του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι αλλαγές που δέχεται το “κτήνος” της ΚΤΜ αποσκοπούν αφενός στο να το κάνουν πιο εκρηκτικό στην επιθετική οδήγηση και αφετέρου πιο φιλικό στην καθημερινή χρήση. Γίνονται αυτά τα δύο μαζί;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι “κατασκοπευτικές” φωτογραφίες πάρθηκαν κάπου στις Άλπεις και μας αποκαλύπτουν την ερχόμενη απάντηση στο ομοίως ερχόμενο (δείτε εδώ) Ducati Streetfighter V4. Και με δεδομένη την αναβάθμιση που δέχθηκε από εφέτος το έτερο αντίπαλο δέος (δείτε εδώ) Aprilia Tuono V4, η απόφαση της ΚΤΜ να εξελίξει το δικό της θηριώδες streetfighter (που ουσιαστικά παρέμενε ίδιο τα τελευταία χρόνια) ήταν -αν μη τι άλλο- επιβεβλημένη.

Και για να αντικρύσει στα μάτια τους δύο κύριους αντιπάλους του, το Super Duke R του 2020 αποκτά ένα τελείως νέο -και ελαφρύτερο- πλαίσιο, πάντα ατσάλινο και σε μορφή χωροδικτυώματος. Όπως μπορούμε να διακρίνουμε από τις φωτογραφίες, διαθέτει λιγότερους σωλήνες, πλην όμως μεγαλύτερης διαμέτρου. Οι βελτιώσεις βέβαια δεν σταματούν εδώ αλλά συνεχίζονται στο νέο υποπλαίσιο (που πλέον είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο), στις δαγκάνες των φρένων μπροστά (οι Brembo Stylema αντικαθιστούν τις Μ50) και στις ελαφρύτερες χυτές αλουμινένιες ζάντες. Ο κινητήρας έχει δεχθεί μια νέα αντλία νερού, ενώ το σύστημα της εξάτμισης έχει τελείως νέα “ροή” και μορφή, από τους μακρύτερους λαιμούς μέχρι και το μικρότερων διαστάσεων αλουμινένιο τελικό της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι προδιαγραφές του Euro5 είναι αμείλικτες και οι κατασκευαστές τρέχουν και δεν φτάνουν προκειμένου να είναι έτοιμοι πριν το 2021! Η χωρητικότητα του V-2 των 1.301cc δεν αλλάζει, αλλάζουν όμως κεφαλές και εκκεντροφόροι προκειμένου να βελτιώσουν την καύση, άρα και την απόδοση σε κάθε επίπεδο λόγω των μικρότερων απωλειών. Οι 175 ίπποι θα μείνουν στη θέση τους κατά πάσα πιθανότητα, αν είναι να αλλάξει κάτι εδώ σίγουρα δεν θα είναι προς τα ..κάτω.

Μια σημαντική αλλαγή που παρατηρούμε είναι αυτή των οργάνων, όπου στο εξής θα χρησιμοποιείται η ευμεγέθης έγχρωμη οθόνη TFT που πρωτο-είδαμε στο Super Duke GT του 2019. Ο έλεγχος της λειτουργίας της θα γίνεται μέσω joystick 5 αξόνων που θα είναι τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Τέλος, αναβαθμίσεις θα υπάρχουν και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με έμφαση στη συνεργασία των συστημάτων traction, slide και wheelie control.

Περισσότερα και αναλυτικότερα θα μάθουμε το Νοέμβριο στην έκθεση του Μιλάνου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης