του Νίκου Βιτσιλάκη

Το CRF450 του 2021 είναι επανασχεδιασμένο σε κάθε του σημείο, θέλοντας να συνεχίσει την κυριαρχική του παρουσία στον κόσμο των μεγάλων motocross μοντέλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος των μηχανικών της Honda ήταν η συνολικότερη βελτίωση της μοτοσυκλέτας, με επίκεντρο την καλύτερη συμπεριφορά και απόδοση μέσα στις στροφές. Το CRF του 2021 έχει πλέον νέα γεωμετρία, χαμηλότερο βάρος, λεπτότερη σιλουέτα, υδραυλικό συμπλέκτη και ένα τελικό εξάτμισης (από δύο που διέθετε για αρκετά χρόνια). Παράλληλα παρουσιάστηκε και η έκδοση “Cross Country” CRF450RX, που απευθύνεται σε όσους θέλουν να έχουν ένα καθαρόαιμο ΜΧ με στοιχεία μοτοσυκλέτας Enduro.

Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν ένα πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων, όπως Traction Control (HSTC) τριών επιπέδων με λειτουργία πλήρους απενεργοποίησης, τριπλή χαρτογράφηση απόδοσης κινητήρα και launch control που ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Αλλά ας δούμε παρακάτω αναλυτικότερα όλες τις αλλαγές και βελτιώσεις που έχει δεχθεί το μοντέλο του 2021:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  •     Νέα χρώματα και πλαστικά με λιγότερες βίδες τοποθέτησης, που συμβαδίζουν με τις αλλαγές στα υπόλοιπα μέρη της μοτοσυκλέτας. Το πλάτος της μοτοσυκλέτας είναι μικρότερο κατά 70mm ενώ έχει περιοριστεί αισθητά στο πίσω μέρος με την αφαίρεση του αριστερού τελικού της εξάτμισης
  •     Νέα σέλα, λεπτότερη και ελαφρύτερη, χαμηλότερη 10mm στο πίσω της μέρος
  •     Νέο ρεζερβουάρ χωρίς προστατευτικό πλαστικό στο επάνω μέρος
  •     Νέο πλαίσιο, ελαφρύτερο κατά 700gr, με μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία
  •     Νέο υποπλαίσιο, ελαφρύτερο κατά 320gr
  •     Νέο ψαλίδι με μικρότερους σωλήνες
  •     Νέο και επανασχεδιασμένο μοχλικό αμορτισέρ
  •     Νέος υδραυλικός συμπλέκτης και δίσκοι
  •     Νέα κεφαλή στον κινητήρα με οβάλ θυρίδες εξαγωγής
  •     Νέο σύστημα αποσυμπιεστή
  •     Νέα θέση του αντίβαρου στον εκκεντροφόρο
  •     Νέα εξάτμιση με ένα τελικό, που συμβάλλει στη μείωση βάρους κατά 1.200gr
  •     Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας έχει μειωθεί κατά περίπου 2Kg, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 8mm φτάνοντας στα 336mm

  •     Νέο μεγαλύτερο φιλτροκούτι με νέα βάση μπεκ ψεκασμού, τοποθετημένο στις 60° από 30°, πετυχαίνοντας καλύτερη μίξη καυσίμου. Η αλλαγή αυτή προσφέρει αυξημένη απόδοση του κινητήρα πάνω από τις 5000rpm, ενώ η πρόσβαση στο φίλτρο αέρα είναι πιο εύκολη αφαιρώντας με μια βίδα το πλαϊνό number plate
  •     Νέο ελαφρύτερο σώμα ψεκασμού 46mm, με αποτέλσμα αύξηση της απόδοσης του κινητήρα στις υψηλές στροφές
  •     Νέα μικρότερη τρόμπα καυσίμου
  •     Νέο ελαφρύτερο καπάκι κεφαλής μαγνησίου
  •     Νέες τιμονόπλακες με περισσότερη ευκαμψία. Η κάτω πλάκα είναι τοποθετημένη κατά 6mm ψηλότερα ενώ η γωνία caster είναι μικρότερη κατά 0,3 μοίρες. Η πάνω πλάκα διαθέτει δύο θέσεις για τα καβαλέτα, αλλάζοντας θέση κατά 26mm εμπρός ή πίσω
  •     Αυξημένη κατά 5mm διαδρομή πιρουνιού (συνολικά 310mm) 
  •     Νέο μεγαλύτερο πιστόνι στην πίσω ανάρτηση και νέο ελαφρύτερο ελατήριο, με αποτέλεσμα μείωση του βάρους κατά 200gr
  •     Νέα εμπρός δαγκάνα φρένου με νέα έμβολα
  •     Νέος διακόπτης ηλεκτρονικών λειτουργιών με kill switch, ηλεκτρονικό σύστημα εκκίνησης, επιλογή χαρτογράφησης, traction control και λυχνία ένδειξης προβλημάτων

Honda CRF450RX (διαφορές σε σχέση με το 450R)

  •     Μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 8 λίτρων
  •     Ηπιότερη χαρτογράφηση ηλεκτρονικής
  •     Μαλακότερες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις
  •     Πίσω τροχός 18 ιντσών (έναντι 19)
  •     Προστατευτικές χούφτες τιμονιού
  •     Πλαϊνό στάντ

CRF450R 2002-2020: Το χρονοδιάγραμμα

To μοντέλο του 2021 αποτελεί την 6η γενιά CRF450R και εμείς θεωρήσαμε καλό να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία του.

2002 – 2004

  •    Κινητήρας Unicam
  •    Αλουμινένιο πλαίσιο
  •    Το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία

Το ελαφρύτερο τετράχρονο ΜΧ της εποχής του, μια μοτοσυκλέτα που ανέβασε τον πήχη και τον κράτησε ψηλά για αρκετά χρόνια. Κύρια χαρακτηριστικά του το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και ένας  ολοκαίνουργιος κινητήρας Unicam (1 ΕΕΚ). Σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία χάρη στην απόλυτη απόδοσή του αλλά και στα φιλικά χαρακτηριστικά του, που βοήθησαν τη μετάβαση των αναβατών από τα δίχρονα μοντέλα. Το CRF έκανε πρωτοσέλιδα για την ανάρτηση της Showa, η οποία προσέφερε ελεγχόμενο χειρισμό ακόμα και στα δύσκολα. Υπήρξαν μικρές αλλαγές στο μοντέλο για τα επόμενα δύο χρόνια, με σημαντικότερη τη χρήση μεγαλύτερου σε μήκος αμορτισέρ για ακόμα πιο “ξυραφένια” αίσθηση.

2005 – 2008

  •    Μείωση βάρους
  •    Νέο πλαίσιο 
  •    Μεγαλύτερο εύρος απόδοσης ισχύος
  •    HPSD αμορτισέρ τιμονιού (μοντ. 2008)

Με επίκεντρο έναν σημαντικά αναβαθμισμένο κινητήρα, το μοντέλο του 2005 εντυπωσίαζε με τη βελτιωμένη απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Ένας ανανεωμένος σχεδιασμός βελτίωσε τη συνολική εμφάνιση, ενώ μικρές αναθεωρήσεις στο πλαίσιο ενίσχυσαν τη βελούδινη αίσθηση για την οποία η πρώτη γενιά ήταν ήδη γνωστή. Τα διαστήματα συντήρησης για τις ρυθμίσεις των βαλβίδων διευρύνθηκαν, ενώ στο μοντέλο του 2008 τοποθετήθηκε αμορτισέρ τιμονιού (HPSD). Οι πρόσθετες βελτιώσεις για το 2008 περιελάμβαναν νέα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ενισχυμένο συμπλέκτη και αύξηση του ορίου στροφών του κινητήρα.

2009 – 2012

  • Nέος κινητήρας με πλέον compact διαστάσεις
  • Ψεκασμός
  • Νέο πλαίσιο με αναθεωρημένη γεωμετρία
  • Πιρούνι KYB AOS 

Για το 2009 οι μηχανικοί της Honda έπρεπε να κάνουν την υπερβολή προκειμένου να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ελαφρύτερο από το προηγούμενο και παρά τη χρήση συστήματος ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η τρίτη γενιά ήταν γεγονός και διακρίθηκε από τη συγκέντρωση των μαζών χαμηλότερα και ένα τελείως νέο πλαίσιο. Αυτές οι αλλαγές συνδυάστηκαν με έναν επίσης τελείως καινούργιο κινητήρα με περισσότερο μαζεμένες διαστάσεις και υπέγραψαν τη δημιουργία ενός μοντέλου που έδειξε το δρόμο στον ανταγωνισμό. 

2013 – 2016

  •  Νέο πλαίσιο και ψαλίδι
  •  Νέα εμφάνιση
  •  Πιρούνι KYB PSF
  •  Δύο τελικά εξάτμισης 

Με ολοκαίνουργιο πλαίσιο και αναβαθμισμένο κινητήρα, το μοντέλο του 2013 επικεντρώθηκε στη βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Το αποτέλεσμα του επανασχεδιασμού ήταν εξαιρετική απόδοση στο στρίψιμο και καλύτερη αίσθηση τιμονιού. Ένα μοντέλο ορόσημο για τη Honda, χαρακτηρίστηκε από τα δύο τελικά της εξάτμισης, την τελείως νέα εμφάνιση και το πνευματικής λειτουργίας πιρούνι KYB PSF (Pneumatic Spring Fork), το οποίο καταργούσε τα παραδοσιακά ελατήρια. Το 2016 ο Tim Gajser κέρδισε με CRF τον παγκόσμιο τίτλο MXGP για πρώτη φορά και σε ηλικία 20 ετών έγινε ο νεότερος πρωταθλητής MXGP στην ιστορία.

2017 – 2020

  •  Εισαγωγή φιλοσοφίας ‘Absolute Holeshot’
  •  Νέος κινητήρας
  •  Ενισχυμένη απόδοση – βελτιωμένες επιταχύνσεις
  •  6ης γενιάς αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών
  •  Πιρούνι Showa 49mm με ελατήρια 

Η σχεδίαση του CRF450R 2017 ακολούθησε μια νέα φιλοσοφία της Honda, ονόματι “Absolute Holeshot” (Απόλυτη Εκκίνηση). Για το λόγο αυτό ο κινητήρας αναθεωρήθηκε από τη βάση του και δέχθηκε όλες τις απαραίτητες επεμβάσεις προκειμένου να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το φάσμα των στροφών του. Ένα ελαφρύτερο πλαίσιο (πάντα αλουμινίου με δύο δοκούς) σχεδιάστηκε για μειωμένη στρεπτική ακαμψία προσφέροντας παράλληλα βελτιωμένη πρόσφυση. Άλλες βασικές αλλαγές περιελάμβαναν ένα νέο ελαφρύτερο ρεζερβουάρ τιτανίου και ανανεωμένα πλαστικά και γραφικά. Η αναβάθμιση του 2018 αφορούσε μικρές αλλαγές, με έμφαση στην αναβάθμιση της ανάρτησης και της χαρτογράφησης. Το μοντέλο του 2019 σηματοδότησε την επιστροφή στη μπροστινή ανάρτηση “coil-spring”, κοινώς πιρούνι με ελατήρια. Το 2019 έγιναν αναθεωρήσεις σε πλαίσιο, ψαλίδι και μοχλικό σύστημα πίσω ανάρτησης, ενώ τοποθετήθηκαν μαύρες ζάντες της DID και σύστημα Launch Control. Την ίδια χρονιά ο Tim Gajser (Team HRC) κέρδισε το δεύτερό του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP. Τέλος, στο μοντέλο του 2020 η Honda πρόσθεσε το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC). 
 
Πηγή mxin.gr
 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης