του Νίκου Βιτσιλάκη

Παρουσιάστηκε πέρυσι το Νοέμβριο στην έκθεση του Μιλάνου και πέτυχε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον μιας μεγάλης γκάμας αναβατών. Ένα νέο best seller μόλις γεννήθηκε και σας το παρουσιάζουμε αναλυτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεσαία “adventure” μοτοσυκλέτα της Honda ωριμάζει και για το 2019 αποκτά χαρακτήρα με περισσότερα στοιχεία off-road. Παράλληλα προσφέρει βελτιωμένη εργονομία, καλύτερη προστασία από τον αέρα και έχει αποκτήσει μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης, τροχό 19” μπροστά και “ίσιο” τιμόνι τύπου fat bar. Ο δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή στη χαμηλή και μεσαία κλίμακα στροφών και πλέον συνεργάζεται με μονόδρομο συμπλέκτη assist/slipper. Νέα όργανα LCD και φώτα LED ολοκληρώνουν την αναβάθμιση του μοντέλου, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και στην τιμή των 7.200€ (περισσότερες πληροφορίες εδώ).

Χαρακτήρας πασπαρτού

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολυτάλαντο, κινείται άνετα στις καθημερινές αστικές διαδρομές και κάλλιστα μπορεί να ανταποκριθεί στις εκδρομές του Σαββατοκύριακου. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης καταπίνει τις οδικές κακοτεχνίες, ενώ το φαρδύ τιμόνι και η όρθια θέση οδήγησης προσφέρουν άνεση και ορατότητα στον αναβάτη. Με άλλα λόγια, το CB500X είναι πραγματικό all-rounder από κάθε άποψη. Το 2016, στην πρώτη αναβάθμιση που δέχθηκε, απέκτησε μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, αυξημένη προστασία από τον αέρα και ψηλότερη ζελατίνα. Επίσης, φώτα LED, ρυθμιζόμενη προφόρτιση πιρουνιού και ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου. Το 2019 επεφύλασσε μία ακόμα σημαντική εξέλιξη για το μοντέλο, που αποτελεί και best seller των μεσαίων κυβικών στην Ευρώπη. Αν και οι βελτιωμένες επιδόσεις του κινητήρα και οι αναβαθμίσεις στα περιφερειακά εξασφαλίζουν τη διατήρηση του πολυδιάστατου χαρακτήρα της, ο παράγοντας “X” έχει ενισχυθεί αισθητά.

Προορισμός του είναι να τα κάνει όλα

Η σχεδίαση έχει γίνει πιο αιχμηρή, με πιο έντονο το adventure στοιχείο και επιρροές από το Africa Twin. Η διαδρομή της ανάρτησης έχει αυξηθεί, το μονό αμορτισέρ έχει αλλάξει με ένα υψηλότερων προδιαγραφών, η εργονομία έχει βελτιωθεί, αλλά αυτό που διαφοροποιεί σημαντικά το νέο από το προηγούμενο μοντέλο κρύβεται στον μπροστινό τροχό, ο οποίος έχοντας αποκτήσει ζάντα 19” (από 17) δίνει στο CB μεγαλύτερη άνεση κίνησης στο χώμα. Και ενώ ο κινητήρας του “Χ” διατηρεί τα 35kW (47Hp) που απαιτούνται για κατόχους άδειας A2, τώρα πλέον αποδίδει 4% περισσότερη ισχύ και ροπή μεταξύ 3-7.000rpm, χάρη στις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί σε εισαγωγή, εξαγωγή και χρονισμό βαλβίδων. Το νέο τελικό εξάτμισης με τις δύο απολήξεις βγάζει έναν περισσότερο μπάσο ήχο και η σχεδίασή του σίγουρα συμβάλει θετικά στην εικόνα της μοτοσυκλέτας.

“Αφρικάνικα” χαρακτηριστικά

Με πιλότο το CRF1000L Africa Twin οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda επέκτειναν τα προστατευτικά του ψυγείου και το φέρινγκ, δίνοντάς τους περισσότερες γωνίες για πιο 3D εμφάνιση και αίσθηση, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου επικαλύπτεται από τα πλαϊνά καλύμματα σαν ένας συνεκτικός κρίκος του εμπρός και πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας. Μπορεί το CB500X να έχει ωριμάσει, ωστόσο η φετινή ανανέωση δεν εξυπηρετεί μόνον αισθητικούς σκοπούς. Χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική, ο αέρας που διέρχεται με υψηλή πίεση από το φέρινγκ και τη ζελατίνα έχει μειωθεί, βελτιώνοντας την προστασία του αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες. Το προφίλ της σέλας έχει επίσης λεπτύνει στο εμπρός τμήμα, βελτιώνοντας τον έλεγχο και τη μετατόπιση του σώματος, ενώ διευκολύνει τους αναβάτες να πατήσουν με ευκολία τα πόδια τους στο έδαφος. Για μεγαλύτερη ευελιξία το τιμόνι περιστρέφεται κατά 3 μοίρες περισσότερο (38° από το κέντρο), ενώ η προσθήκη ενός gunmetal grey κωνικού  τιμονιού βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο, ειδικά στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η νέα οθόνη LCD εδράζεται σε ένα ταμπλό με πολλαπλές επιφάνειες και υλικά, ενώ περιλαμβάνει δείκτη Gear Position και Shift Up που είναι ρυθμισμένος στάνταρ στις 8.750rpm.

Τροχός 19” σημαίνει πως πάει και στο χώμα

Το καλό είναι πως μπορεί να ρυθμιστεί από τον αναβάτη σε στάδια των 250rpm και μεταξύ 5-8.750rpm. Η σωληνωτή βάση της οθόνης μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα GPS πάνω από τα όργανα. Το ατσάλινο πλαίσιο “διαμάντι” με σωλήνα διατομής 35mm παραμένει ίδιο για το 2019. Είναι ελαφρύ και στιβαρό, αλλά με ελεγχόμενη ακαμψία και αρκετή δόση ενδοτικότητας, προκειμένου να συμπεριφέρεται έτσι όπως πρέπει και να μεταφέρει τις απαιτούμενες πληροφορίες στον αναβάτη. Το σχήμα και η τοποθέτηση των βάσεων του κινητήρα σε συνδυασμό με τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχουν στόχο να περιορίσουν τους κραδασμούς και με τον τρόπο αυτό να προσφέρουν μια πιο “βελούδινη” λειτουργία. Για να αποκτήσει η μοτοσυκλέτα ευέλικτη συμπεριφορά που εμπνέει εμπιστοσύνη, το μεταξόνιο είναι στα 1.445mm, με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στις 27.5° και στα 108mm αντίστοιχα. Η συσσώρευση της μάζας στο κέντρο, με τον κινητήρα πολύ κοντά στο σημείο περιστροφής του ψαλιδιού, συνεπάγεται ευελιξία και ιδανική κατανομή του βάρους εμπρός – πίσω, κάτι που επίσης εξασφαλίζει ευκολότερο έλεγχο και μεγαλύτερη σταθερότητα.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας (πλήρης υγρών) είναι στα 197kg, το ύψος της σέλας στα 830mm και η απόσταση από το έδαφος στα 180mm. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 17,5L μαζί με τη ρεζέρβα και με δεδομένη την εξαιρετική κατανάλωση των 27,8km/l (WMTC mode) προσφέρει αυτονομία 500km. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41mm διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και προσφέρει επιπλέον διαδρομή 10mm, φτάνοντας συνολικά στα 150mm. Η διαδρομή στον πίσω τροχό έχει αυξηθεί από 118 σε 135mm και έχει χρησιμοποιηθεί αλουμινένιο ψαλίδι, μοχλικό σύστημα Pro-Link και ένα νέο ρυθμιζόμενο σε 9 στάδια αμορτισέρ, ανάλογο αυτών που συναντάμε σε σπορ μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού. Το μεγάλης διαμέτρου έμβολό του είναι αυτό που εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία και διαχείριση θερμοκρασίας, προκειμένου να διασφαλίζεται η αντοχή του στην πολύωρη χρήση. Ένας μονός κυματιστός δίσκος 320mm μπροστά με διπίστονη δαγκάνα συνδυάζεται με πίσω δίσκο 240mm και μονοπίστονη δαγκάνα, ενώ το δικάναλο ABS ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του “Χ”.

Αναβαθμισμένος ο κινητήρας

Η εσωτερική δομή του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα αντιγράφει την αντίστοιχη του CBR1000RR Fireblade. Η εισαγωγή αέρα στο σύστημα ψεκασμού PGM-FI είναι σχεδόν μια ευθεία από το φιλτροκούτι και γίνεται μέσω των πεταλούδων γκαζιού. Η μπαταρία επανατοποθετήθηκε σε μεγαλύτερη απόσταση από το φιλτροκούτι, για να επιτρέπει καλύτερη ροή αέρα. Διάμετρος και διαδρομή των εμβόλων είναι 67mm x 66,8mm, η σχέση συμπίεσης παραμένει 10.7:1, τα κομβία του στροφαλοφόρου έχουν μεταξύ τους γωνία 180° και ο αντικραδασμικός άξονας τοποθετείται πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Για την πρωτεύουσα μετάδοση και τον αντικραδασμικό άξονα χρησιμοποιούνται ψαλιδωτά γρανάζια για τον περιορισμό του θορύβου.

 Ο κινητήρας είναι πιο δυνατός εκεί που χρειάζεται

Τα αντίβαρα του στροφάλου είναι σχεδιασμένα για ομαλή λειτουργία και το χαμηλό του βάρος επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει εύκολα στροφές, με περιορισμένη αδράνεια. Ο ίδιος ο κινητήρας λειτουργεί ως ενεργό τμήμα του πλαισίου, ενισχύοντας την ακαμψία του με τέσσερις βάσεις στην κυλινδροκεφαλή. Εσωτερικά, η κυλινδροκεφαλή χρησιμοποιεί κοκοράκια με ρόλερ, ενώ η ρύθμιση των βαλβίδων με καπελότα μειώνει το βάρος, τα φορτία και τις τριβές. Έχει χρησιμοποιηθεί μία αθόρυβη καδένα (SV Chain) με επικάλυψη βαναδίου στους πείρους της, για μείωση των τριβών και αυξημένη προστασία από τη φθορά. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 26.0mm και εξαγωγής 21.5mm.

Το σχήμα του εμβόλου βασίστηκε σε αυτό του CBR1000RR Fireblade, ώστε να μειωθεί ο θόρυβος στις υψηλές στροφές. Οι εσωτερικές τριβές έχουν περιοριστεί με την προσθήκη ραβδώσεων στο κάτω μέρος του εμβόλου (μία μέθοδος που αυξάνει την επιφάνεια επαφής, εισάγοντας διάκενα στα οποία ρέει το λάδι για καλύτερη λίπανση). Όπως και στο CBR1000RR, μία διαδικασία εμβάπτισης σε άλας ΑΒ1, που χρησιμοποιείται μετά την εναζώτωση Isonite, δημιουργεί μία προστατευτική, οξειδωτική μεμβράνη. Η τριγωνική διάταξη στροφαλοφόρου, πρωτεύοντα άξονα και αντικραδασμικού άξονα είναι παρόμοια με εκείνη των τετρακύλινδρων κινητήρων RR της Honda, ενώ σχεδιαστικά και λειτουργικά βασίζεται στη φιλοσοφία του 1000RR. Ο μονομπλόκ στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί φυγοκεντρικά χυτευμένα λεπτά χιτώνια. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον εσωτερικό του σχεδιασμό, με στόχο τον περιορισμό των απωλειών άντλησης που μπορεί να προκαλούνται με σειρά ανάφλεξης 180°. Χρησιμοποιώντας την ίδια υποδομή εκτόνωσης με το CBR1000RR, η αντλία λαδιού παρουσιάζει βελτιωμένη απόδοση εξαερισμού, με περιορισμένες τριβές. Το εξάρι κιβώτιο είναι όμοιο με αυτό της οικογένειας RR, διαθέτοντας ίδιο λεβιέ και μοχλικό. Νέος για το 2019 είναι ο μονόδρομος συμπλέκτης Assist/Slipper, που επιτρέπει πιο εύκολα ανεβάσματα και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα.
Αξεσουάρ

Μία πλούσια γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda διατίθεται για το CB500X. Μεταξύ αυτών κεντρικό σταντ, προστατευτικά αέρα (εκτροπείς), χούφτες. θερμαινόμενα γκριπ, Top box 35L, πίσω σχάρα, βάσεις για πλαϊνές μπαγκαζιέρες, πλαϊνές μπαγκαζιέρες, κάγκελα, φώτα ομίχλης, τσάντα ρεζερβουάρ, τσάντα σέλας, πρίζα φόρτισης, φιμέ ζελατίνα, αυτοκόλλητα τροχών και προστατευτικό ρεζερβουάρ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης