Η Africa Twin είναι μία μοτοσυκλέτα με εντυπωσιακή αναγνωρισιμότητα. Μεγάλοι, μικροί, άντρες, γυναίκες και παιδιά ξέρουν πως είναι μια ψηλή Enduro που πάει παντού και οι περισσότεροι έχουν ακούσει για τις θριαμβευτικές συμμετοχές της στους αγώνες rally Dakar τη δεκαετία του ‘80.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για περίπου 15 χρόνια τα XRV 650/750 (1988-2003) ήταν το όνειρο κάθε λάτρη των δίτροχων ταξιδιών και της περιπέτειας. Στη συνέχεια και για μια δεκαετία περίπου έγιναν ανάμνηση και νοσταλγία μέχρι που το 2014 οι φήμες για το νέο Africa Twin αναζοπυρώθηκαν και λίγο αργότερα (τέλος του 2014) παρουσιάστηκε το πρωτότυπο μοντέλο. Το 2016 ήρθε η στιγμή της αναβίωσης, με το CRF 1000L να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής και να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της χρονιάς και όχι μόνο. Οι μαζεμένες (για mega on-off) εξωτερικές διαστάσεις και η απουσία περιττού όγκου είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει σε σχέση με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού. Τα 850mm του ύψους σέλας (στη χαμηλή θέση) μπορεί να ακούγονται πολλά, αλλά δεν είναι, καθώς τα πόδια δε χρειάζεται να ανοίξουν (λόγω σχετικά λεπτής σέλας) επιτρέποντας σε αναβάτες του 1,75 να πατάνε με σιγουριά στα πόδια τους. Από τη θέση του οδηγού όλα δείχνουν στη θέση τους και οι λαβές του τιμονιού τοποθετούν το σώμα και τα χέρια σε αρχοντική θέση, αυτή που λες «φύγαμε»! Το να στριμώξεις έναν κινητήρα 1.000cc,Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες​ αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές (230mm μπροστά – 220mm πίσω) και ρεζερβουάρ 18,8 λίτρων σε ένα σύνολο που τίποτα δεν ενοχλεί, αποτελεί σχεδιαστικό άθλο. Σημαντικό μερίδιο σε αυτό φέρει ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί σχεδιαστικές λύσεις από τα «καθαρόαιμα» της οικογενείας CRF, όπως η Unicam σχεδίαση της κεφαλής με έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.

Και ενώ πολλές φορές η λύση των δύο κυλίνδρων πλάϊ πλάϊ, σε σύγκριση με τη διάταξη V, στερείται αίσθησης και «παλμού» που χρειάζονται οι μοτοσυκλέτες (και ειδικά αυτές που κινούνται στο χώμα), τη λύση στην περίπτωση του Africa έδωσε η διαφορά φάσης 270˚ στην ανάφλεξη των κυλίνδρων. Αντί δηλαδή της «συμμετρικής» ανάφλεξης των 180 μοιρών δημιουργήθηκε σκόπιμα ένα κενό 90 μοιρών που «αγριεύει» το δούλεμα του κινητήρα. Έτσι στις χαμηλές στροφές μπορεί κανείς να νοιώσει τις πιστονιές των δύο εμβόλων, ενώ ψηλά να απολαύσει βελούδινη λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα και κραδασμούς χάρη στην ύπαρξη δύο αντικραδασμικών αξόνων. Σημαντική για την κατηγορία τουρισμού είναι και η επίτευξη αυτονομίας κοντά στα 400km, που επιτυγχάνεται με το συνδυασμό μεγάλου ρεζερβουάρ και χαμηλής κατανάλωσης (κυμαίνεται στα 5lt/100km). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Στο δρόμο ανάλφρο όσο λίγα

Εκεί που περιμένεις πως τα 212+ κιλά της Africa Twin θα σε παιδέψουν και θα σε ταλαιπωρήσουν, έρχεται το άριστο ζύγισμα του συνόλου, η άμεση αίσθηση του συμπλέκτη και η προοδευτική απόκριση του γκαζιού να κάνουν ευκολότερη κάθε μανούβρα με «κομμένο» τιμόνι και να επιτύχουν κύκλο στροφής στα 2,6 μέτρα! ​Οι τροχοί είναι ακτινικοί και με χωμάτινες διαστάσεις 18 και 21”Η μοναδική ενόχληση έρχεται από το προστατευτικό της εξάτμισης, στο οποίο βρίσκει το δεξί πόδι σε επιτόπιους ελιγμούς ή πολύ μικρές ταχύτητες. Χωρίς ίχνος κραδασμού και με μπόλικη ροπή στις χαμηλές στροφές πετάγεται έντονα μπροστά στο πλήρες άνοιγμα του γκαζιού, ακόμα και αν η βελόνα του στροφομέτρου βρίσκεται κάτω από τις 3.000rpm. Από εκεί και πάνω η δύναμη έρχεται αδιάκοπα μέχρι την επέμβαση του κόφτη, λίγο πάνω από τις 8.000rpm. Η μέγιστη απόδοση των 95 ίππων αρκεί για μέγιστη ταχύτητα 210km/h (κοντέρ), νούμερα που ίσως δεν εντυπωσιάζουν για χιλιάρι on/off, αλλά η ευκολία με την οποία αξιοποιούνται και η άνεση με την οποία προσφέρονται επαναπροσδιορίζουν τον όρο της φιλικής συμπεριφοράς σε μια κατηγορία που δείχνει να έχει χάσει τον προσανατολισμό της, στοχεύοντας περισσότερο στις απόλυτες ιπποδυνάμεις και λιγότερο στην πλήρη αξιοποίησή τους.

Μέσα στην πόλη οι χωμάτινες διαστάσεις των τροχών (21” μπροστά – 18” πίσω) και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων βοηθούν το Africa Twin να περάσει πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία χωρίς να δημιουργήσει το παραμικρό άγχος στον αναβάτη. Επίσης, στη μέτρια και κακή ποιότητα ασφάλτου τα Trailmax ελαστικά δουλεύουν σωστά χωρίς να απαιτούν ιδιαίτερο ζέσταμα και προειδοποιώντας πάντα τον αναβάτη για τα περιθώρια πρόσφυσης. Ακόμα και στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής, όπου το πίσω ελαστικό ήταν πολύ δουλεμένο στο όριο της αντικατάστασης, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα στο στεγνό, τόσο με ενεργοποιημένο το ABS και το Traction Control όσο και εκτός λειτουργίας. Να πούμε εδώ πως το ABS απενεργοποιείται μόνο στον πίσω τροχό, κάτι που θεωρούμε ιδανικό για on-off μοτοσυκλέτα, καθώς ούτε την παιχνιδιάρικη οδήγηση «σκοτώνει» ούτε την ασφάλεια αντιμπλοκαρίσματος του μπροστινού τροχού στερεί. Παράλληλα το Traction Control διαθέτει τρία επίπεδα ευαισθησίας, από τα οποία: το τρία είναι υπερβολικό, το δύο οριακά ανεκτό και το ένα ότι ακριβώς χρειάζεται, τόσο για εντός όσο και για εκτός δρόμου οδήγηση!

Στο χώμα ευχάριστο

Η θέση οδήγησης σε βοηθά να έχεις σχετικά εύκολα -τηρουμένων των αναλογιών- τον έλεγχο, είτε επιλέξεις καθιστή είτε όρθια οδήγηση, οι αναρτήσεις δουλεύουν άψογα σε ταχύτητες μέχρι 50km/h και από εκεί και πάνω, το μόνο που θα χρειαστούν για να αποδώσουν έτσι όπως πρέπει είναι μερικά «σφιξίματα» στις αποσβέσεις.​Για εκτός ασφάλτου οδήγηση, το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και μόνο στον πίσω τροχό Επίσης, η απόσταση από το έδαφος δύσκολα θα εξαντληθεί, αλλά ακόμα και τότε υπάρχει αλουμινένια ποδιά προστασίας κάτω από τον κινητήρα για να τον προστατέψει. Το traction control στη θέση ένα επιτρέπει στον πίσω τροχό την ελαφριά πλαγιολίσθηση και μπορεί να παραμείνει ενεργοποιημένο χωρίς να ενοχλήσει τον αναβάτη. Το αντίθετο μάλιστα, αφού μπορεί να τον σώσει σε δύσκολες καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως μπορεί και να απενεργοποιηθεί πλήρως αν ο αναβάτης το επιλέξει. Απενεργοποιούμενο, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι και το ABS για τον πίσω τροχό, με το μόνο ενοχλητικό χαρακτηριστικό να είναι η αυτόματη επανα-ενεργοποίησή του κάθε φορά που βάζουμε μπροστά τη μοτοσυκλέτα. Ένας μυημένος στη χωμάτινη οδήγηση αναβάτης θα περάσει όμορφες στιγμές στη σέλα της Africa και θα κινηθεί με ευκολία σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ένας πρωτόλειος θα χρειαστεί τον απαραίτητο χρόνο εξοικείωσης καθόσον δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με μια κατασκευή που μαζί με τον αναβάτη μπορεί να ξεπεράσει σε βάρος ακόμα και τα 300 κιλά.

Εκδόσεις, τιμές, προσφορές

Οι εκδόσεις με ABS ξεκινούν στα 14.990€ για τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και για τα βασικά χρώματα (μονόχρωμα), ενώ για τα τρίχρωμα θα επιβαρυνθείτε με 300 ακόμα ευρώ. Χίλια περισσότερα, δηλαδή 16.290, κοστίζει η μονόχρωμη έκδοση με DCT (αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) και 300 παραπάνω (16.590€) η αντίστοιχη τρίχρωμη. Όμως, αυτή την περίοδο τρέχει μια προσφορά από την αντιπροσωπεία και αν αγοράσετε μοντέλο με τριχρωμία ή/και DCT σας κάνει δώρο το πακέτο Travel Pack (αξίας 950€), που περιλαμβάνει κεντρική βαλίτσα 35lt, πλαϊνές βαλίτσες 30 και 40 lt, ψηλή ζελατίνα, κεντρικό σταντ, σχάρα κεντρικής βαλίτσας, κιτ κλειδαριάς κεντρικής βαλίτσας και μαξιλάρι πλάτης συνεπιβάτη.

Αλλαγές για το 2018

Για τη νέα χρονιά, η σειρά Africa Twin αποκτά και δεύτερη έκδοση ονόματι Adventure Sports, για την οποία σας μιλήσαμε εδώ  και η οποία στοχεύει στο αντίστοιχο κοινό της ολοένα και πιο αυξανόμενης κατηγορίας Adventure. Στη βασική της έκδοση, αυτή δηλαδή που οδηγήσαμε και σας παρουσιάζουμε, αναβαθμίστηκε έως και σημαντικά για το 2018, αποκτώντας διαχείριση κινητήρα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι (Throttle By Wire), τέσσερα προγράμματα οδήγησης, traction control με διευρυμένες παραμέτρους, νέα σχεδίαση σε εισαγωγή και εξαγωγή για καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές, πιρούνι με νέο σετάρισμα και αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων κατακόρυφης διάταξης.

Όταν την πάρουμε για δοκιμή θα φροντίσουμε να σας ενημερώσουμε, υπολογίζουμε ότι αυτό θα γίνει μόλις έρθει η μοτοσυκλέτα ση χώρα μας κατά την άνοιξη. Υπολογίζουμε επίσης πως θα είναι η έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προκειμένου να δούμε αν αξίζει τα παραπάνω χρήματα σε σχέση με το μοντέλο με μηχανικό. Και το αναφέρουμε αυτό αφενός γιατί ποτέ δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε Africa DCT και αφετέρου γιατί η πρώτη ερώτηση που δεχόμαστε από κάθε υποψήφιο αγοραστή έχει να κάνει με αυτόν ακριβώς τον τομέα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης