του Νίκου Βιτσιλάκη

Περίπου ενάμιση χρόνο μετά την παρουσίασή του σαν πρωτότυπο στο σαλόνι του Τόκιο, το νέο Monkey είναι μια πραγματικότητα που ήδη βρίσκεται στις βιτρίνες των καταστημάτων!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία του ’70, παρουσιάστηκε το 1961 αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο! Σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρεία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι, τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών και χωρίς αναρτήσεις. Η δημοτικότητά του οφείλεται στη χαριτωμένη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις και στο πολύ χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό μέσα στην πόλη. Μέχρι το 1969 οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου (μέσω  ταχυσύνδεσμου) πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978, χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το μοντέλο, είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από εκεί και μετά, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσυκλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία με μηχανοκίνητο δίτροχο. Λόγω του ευκολοδήγητου χαρακτήρα του κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ chopper, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη μονή σέλα, η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέα γενιά σε 125 κυβικά

Μετά την επιτυχία του δυναμικού MSX125 ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Monkey, που έμελλε να ξαναγεννηθεί και να ετοιμαστεί για την πόλη του 21ου αιώνα. Όπως είναι φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey έπρεπε να αποτελέσει έμπνευση για το νέο μοντέλο. Μία τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση. Απλές καμπύλες επιφάνειες είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ καυσίμου 5.6 λίτρων, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ προσελκύουν όλα τα βλέμματα, ειδικά το ιστορικό 3D λογότυπο Old Wing Honda. Χρωμιωμένα ατσάλινα ψηλά φτερά, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο κάλυμμα της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέπτες και το ψηλό τιμόνι, όλα αποτίνουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στη νέα εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας: ψηφιακό LCD όργανο που περιλαμβάνει ταχύμετρο (που «χαιρετά» τον αναβάτη με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), διπλό χιλιομετρητή και δείκτη στάθμης καυσίμου, φώτα LED, αλλά και κλειδί κυματοειδούς κοπής (που επίσης φέρει το έμβλημα Old Wing) με σύστημα «απόκρισης» και με τα φώτα του οχήματος να αναβοσβήνουν μέσω ενός μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Σημαντική και η προσθήκη μονοκάναλου ABS, που λειτουργεί μέσω αδρανειακής μονάδας μέτρησης (IMU) για να μειώνει την ανύψωση του πίσω τμήματος στα ισχυρά φρεναρίσματα. Αναφορικά με τον κινητήρα, πιστός στις ρίζες του, ο οριζόντιος μονοκύλινδρος SOHC 125cc είναι απλός, ανθεκτικός και ρυθμισμένος για ωφέλιμες επιδόσεις στην πόλη. Αερόψυκτος, με λόγο συμπίεσης 9.3:1 και τροφοδοσία PGM-FI, αποδίδει 9,3Hp στις 7,000rpm και 11Nm στις 5.250rpm. Το κιβώτιο είναι τετρατάχυτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 67km ανά λίτρο! (WMTC mode).

Προσεγμένη κατασκευή

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκκαλιά έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης, ώστε να μπορεί να αντεπεξέρχεται σε ποικίλες συνθήκες που θα συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο κυκλικό σχεδιαστικό θέμα που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσυκλέτα. Το μεταξόνιο είναι 1155mm, με κάστερ/ίχνος 25°/82mm αντίστοιχα και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος μαζί με τα υγρά είναι μόλις 107kg, με το ύψος της θέσης οδήγησης να βρίσκεται στα 775mm και τη μέγιστη απόσταση από το έδαφος στα 160mm. Η πολυτελής σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση. Το ανάποδο USD πιρούνι φέρει premium φινίρισμα Alumite και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ διαδρομής 104mm. Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα, ενώ τα φαρδιά τύπου «block pattern» ελαστικά των 12 ιντσών -με διαστάσεις 120/80 μπροστά και 130/80 πίσω- προσφέρουν την απαιτούμενη οδική συμπεριφορά, με αυξημένη άνεση και ασφάλεια.

Τιμή και χρώματα

Κάπως τσουχτερή η τιμή αγοράς του νέου Monkey 125, που καθορίστηκε στα 4.100€ (made in Japan βλέπετε..) και με τη διάθεση του μοντέλου να γίνεται άμεσα και σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: Banana Yellow/Ross White, Pearl Nebula Red/Ross White και Pearl Shining Black/Ross White. Σύντομα θα το έχουμε στη διάθεσή μας για δοκιμή και θα επανέρθουμε με πλήρεις εντυπώσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης