Όπως έκανε ο πρόγονός του Ζ1 πίσω στο 1972, έτσι και το νέο γυμνό τετρακύλινδρο της πράσινης φίρμας αναμένεται το 2020 να ταράξει τα νερά και να βάλει τα δύσκολα στους ευρωπαίους κατασκευαστές.

H Kawasaki δεν κάνει πισωγυρίσματα, τουναντίον στρέφει το βλέμμα του κοινού στο μέλλον μέσω του πλέον τεχνολογικά εκλεπτυσμένου Ζ. Nαι, του Ζ Η2. Εκμεταλλευόμενη την εμπειρία που έχει από τα supersport Ninja H2 και H2R, αναμενόμενο ήταν το επόμενο βήμα να είναι το «υπέρτατο» γυμνό. Βέβαια, όπως η ναυαρχίδα κάθε σειράς έτσι και το Z H2 έχει επιφορτιστεί με το δύσκολο έργο του ικανοποιείν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες. Για αυτό το λόγο άπαντα τα σχεδιαστικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας έχουν και εργονομικό χαρακτήρα (και ας μην πολυφαίνεται), όπως προστάζουν οι επιταγές της Sugomi, της σχεδιαστικής δηλαδή φιλοσοφίας που διακατέχει αυτό που οι Ιάπωνες χαρακτηρίζουν το «υπέρτατο» Ζ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καρδιά του κτήνους

Η καρδιά του Ζ Η2 είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 998 κυβικών εκατοστών, όπου χάρη στον ενσωματωμένο υπερσυμπιεστή μπορεί –και με τη βοήθεια του ram air- να φτάσει τους τρομακτικούς 200 ίππους, διατηρώντας όμως μια σχετική φιλικότητα για τον αναβάτη. Εννοείται πως οι πιο έμπειροι αναβάτες θα το εκμεταλλευτούν καλύτερα, όμως οι άνθρωποι της Kawasaki μας λένε πως δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς. Αν αναρωτιέστε τι φιλοξενεί τον κινητήρα, η απάντηση είναι ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα ερχόμενο από τα υπόλοιπα μέλη της Η2 οικογένειας. Αντέχει λοιπόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όψη ιδιαίτερη

Με τις πρώτες εικόνες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο, το μοτοσυκλετιστικό κοινό διχάστηκε άμεσα για το παρουσιαστικό του Ζ Η2. Άλλοι το λάτρεψαν, άλλοι το «μίσησαν». Άγριο και μυώδες, δείχνει «κακό», όμως είναι πολύ πιθανό οι φωτογραφίες να το αδικούν. Όπως είπαμε, η σχεδιαστική φιλοσοφία του είναι η Sugomi, όπου κάθε τι πάνω του έχει και μια χρησιμότητα. Μια χρησιμότητα η οποία έχει μεταφερθεί και στην ανθρωποκεντρική διαρρύθμιση της TFT οθόνης, των χειριστηρίων κλπ. Τα φωτιστικά σώματα είναι παντού full Led (ως και το λαμπάκι της πινακίδας), ενώ μιας και πιάσαμε τα ηλεκτρονικά, το Ζ Η2 έχει πλήθος από αυτά, έτσι ώστε να περνάει το χρόνο του στους δρόμους και όχι κάπου έξω από αυτούς.

Έτσι, συναντάμε μεταξύ άλλων τη μονάδα μέτρησης αδράνειας της Bosch που συνηγορεί στο Traction Control, στο μη μπλοκάρισμα των φρένων, στο anti-wheelie, στις παραμέτρους του πλαγιάσματος και φυσικά στην εκάστοτε χαρτογράφηση (riding mode αν προτιμάτε). Φυσικά δε λείπει και η συνδεσιμότητα με το κινητό μέσω Bluetooth, παρέχοντας στην οθόνη της συσκευής σας πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα σε πραγματικό χρόνο.

Πολεμικός εξοπλισμός

Πέραν των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, στο Ζ Η2 θα βρούμε και Quick Shifter για ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα, ενώ το δύσκολο έργο του φρεναρίσματος γίνεται εύκολο χάρη στα Brembo M4 που θα βρείτε στα καλάμια της Showa. Με αυξημένη τη διαδραστικότητα αναβάτη και μοτοσυκλέτας η Kawasaki επέλεξε ένα δρόμο πιο «καθημερινό» για τη γυμνή της ναυαρχίδα. Επέλεξε επίσης ένα δρόμο που χαρακτηρίζει «φιλικό» και «αξιόπιστο». Για ποιο άλλο λόγο άλλωστε να πληροφορεί το χρήστη για καθημερινά πράγματα όπως οι διαδρομές και η κατανάλωση καυσίμου;

Το μόνο σίγουρο είναι πως το Ζ Η2 είναι μια μοτοσυκλέτα που συνιστά μια κατηγορία από μόνη της (ίσως παρέα με το νέο Ducati V4 Streetfighter των 208 ατμοσφαιρικών ίππων) και ας έρχεται από μια μεγάλη οικογένεια ονόματι «Ζ». Από το χρωματισμό και τις σχεδιαστικές του γραμμές το Ζ Η2 έρχεται με τις αγριότερες των πράσινων διαθέσεων, ειδικά στην ιδιαίτερη κατηγορία των naked και των street fighters. Για να δούμε όμως τι θα πει η αγορά και πως θα το υποδεχθεί το κοινό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης