του Νίκου Βιτσιλάκη

Η φημολογία ξεκίνησε το 2017 και προκάλεσε μεγάλη εντύπωση, πλην όμως λίγοι είναι αυτοί που την ασπάστηκαν. Μάλλον δεν έκαναν καλά όμως γιατί, ως γνωστόν, όπου καπνός και φωτιά..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλωστε είναι γνωστή η επιθυμία της Audi -στην οποία ανήκει από το 2011 η Ducati– και η οποία σχετίζεται με την πώληση του ιταλού κατασκευαστή σε όποιον ενδιαφερόμενο διαθέσει το απαραίτητο –υψηλό- κονδύλι. Το λάδι στη φωτιά έριξε ο πρόεδρος της ΚΤΜ Stefan Pierer, σε μια συνέντευξη που έδωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων Speedweek, όπου και δήλωσε πώς “η Ducati είναι η μόνη εταιρεία που θα μας ταίριαζε στην KTM. Έχω συναισθηματική σχέση με τη Ducati. Η Ducati είναι Ducati, δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αλλάξει αυτό το γεγονός. Είναι το μόνο εμπορικό σήμα που θα μας ταίριαζε και τίποτε άλλο. Η MV Agusta, για παράδειγμα, είναι πολύ μικρή. Όσον αφορά στην Triumph, θα έπρεπε να την αγοράσουμε αν θέλαμε να φτιάξουμε τρικύλινδρο κινητήρα, αλλά δεν θα το κάνουμε καθώς αυτό προσπαθεί να πετύχει η συνεργάτιδά μας στην Ινδία Bajaj”.

O 63χρονος αυστριακός επιχειρηματίας ανέλαβε τα ηνία της ΚΤΜ το 1992, όταν η εταιρεία είχε μόλις 150 εργαζόμενους και πουλούσε 6.000 μονάδες το χρόνο. Η «πορτοκαλί» φίρμα απασχολεί σήμερα σχεδόν 5.000 υπαλλήλους, οι πωλήσεις της έχουν εκτοξευτεί στις 265.000 ετησίως, ενώ παράλληλα έχει αποκτήσει και τις εταιρίες WP και Husqvarna, εκτός των άλλων, αλλάζοντας το ρου της ιστορίας της σε βαθμό θαύματος. Προ ετών, ο Pierer έδωσε το 49% των μετοχών της KTM στον ινδικό κολοσσό Bajaj, τα χρήματα του οποίου μάλλον είναι χρυσή εγγύηση για κάθε μελλοντική επιχειρηματική απόπειρα. Όμως, στο πέρασμα του χρόνου και παρά την εμπλοκή της με τους αγώνες ταχύτητας (motoGP) και τα λίαν επιτυχημένα μοντέλα δρόμου που κατασκευάζει (Duke, Super Duke, RC), η ΚΤΜ ποτέ δεν μπόρεσε να βγάλει από πάνω της την εικόνα που έχουν για αυτή οι μοτοσυκλετιστές, πως δηλαδή -και κατά βάση- πρόκειται για έναν κατασκευαστή με εξειδίκευση στα μοντέλα εκτός δρόμου. Άρα, μια πιθανή απόκτηση της Ducati αφενός θα κάλυπτε το κενό της γκάμας της (που δεν είναι άλλο από τα μοντέλα supersport) και αφετέρου θα της πρόσδιδε μεγάλο πρεστίζ. Πιθανά το μονοπάτι της εξαγοράς θα γίνει πιο εύκολο από τους υπάρχοντες δεσμούς μεταξύ των Αυστριακών και της φίρμας από τη Μπολόνια, καθώς η σημερινή ιδιοκτήτρια της Ducati προμηθεύει την ΚΤΜ με κινητήρες για τα τετράτροχα διθέσια σπορ αυτοκίνητα Χ-Bow.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων αγόρασε τη Ducati το 2011 έναντι 740 εκ. ευρώ και όταν ρωτήθηκε ο Pierer για το αν η ΚΤΜ μπορεί να βρει τέτοιο ποσό για την εξαγορά είπε: “Η Audi έχει άλλες προτεραιότητες, όπως η υπόθεση των diesel και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Ducati είναι η Ferrari της μοτοσυκλέτας και φυσικά η κατοχή μιας τέτοιας μάρκας από εμάς θα ήταν ενδιαφέρουσα. Δεν είναι θέμα τιμής, αλλά συνειδητοποίησης της κατάστασης που βρίσκεται κάποιος. Έχουμε μπροστά μας νέες μεγάλες προκλήσεις, τις μελλοντικές προδιαγραφές μοτοσυκλέτας, το Euro 5 του 2020 και το θέμα του θορύβου που θα προκύψει από το 2024. Επίσης, θα επηρεάσουν τις πωλήσεις οι εξελίξεις του καταναλωτικού κοινού, το οποίο αλλάζει στην Ευρώπη. Σήμερα, για να πετύχει μια εταιρία πρέπει να πάει στην Ασία και αν δεν τα καταφέρει εκεί θα εξαφανιστεί από την αγορά. Τη Ducati δεν την ενδιαφέρει η τιμή αγοράς, αλλά για το πως θα ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά. Ο χρόνος θα δείξει”.

Όποια και αν είναι η έκβαση πάντως, ο Stefan Pierer έχει μεγάλα σχέδια για την KTM, καθώς προσπαθεί να την κάνει τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο μέχρι το 2020. Αν αναλογιστούμε τα άλματα που έχει κάνει η ΚΤΜ υπό την καθοδήγησή του από το 1992 μέχρι σήμερα, τίποτα δεν αποκλείεται. Και αν μας επιτραπεί μια άποψη, σίγουρα μια τέτοια εξαγορά θα εκτόξευε τη δυναμική και των δύο εταιριών στα ύψη. Ειδικά της Ducati..

Πηγή: motorbike.gr

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης