του Νίκου Βιτσιλάκη

Tα απόλυτα supersport 600 έχουν πάρει την κατιούσα -εδώ και χρόνια- δίνοντας τη θέση τους σε πλέον γήινα μοντέλα sport touring, που αφενός δεν τρομάζουν τον αναβάτη με την ιπποδύναμή τους και αφετέρου τον μαθαίνουν να ζει μαζί τους την καθημερινότητά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Ninja 650 είναι μια μοτοσυκλέτα που παρουσιάστηκε το 2017 χρησιμοποιώντας μια βελτιωμένη έκδοση του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα των 649cc της φίρμας και διαθέτοντας ένα τελείως νέο σωληνωτό πλαίσιο (trellis) και ψαλίδι. Η Kawasaki ισχυρίζεται ότι αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για την ανάλαφρη αίσθηση και το ξυραφένιο κράτημα του μεσαίου Ninja, όπως επίσης και για το χαμηλό βάρος των 193 κιλών (έκδοση με ABS). Λόγος άφιξης του πράσινου πολεμιστή ήταν για να σπάσει το κατεστημένο της Honda με τo τετρακύλινδρo CBR650F/R και να γαλουχήσει μια νέα γενιά αναβατών που γυρίζουν την πλάτη σε υστερικές ιπποδυνάμεις και που αρκούνται στη χαρά της σβέλτης οδήγησης. Αλλά και σε αναβάτες που αφενός θέλουν να χαρούν τα στροφιλίκια που θα βρουν μπροστά τους και αφετέρου να πάνε στη δουλειά τους.

Με το ύψος της σέλας μόλις στα 790mm και με συμπλέκτη ολίσθησης (slipper) που διαθέτει σύστημα υποβοήθησης (assist), με βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και μελετημένη θέση οδήγησης, ο αναβάτης μπορεί εύκολα να εκμεταλλευτεί τη λειτουργία ενός κινητήρα με έμφαση στις χαμηλομεσαίες και να διαχειριστεί κάθε συνθήκη οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιπποδύναμη στους 68 ίππους δεν είναι υπερβολική και, απέναντι στο τετρακύλινδρο Honda των 95, η Kawasaki προτάσσει το φιλικό του χαρακτήρα, το μικρότερο κόστος συντήρησης, τη χαμηλότερη κατανάλωση και τη μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες. Γιατί μπορεί η μοτοσυκλέτα να έχει στιλ αγριεμένου supersport αλλά να είσαστε σίγουροι ότι πίσω από την επιθετική σχεδίαση κρύβεται ένας πράος χαρακτήρας.

Οι αλλαγές για το 2020

Η πρώτη επέμβαση των μηχανικών του Akashi εντοπίζεται στον κινητήρα, καθόσον φρόντισαν να τον προσαρμόσουν στις προδιαγραφές του Euro5. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς έκαναν, ξέρουμε όμως ότι τα νούμερα σε ιπποδύναμη και ροπή έμειναν ως είχαν. Η ανανέωση αποφασίστηκε να είναι και αισθητική, παρατηρώντας τις φωτογραφίες βλέπουμε νέα σχεδίαση στους προβολείς τεχνολογίας LED, στο μπροστινό μέρος του φέρινγκ και στο χαρακτηριστικό ρύγχος. Η σχεδιαστική γραμμή που υιοθετήθηκε είναι ξεκάθαρα οικογενειακής ταυτότητας, έτσι ώστε να μοιάζει με τα υπόλοιπα Ninja της εταιρείας, πολύ περισσότερο με το τετρακύλινδρο ΖΧ-6R. Επίσης, σύμφωνα με το press kit της εταιρείας, οι διαστάσεις και η μορφή της ζελατίνας έχουν αλλάξει, με στόχο την παροχή καλύτερης αεροδυναμικής προστασίας στον οδηγό. Δεν μιλάμε για τον/την συνεπιβάτη, αν και το μέρος της σέλας που του ανήκει έχει γίνει πιο επίπεδο, γιατί εκεί ψηλά που θα κάθεται δύσκολα θα αποφεύγει τη μανία του αέρα.

Ξανασχεδιασμένα είναι και τα πλαϊνά τμήματα του ολόσωμου φέρινγκ, ενώ νέοι είναι οι αεραγωγοί και τα κοψίματά τους. Η μεγάλη αλλαγή, μετά τους προβολείς, βρίσκεται στην περιοχή των οργάνων, όπου μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών αντικαθιστά τον προηγούμενο συνδυασμό με τις δύο μικρές οθόνες LCD και το αναλογικό στροφόμετρο. Το νέο όργανο έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω της εφαρμογής Kawasaki Rideology, με τον αναβάτη να απολαμβάνει διάφορες λειτουργίες και πληροφορίες, ακόμα και GPS Nanigator. Από εκεί και πέρα (και πέραν των χρωμάτων και των γραφικών) τίποτα άλλο δεν αλλάζει, πλαίσιο, ψαλίδι, αναρτήσεις, τροχοί και φρένα μένουν ως είχαν, προφανώς γιατί η Kawasaki έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος να κάνει επεμβάσεις ή/και βελτιώσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης