζικη τιμή” ..και ο καθένας κάνει τα κουμάντα του. Και αν υπάρχουν κάποιοι που αδιαφορούν για τον υπερπλήρη εξοπλισμό (σύστημα Noodoe, top case, LED-DRL), τότε δεν έχουν παρά να κοιτάξουν και το έτερο 300αρι People της Kymco, κοινώς το αειθαλές GTi, το οποίο κοστίζει αρκετά ευρώ λιγότερα (4.249€). Πιο “σκληρό” από άποψη ανάρτησης, πλην όμως φημισμένο για τις επιδόσεις και την αξιοπιστία του.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΤΙΜΗ:    5.395,00 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:    Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, με ψεκασμό, 299cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:    27,4Hp (20,1 kW) στις 8.000rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:    Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:    Δίσκος 260mm με τριπίστονη δαγκάνα / Δίσκος 260mm - ΑΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:    16” / 16” (ελαστικά 110/70 - 140/70)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:    1.450mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:    780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:    9lt
ΒΑΡΟΣ:    179kg

Πηγή scooternet.gr

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019, 09:59