του Νίκου Βιτσιλάκη 

Όλα δείχνουν πως η Kawasaki ετοιμάζεται να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μοντέλο που θα αναβιώσει τη θρυλική -αν μη τι άλλο- σειρά των KLR/KLX, δηλαδή μια πραγματική On/Off Adventure μοτοσυκλέτα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν στα τέλη του 1983 όταν και η φίρμα του Akashi παρουσίασε το KLR 600 (σαν μοντέλο 1984), μια μοτοσυκλέτα αντίπαλο δέος των λαοφιλών Honda XLR 500/600, Suzuki DR 500/600 και Yamaha XT 550/600. Στην ίδια φιλοσοφία με αυτά, δηλαδή τετράχρονο μονοκύλινδρο με μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και τροχούς χωμάτινων προδιαγραφών (21” μπροστά), πλην όμως φέροντας και ένα σημαντικό ατού απέναντί τους, που δεν ήταν άλλο από την υγρόψυξη.

Tην επόμενη χρονιά τα ατού έναντι του ανταγωνισμού έγιναν περισσότερα με την προσθήκη ηλεκτρικής μίζας, ενώ το 1987 μεγάλωσε κατά 50 κυβικά, το 1990 απέκτησε έκδοση ονόματι Tengai με εμφάνιση τύπου Dakar και -δεχόμενο συχνά πυκνά αναβαθμίσεις- έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το ..2018! Από το 1993 -και για τέσσερα συναπτά χρόνια- η Kawasaki προχώρησε την κατηγορία ένα βήμα παραπάνω με την παράλληλη διάθεση του ρηξικέλευθου KLX 650, όπου το περιμετρικό πλαίσιο και το ανάποδο πιρούνι (πέραν του υγρόψυκτου κινητήρα και της μίζας) έκαναν τη διαφορά. Υπήρχε μάλιστα και έκδοση “R”, ακόμα πιο “άγρια” και με προορισμό την οδήγηση αποκλειστικά εκτός δρόμου.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα χρόνια πέρασαν, οι ανάγκες της αγοράς άλλαξαν και οι κατασκευαστές προχώρησαν σε δικύλινδρες προτάσεις περισσότερων κυβικών, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να δημιουργεί σιγά σιγά την κατηγορία των μοτοσυκλετών Street Adventure. Ευτυχώς τα τελευταία λίγα χρόνια αυτό έχει αλλάξει και η αγορά καλωσόρισε μοντέλα μεσαίου κυβισμού με περισσότερο On/Off προσανατολισμό (BMW F750GS, KTM 790 Adventure, Yamaha 700 Tenere), απευθυνόμενα σε αναβάτες που δεν έχουν όριο την άσφαλτο. Και σύμφωνα με πληροφορίες που αντλήσαμε στο διαδίκτυο, η Kawasaki ετοιμάζει τη δική της πρόταση στη συγκεκριμένη κατηγορία, που πιθανά θα ονομάζεται KLX 700.

Θα μοιάζει πολύ με το Versys και θα βασίζεται σε αυτό όσον αφορά σε πλαίσιο, κινητήρα και φρένα, αλλά θα αποκτήσει ανάρτηση με αυξημένες διαδρομές, ακτινικούς τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου και μια εμφάνιση που θα παραπέμπει σε μοτοσυκλέτα ON/Off Adventure.

Πιθανά ο κινητήρας του, αυτός ο ίδιος δικύλινδρος εν σειρά που ήδη χρησιμοποιείται στα Ninja/Z/Versys, θα αποκτήσει κατά τουλάχιστον 50cc μεγαλύτερη χωρητικότητα, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό. Περισσότερες πληροφορίες δεν υπάρχουν, είμαστε όμως σίγουροι πως οι μηχανικοί της Kawasaki ετοιμάζουν κάτι καλό. Όπως επίσης είμαστε βέβαιοι πως αυτό το “καλό”, όλο και κάτι θα έχει να επιδείξει σαν πλεονέκτημα απέναντι στους “αντιπάλους” του, έτσι δηλαδή όπως έπραξαν και οι πρόγονοί του.      

Πηγή: OmniMoto

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης