του Νίκου Βιτσιλάκη

Είχε γίνει σίριαλ η παρουσίασή του, είχαμε δει το πρωτότυπό του να μαζεύει οδηγικές εμπειρίες για περισσότερο από έναν χρόνο και όλοι ξέραμε ότι αργά ή γρήγορα θα έκανε την επίσημη εμφάνισή του…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μάλιστα εμφάνιση διπλή, αφού με το καλημέρα οι Αυστριακοί βγάζουν στην παραγωγή δύο εκδόσεις, την περισσότερο «τουριστική» 790 Adventure και την περισσότερο «χωμάτινη» 790 Adventure R. Και επειδή ο συγκεκριμένος κατασκευαστής δεν αστειεύεται όσον αφορά στις δυνατότητες των μοντέλων που παράγει, το νέο 790 Adventure εξελίχθηκε παρέα με το ξεκάθαρα αγωνιστικό 450 Rally και αυτό σημαίνει πως στόχος του είναι να μπει (και) στα χωμάτινα rally και να πρωταγωνιστήσει.

Ομοιότητες και διαφορές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλαίσιο, κινητήρας, μετάδοση (πρωτεύουσα και τελική), φρένα, ψαλίδι, τιμόνι, ρεζερβουάρ, εξάτμιση, πλαστικά, διαστάσεις τροχών (18Χ21), ζάντες, ηλεκτρονικά βοηθήματα και πίνακας οργάνων είναι κοινά, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην ανάρτηση (πλήρως ρυθμιζόμενη σε κάθε περίπτωση), στη σέλα, στο ύψος της θέσης οδήγησης, στον τύπο των ελαστικών, στους καθρέφτες, στο μπροστινό φτερό, στα γραφικά και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Πιο αναλυτικά, τo «απλό» μοντέλο έχει μπροστά πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm (έναντι 48mm στο “R”), μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων (200 έναντι 240mm μπροστά–πίσω), μικρότερο κατά 19mm μεταξόνιο (1509–1528) και διαφοροποιημένες τιμές σε ίχνος και γωνία κάστερ.

Διαθέτει διαιρούμενη σέλα, μεγαλύτερη ζελατίνα, χαμηλό (έναντι ψηλού) φτερό, ρυθμιζόμενο ύψος σέλας στα 830 και 850mm (στο “R” είναι φιξ στα 880mm και μονοκόμματη), αλλά και διαφορετικού τύπου ελαστικά (Avon Trailrider έναντι τρακτερωτών Metzeler Karoo 3). Η χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου είναι κοινή στα 20 λίτρα και αυτό μπορεί να προσφέρει περί τα 400 χιλιόμετρα αυτονομία, εξαρτάται από τη νευρικότητα του δεξιού μας καρπού. Αυτό σημαίνει λιγότερο άγχος στα ταξίδια, μεγαλύτερη απόλαυση στη διαδρομή…

Κινητήρας και ηλεκτρονικά

Ο κινητήρας των 799cc προέρχεται από το 790 Duke και είναι ο πρώτος δικύλινδρος σε σειρά στην ιστορία της πορτοκαλί φίρμας, που καυχιέται ότι είναι και ο πιο κόμπακτ σε διαστάσεις στην κατηγορία. Διαθέτει 4βάλβιδες κεφαλές, 2 ΕΕΚ, δύο αντικραδασμικούς άξονες, τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού DKK Dell’Orto 46mm και αποδίδει 95 ίππους, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν 189 κιλά στεγνού βάρους (σε αμφότερες τις εκδόσεις). Βλέπουμε δηλαδή μειωμένη ιπποδύναμη (σε σχέση με το Duke) κατά 10Hp, καθόσον έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε αφενός να αποδίδει περισσότερη ροπή σε χαμηλότερο φάσμα στροφών και αφετέρου να βγάζει τη δύναμη στο έδαφος με πιο φιλικό τρόπο.

Το πακέτο των ηλεκτρονικών κρίνεται ιδιαίτερα πλούσιο, περιλαμβάνοντας γκάζι ride-by-wire (ηλεκτρονικό), 4 προγράμματα οδήγησης, ρυθμιζόμενο έως και τελείως “off” traction control, cornering ABS Bosch 9.1 MP με Off-Road λειτουργία και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, όπως επίσης και μια ευμεγέθη οθόνη TFT 5” με πληθώρα πληροφοριών και διακόπτες χειρισμού στο τιμόνι.

Τόσο το 790 Adventure όσο και το 790 Adventure R θα βρίσκονται στη χώρα μας αρχές του 2019 και σε τιμές που δεν έχουν προσδιοριστεί για την ώρα, μέχρι τότε μένει να περιμένουμε με προσμονή και να απολαμβάνουμε το video που ακολουθεί…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης