Οι πέντε καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2017

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 30 Δεκεμβρίου 2017, 10:56
Οι πέντε καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2017

του Νίκου Βιτσιλάκη

Στο αφιέρωμα που θα διαβάσετε παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2017 και οι οποίες -πάνω από κάθε τι- προσφέρουν την απαιτούμενη από έναν αναβάτη οδηγική ευχαρίστηση.

Πρόκειται για πέντε συνολικά μοντέλα, που σχηματίζουν μια ομάδα έτοιμη να κατακτήσει τις καρδιές όλων. Υπάρχουν βέβαια και άλλες προτάσεις να συμπληρώσουν τις επιλογές μας, αλλά είτε δεν καταφέραμε να τις οδηγήσουμε είτε έχασαν ..στα σημεία. To ότι επιλέξαμε τις συγκεκριμένες δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλες που μας ικανοποίησαν, απλά αυτές του παρόντος αφιερώματος είναι αυτές οι ίδιες που μας ενθουσίασαν, η κάθε μία, όπως πάντα, για τους δικούς της λόγους. Και για ευνόητους λόγους, η παρουσίασή της χρυσής πεντάδας γίνεται με αλφαβητική σειρά.

Aprilia Tuono V4 1100: Από το MotoGP με αγάπη

Tο απόλυτο streetfighter της Aprilia ονομάζεται Tuono, έχει κινητήρα V-4 1.100cc με 175 άλογα και υπάρχει σε δύο εκδόσεις (RR και η Factory που οδηγήσαμε). Αμφότερες διαθέτουν πλέον νέα μονάδα κεντρικής διαχείρισης (ECU) αλλά και διαφορετικής σχεδίασης τελικά εξάτμισης, προκειμένου να καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro4. Η μεγαλύτερη αλλαγή για το 2017 αφορά στο πακέτο ηλεκτρονικών APRC, που πλέον πλησιάζει ακόμα περισσότερο στα αγωνιστικά πρότυπα. Η τέταρτη γενιά του συστήματος διατηρεί το ηλεκτρονικό γκάζι, το σύστημα του οποίου είναι επανασχεδιασμένο και πολύ ελαφρύτερο. Η πλατφόρμα του αδρανειακού επιταχυνσιόμετρου έχει αλλάξει σημείο, για να μπορεί να λαμβάνει με μεγαλύτερη ακρίβεια δεδομένα της θέσης αλλά και των κινήσεων της μοτοσυκλέτας. Το Traction Control παραμένει και στο εξής ρυθμίζεται σε οκτώ στάδια (από 5), αλλαγή που πλέον -όπως και οι υπόλοιπες- μπορούν να γίνουν εν κινήσει και χωρίς να χρειαστεί να κλείσουμε το γκάζι. Το Wheelie control (σύστημα αποφυγής σούζας) διατηρεί τις τρεις διαβαθμίσεις του, ενώ το Launch Control (σύστημα για σωστές εκκινήσεις) έχει νέες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη ακρίβεια στις επιταχύνσεις από στάση.

Τεχνολογία απευθείας από το MotoGP!

Αλλαγή έχει δεχτεί και το quick shifter στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πλέον είναι και blipper, δηλαδή μπορεί και να κατεβάσει ταχύτητα δίχως τη χρήση του συμπλέκτη. Νέο επίσης για το 2017 είναι το gadget περιορισμού της ταχύτητας στα πιτς και σε όποιες πίστες υποστηρίζεται, αλλά και η δυνατότητα τοποθέτησης cruise control. Σίγουρα η πιο ενδιαφέρουσα αλλαγή στο APRC είναι η χρήση του Bosch 9.1 cornering ABS, που επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιήσει τα φρένα βαθιά μέσα στη στροφή δίχως το φόβο να μπλοκάρει το μπροστινό. Η έκδοση Factory έχει ανάρτηση Ohlins με NIX εσωτερικά στο πιρούνι και ΤΤΧ αμορτισέρ, όπως επίσης και αμορτισέρ τιμονιού (σταμπιλιζατέρ). Τέλος, νέες είναι και οι δαγκάνες, που προέρχονται από τη σειρά Μ50 της Ιταλικής Brembo, ενώ οι δισκόπλακες έχουν μεγαλώσει στα 330mm και στα δύο μοντέλα. Τα όργανα, όπως προστάζει η εποχή, αναβαθμίστηκαν σε οθόνη υγρών κρυστάλλων και είναι έγχρωμα. Αν υπάρχουν σήμερα κάποιες ελάχιστες μοτοσυκλέτες δρόμου που να ενσωματώνουν τεχνολογία απευθείας από το MotoGP, τότε σίγουρα μια από αυτές είναι το νέο Tuono. Και δεν μιλάμε μόνο για το ατελείωτο γκάζι που διαθέτει, αλλά για τα περιφερειακά και το πακέτο των ηλεκτρονικών, που δημιουργούν ένα σύνολο που ξεφεύγει από τα δεδομένα σε βαθμό που πραγματικά ξενίζει.

Tο απόλυτο streetfighter της Aprilia

Κατηγορία: Streetfighter

Κινητήρας: V4/4Τ/ΥΨ – 175Hp

Τιμή: 16.280€ (RR), 18.340(Factory)

BMW R NineΤ URBAN G/S: Αφιερωμένο εξαιρετικά!

Ίσως το μοντέλο της σειράς R NineT με το μεγαλύτερο ελληνικό ενδιαφέρον, αφού η αγάπη μας για τις μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης -σαν λαός μιλώντας- δεν κρύβεται και τις αναδεικνύει σε best sellers από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα. Το όνομά του Urban G/S και όχι GS, έχει σημασία ιδιαίτερη η “κάθετος” γιατί υποδηλώνει φόρο τιμής σε ένα θρυλικό μοντέλο των 80s, το πρώτο στην ιστορία του βαυαρού κατασκευαστή με χαρακτήρα On/Off και αυτό που έκανε πολύ κόσμο να ..αλλαξοπιστήσει. Πάντως -και εδώ που τα λέμε- λίγοι είναι αυτοί που πίστεψαν πως η σειρά R NineT θα γινόταν επίκεντρο τόσο έντονου ενδιαφέροντος και λιγότεροι όσοι μάντεψαν την εξέλιξη ενός μοντέλου που εμφανίστηκε το 2013 και που ήδη αριθμεί τέσσερα ακόμα αδέρφια. Η αρχή έγινε με το Roadster, ακολούθησε το Scrambler πέρυσι και τα Racer, Pure και Urban G/S το 2017. Όλα χτισμένα στην ίδια βάση, πλην όμως το καθένα εξ αυτών με το δικό του χαρακτήρα, τη δική του προσωπικότητα, το δικό του κοινό. Κοινός παρονομαστής σε όλα τα μοντέλα ο γνωστός αερο-ελαιόψυκτος (και πλέον Euro4) των 1.170 κ.εκ. και 110 ίππων, όπως και το 6αρι κιβώτιο.

Υποδηλώνει φόρο τιμής σε ένα θρυλικό μοντέλο των 80s

Το Urban G/S κατασκευάστηκε για να θυμίζει έντονα -όπου σταθεί κι όπου βρεθεί- το R80G/S, ένα μοντέλο που εμφανίστηκε το 1980 και που άλλαξε τον τρόπο που έβλεπε ο κόσμος το συνδυασμό BMW και οδήγηση εκτός δρόμου. Στο σύνολο δεν ταιριάζουν βέβαια οι στάνταρ χυτές ζάντες, ευτυχώς όμως υπάρχουν ακτινωτές στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό, σαν και αυτές που φορούσε η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε. Σε σχέση με το Roadster διαθέτει μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, πλέον συμβατικής τεχνολογίας πιρούνι και φρένα, μακρύτερο μεταξόνιο, ψηλότερη θέση οδήγησης (850 έναντι 803mm), σχεδόν πανομοιότυπο βάρος (221 έναντι 220Kg), τροχό 19” μπροστά (έναντι 17”) και, φυσικά, ελαστικά διπλής χρήσης. Δεν έχει τα ακριβά περιφερειακά του Roadster, αλλά έχει πολύ πιο προσιτή τιμή. To απενεργοποιούμενο ABS και το σταμπιλιζατέρ (αμορτισέρ τιμονιού) είναι στάνταρ, όχι όμως και το traction control που ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Κάτι ευπρόσδεκτο και καινοτόμο είναι το πλαίσιο, που η BMW το έχει κάνει δεκτικό σε αλλαγές. Πως; Είναι σε τρία κομμάτια, δηλαδή σε εμπρός κυρίως πλαίσιο, πίσω και αφαιρούμενο υποπλαίσιο επιβάτη. Έτσι προστίθενται και αφαιρούνται κομμάτια κατά το δοκούν, μάλιστα με τις ευλογίες της BMW που παρέχει πλήθος εξαρτημάτων ώστε να προκύπτει ένα διαφορετικό R ΝineT κάθε φορά.

Το Urban G/S κατασκευάστηκε για να θυμίζει έντονα το R80G/S

Κατηγορία: On/Off Ηeritage

Κινητήρας: 2K/4Τ/ΥΨ - 110Hp

Τιμή: 14.450

Ducati Scrambler Desert Sled: Πραγματικό On/Off

Eίναι αλήθεια πως μερικές μοτοσυκλέτες ξυπνάνε μέσα μας “κάτι”. Και στην περίπτωση του Desert Sled, που σε απλά ελληνικά σημαίνει έλκηθρο της ερήμου, αυτό συνέβη όταν το πρωτοείδαμε. Είναι ευρέως γνωστό πως η ιταλική φίρμα ενδιαφέρεται, μάλλον καίγεται, για την προώθηση των μοντέλων της στην απέραντη αγορά της Β. Αμερικής, δηλαδή των ΗΠΑ και του Καναδά. Το όνομα του νέου Scrambler προέρχεται από εκεί, από τις ερήμους και τα βουνά της Καλιφόρνιας συγκεκριμένα, εκεί όπου τις δεκαετίες του '60 και του '70 οι τοπικοί αναβάτες μετέτρεπαν ασφάλτινες μοτοσυκλέτες σε χωμάτινες. Tις ονόμαζαν χαϊδευτικά desert sleds, προφανώς γιατί στη δύσβατη παχιά άμμο μετατρεπόντουσαν σε έλκηθρα! Τα μπλα μπλα που περιέχουν τα press kits των εταιριών μας έχουν κάνει επιφυλακτικούς και έτσι ομολογούμε πως δεν είχαμε δώσει ιδιαίτερη βάση στις δηλώσεις για τη δουλειά που έριξαν οι Ιταλοί στο “έλκηθρό” τους. Βλέποντας το νέο ενισχυμένο ψαλίδι (που πλέον στηρίζεται στο πλαίσιο), τον 19ρη μπροστινό τροχό και το θηριώδες -για την κατηγορία- ανάποδο πιρούνι των 46mm, καταλάβαμε το τίμημα του περίσσιου βάρους (20 περίπου κιλά περισσότερα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις). Και όταν οδηγήσαμε το Desert Sled σε άμμο και σκληρό τερέν με φυτευτή πέτρα και βαθιά εγκάρσια νεροφαγώματα, εκτιμήσαμε άμεσα τα νέα του χαρακτηριστικά.

Πολύ παραπάνω από Urban Enduro

Παρά το αυξημένο ύψος της νέας -και απρόσμενα εργονομικής- σέλας, που σκαρφάλωσε στα 860mm (από 790), ο έλεγχος της μοτοσυκλέτας σε δύσκολα εντουράδικα περάσματα είναι κάτι παραπάνω από εύκολος. Η λεπτή σιλουέτα της επιτρέπει σίγουρο κατέβασμα των ποδιών, ένα από τα καλά της χρήσης διαμήκη κινητήρα L-2 είναι αυτό. Το επίσης νέο (και ρυθμιζόμενο) αμορτισέρ δουλεύει έτσι όπως πρέπει να δουλεύει και η συνεργασία του με το 46ρι πιρούνι -αμφότερα από την Kayaba και με διαδρομή 200mm- αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από ιδανική. Σαν να οδηγείς ένα μονοκύλινδρο 500 η όλη αίσθηση και τα καταπληκτικά Scorpion πάνω στις πανέμορφες χρυσές ακτινωτές ζάντες σε γεμίζουν σιγουριά να τολμήσεις να ανοίξεις το γκάζι εκεί που με το Urban Enduro θα το είχες κλείσει μαζί με τα μάτια σου. Στην πολλή άμμο απλά μεταφέρεις το σώμα λίγα εκατοστά πιο πίσω και το αυξημένο κατά 60mm μεταξόνιο απαιτεί σταθερό γκάζι για να βγεις ασπροπρόσωπος. Στην (καλή) άσφαλτο μία από τα ίδια, τα ελαστικά και οι αναρτήσεις μετατρέπουν το Desert Sled σε εργαλείο για το απόλυτο παιχνίδι. Τέλος, καλοδεχούμενη και η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησης του εξαιρετικού σε λειτουργία ABS, ό,τι το καλύτερο για χρήση στο χώμα!

Το ...έλκηθρο της ερήμου!

Κατηγορία: On/Off Heritage

Κινητήρας: V2/4Τ/AΨ - 75Hp

Τιμή: 11.950€

KTM 1090 Adventure: Θέμα αγωνιστικού DNA

Η διαφορά της σειράς Adventure της αυστριακής φίρμας -σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας- δεν είναι άλλη από τον τρόπο που δημιουργήθηκε. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές πήραν μοτοσυκλέτες παραγωγής και με μετατροπές και βελτιώσεις δημιούργησαν τις αγωνιστικές τους κατασκευές για τα rally τύπου Dakar. H KTM, από την πλευρά της, πρώτα έφτιαξε τις μοτοσυκλέτες για να αγωνιστούν στα ράλι και στη συνέχεια χρησιμοποίησε αυτές σαν βάση προκειμένου να δημιουργήσει τα Adventure εμπορίου. Αυτό από μόνο του τα λέει όλα και τα λόγια περιττεύουν. Η ΚΤΜ μπορεί να χαρακτηρίζει το 1090 σαν ..entry level στα Adventure tourers, αλλά πόσες μοτοσυκλέτες σε αυτή την κατηγορία έχουν κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους με βάρος στα 205kg; Αυτό που έχει βελτιωθεί αισθητά, σε σχέση με το απερχόμενο 1050, είναι η οδηγική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα. Τα νέα μεγαλύτερα ρουλεμάν στον ενισχυμένο λαιμό σε συνδυασμό με τις νέες χυτές αλουμινένιες ζάντες, έδωσαν μια αίσθηση ευελιξίας που σε κάνει να πιστεύεις ότι οδηγείς μια μικρότερη, ελαφρύτερη και πιο στιβαρή μοτοσυκλέτα.

Ένα ..entry level Adventure Τourer

Οδηγώντας το 1090 έχεις την αίσθηση ότι δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο, απλά και μόνο γιατί μπορεί και σε καλύπτει απόλυτα στις καθημερινές μετακινήσεις, στις κοντινές αποδράσεις εκτόνωσης, αλλά και στις ταξιδιωτικές περιπέτειες όσο σκληρές ή/και μακρινές και αν είναι. Το σύστημα φρένων διαθέτει την πλέον εξελιγμένη μονάδα ABS 9Μ+ της Bosch, διαθέτοντας επιλογή απενεργοποίησής της αλλά και αντίστοιχη λειτουργίας Off Road ABS, όπου επιτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού για πλασαρίσματα στις στροφές. Υπάρχουν όμως και τρία οδηγικά προγράμματα, ώστε να χρησιμοποιείτε το κατάλληλο για κάθε περίσταση, ενώ η δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης του ύψους της ζελατίνας θα εκτιμηθεί από όλους τους επίδοξους αγοραστές. Τέλος, οι στάνταρ βάσεις είναι έτοιμες να δεχθούν τις νέες πλαϊνές βαλίτσες της Shad, που δεν είναι τετραγωνισμένες όπως οι προηγούμενες αλλά σε σχήμα οβάλ, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την αεροδυναμική στις υψηλές ταχύτητες. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζονται τα προβλήματα ευστάθειας του παρελθόντος, ακόμα και μετά τα 200Km/h η μοτοσυκλέτα δεν επηρεάζεται και είναι απόλυτα σταθερή! Το 1090 κινείται στο δρόμο σαν μοτοσυκλέτα δρόμου και για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω στο χώμα υπάρχει και η ακριβότερη και πιο “άγρια” έκδοση R, με τους ακτινωτούς τροχούς, τα τρακτερωτά ελαστικά και τις αναρτήσεις με τις μεγαλύτερες διαδρομές.

Οδηγώντας το 1090 έχεις την αίσθηση ότι δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο

Κατηγορία: On/Off Adventure

Κινητήρας: V2/4Τ/ΥΨ – 125 Hp

Τιμή: 13.880- (R 14.980 )

Suzuki V-Strom 1000: Μίστερ Πασπαρτού

Από το 2017 ο υποψήφιος αγοραστής μεγάλου on/off μοντέλου έχει να επιλέξει (και) ανάμεσα σε δύο εκδόσεις ενός σημαντικά αναβαθμισμένου V-Strom 1000. Ενδιαφέρον παρουσιάζει σίγουρα η έκδοση ΧΤ, με τις πανέμορφες -και έτοιμες να δεχθούν ελαστικά tubeless- ακτινωτές ζάντες, καθώς και το τιμόνι μεταβλητής διατομής. Από εκεί και πέρα, οι αλλαγές που έχουν δεχθεί τα δύο μοντέλα είναι πανομοιότυπες. Επιπρόσθετα του υπάρχοντος συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control) έχει γίνει αντικατάσταση του δικάναλου ABS με cornering ABS φτιαγμένο από την ίδια τη φίρμα του Χαμαμάτσου. Το όλο σύστημα πέδησης ονομάζεται “Motion Track Brake System” και διαθέτει μια κεντρική μονάδα συλλογής και επεξεργασίας -σε πραγματικό χρόνο- πληροφοριών που έχουν να κάνουν με την όλη κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας τη στιγμή που ο αναβάτης θα χρειαστεί να φρενάρει, ακόμα και όταν βρίσκεται υπό κλίση. Καλοδεχούμενο και το σύστημα συνδυασμένων φρένων (CBS), που αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια μειώνοντας τις αποστάσεις ακινητοποίησης, όπως επίσης και τα αντίστοιχα Low RPM Assist και Easy Start, που είδαμε να εφαρμόζονται για πρώτη φορά στο SV 650 του 2016.

Suzuki V-Strom 1000: Μίστερ Πασπαρτού και όχι άδικα

Το πρώτο αναλαμβάνει να διατηρεί τις χαμηλές στροφές του κινητήρα στο επιθυμητό όριο, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο στην αστική μετακίνηση όπου απαιτείται συχνή χρήση συμπλέκτη και πολλά σταμάτα – ξεκίνα. Το δε δεύτερο, φροντίζει να πατάμε στιγμιαία τη μίζα και στη συνέχεια αναλαμβάνει αυτό να εκκινήσει τον κινητήρα. Δεν χρειάζεται δηλαδή να έχουμε το δάκτυλό μας στη μίζα έως ότου πάρει μπροστά η μοτοσυκλέτα. Πατάμε και αφήνουμε ακαριαία! Κατά τα λοιπά, έχουμε νέα και χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα, επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, με το ρύγχος να μας θυμίζει τις DR 800 Big της δεκαετίας '90, αλλά και στάνταρ προστατευτικές χούφτες και ποδιά, όλα στο στάνταρ εξοπλισμό. Οδηγήσαμε το νέο V-Strom 1000 πιστεύοντας πως δεν θα βλέπαμε κάτι συνταρακτικά αλλαγμένο όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά. Κάναμε μέγα λάθος όμως στην εκτίμησή μας, γιατί είναι σημαντικά βελτιωμένο και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα το οδηγήσεις. Ο τρόπος που δουλεύει ο κινητήρας, οι αλλαγές ταχυτήτων, η ευελιξία, τα φρένα, όλα μα όλα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο και το καθιστούν στο πιο ευκολο-οδήγητο της κατηγορίας του!

Επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, με το ρύγχος να μας θυμίζει τις DR 800 Big της δεκαετίας '90

Κατηγορία: On/Off Αdventure

Κινητήρας: V2/4Τ/ΥΨ – 101Hp

Τιμή: 13.295€ (XT 13.795€)

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018, 01:56