του Νίκου Βιτσιλάκη

Ένα Harley που πάει και στο χώμα; Ένα αμερικανικό big On/Off Adventure; Με αγριεμένη εμφάνιση και αισθητική που δεν μοιάζει με κάτι άλλο; Όλα αλήθεια είναι…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καιροί αλλάζουν και μετά το streetfighter Bronx η H-D μας ξαφνιάζει ακόμα περισσότερο και προχωρά στην παραγωγή του πρωτότυπου που σας είχαμε δείξει εδώ πέρυσι το καλοκαίρι. Θα είναι στις βιτρίνες των καταστημάτων στα τέλη του 2020 ως μοντέλο 2021 και θα είναι αυτό που θα αλλάξει ό,τι γνωρίζαμε για τις συνήθειες της φίρμας του Millwaukee μέχρι σήμερα. Το όνομα αυτού Pan America και τα εγκαίνια της νέας εποχής για την αμερικανική φίρμα έγιναν στην έκθεση μοτοσυκλέτας του Μιλάνου πριν από λίγες εβδομάδες.

Αν ψάξετε τους λόγους που «υποχρέωσαν» την H-D να παρουσιάσει το πρώτο στην ιστορία της μοντέλο διπλής χρήσης, τότε μάλλον θα πρέπει να ανατρέξετε στην προσπάθειά της να βρει περισσότερους πελάτες. Απλά τα πράγματα, τα οικονομικά της εταιρείας δεν είναι στα καλύτερά τους, εντός συνόρων έχει αρχίσει να στριμώχνεται αρκετά από τον αντίπαλο ονόματι Indian, οπότε έπρεπε να ανοίξουν σύνορα και ορίζοντες προκειμένου να βρεθεί μια λύση. Όπως και το streetfighter Bronx, έτσι και το Pan America χρησιμοποιεί ένα νέο υγρόψυκτο κινητήριο σύνολο, που η Harley αποκαλεί Revolution Max.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι, φυσικά, δικύλινδρο V, με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 60 μοίρες, χωρητικότητα 1.250cc και ροπή στα 122Nm. Οι Αμερικανοί δηλώνουν ιπποδύναμη 145+Hp, με όλα τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου να ανακοινώνονται κατά τα τέλη του ερχόμενου καλοκαιριού. Από τις φωτογραφίες, πάντως, βλέπουμε μια μοτοσυκλέτα με περίεργη μεν αισθητική, ειδικά αυτή του προβολέα μάς ξεπερνά, πλην όμως εξοπλισμένη με όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται προκειμένου να χαρακτηριστεί πραγματική Adventure.

Μεγάλες διαδρομές στην ημι-ενεργητική ανάρτηση, ακτινωτές ζάντες που δέχονται ελαστικά tubeless, τελική μετάδοση με αλυσίδα, χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα, μεγάλη οθόνη TFT, LED προβολάκια, ποδιά κινητήρα, χούφτες, προστατευτικά κάγκελα και αφαιρούμενο υποπλαίσιο με βάσεις υποδοχής τριπλέτας βαλιτσών. Από τα χειριστήρια που υπάρχουν στο αριστερό γκριπ του τιμονιού διακρίνουμε την ύπαρξη συστήματος cruise control και έναν κέρσορα που πιθανώς θα ελέγχει τη λειτουργία και άλλων ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Στο προωθητικό video που ακολουθεί εμφανίζεται το Pan America αποκλειστικά σε χωμάτινο τερέν, σε μια προσπάθεια να μας δείξει τον προορισμό του. Εκεί, δηλαδή, που θα βρει απέναντί του κάτι σκληρά καρύδια, όπως για παράδειγμα τα λίαν ισχυρά (σε απόδοση κινητήρα) BMW R/GS, KTM Super Adventure, Ducati Multistrada Enduro, Triumph Tiger 1200, αλλά και τα νέα -και ιδιαίτερα εξελιγμένα- Honda Africa 1100 και Suzuki V-Strom 1050. Θα τα καταφέρει; Υπομονή μέχρι το φθινόπωρο του 2020 και θα τα μάθουμε όλα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης