του Νίκου Τσαμάνδουρα

Το παιχνίδι των μεγάλων γυμνών μοτοσυκλετών έχει αγριέψει, με την αρένα των Hypernaked να υποδέχεται το δυνατότερο μέλος της, κοινώς το πολυαναμενόμενο Streetfighter V4 από το Borgo Panigale.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συνταγή του είναι σχετικά απλή. Παίρνουμε ένα Panigale V4, βγάζουμε τη γαρνιτούρα του φέρινγκ και αντικαθιστούμε τα clip ons με ένα σαφώς μεγαλύτερο και ψηλότερο τιμόνι. Τέλος, πασπαλίζουμε με αρκετά winglets και είναι έτοιμο το κυρίως πιάτο, το οποίο είναι… διαίτης, με το βάρος της μοτοσυκλέτας να πέφτει στα 178 κιλά. Το εν λόγω βάρος κάνει το έργο των 208 ίππων του κινητήρα σαφώς πιο εύκολο, με τα 1.103 κυβικά να περιορίζονται μόνο από το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και το αίσθημα αυτοσυντήρησης του αναβάτη. Τα πολλά πολλά περισσεύουν στην αιχμηρή όψη του νέου Streetfighter των Ιταλών, με την αισθητική προσέγγιση να είναι σε ρυθμούς μίνιμαλ, από το εμπρός φωτιστικό σώμα έως και την ουρά. Δεν χρειάζεται, βέβαια, να πούμε πως στον φωτισμό κυριαρχούν τα Led-DRL.

Για κάποιον λόγο, όπως και στην περίπτωση του Ζ Η2, οι δημιουργοί του Streetfighter ισχυρίζονται πως το γυμνό Panigale με τον V4 κινητήρα προορίζεται και για καθημερινή χρήση, με τα προγράμματα οδήγησης να συνεισφέρουν με μείζονα τρόπο στην αυτοπεποίθηση του τυχερού αναβάτη. Με αναλογία ισχύος/βάρους (της έκδοσης S) στο 1.17, μια τιμή που θα ζήλευαν αρκετά Supersport μοντέλα, το θέμα «μετακίνηση» μεταφράζεται μάλλον σε «απογείωση». Το «μάλλον» κάντε το «σίγουρα», αν προσθέσετε και την αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic, που κάνει τη συνολική ιπποδύναμη μεγαλύτερη κατά 12 ίππους (ναι, 220!) και το συνολικό βάρος 6 κιλά κάτω, δηλαδή 172! Κρύος ιδρώτας!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως καταλαβαίνετε, τα πράγματα δεν είναι αστεία σε αυτούς τους αριθμούς, επομένως οτιδήποτε μπορεί να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος είναι θεμιτό. Για παράδειγμα, τα προαναφερθέντα Winglets («φτεράκια»), που μπορούν να προσφέρουν έως και 28 κιλά κάθετης δύναμης προκειμένου να κρατήσουν τον εμπρός τροχό σε επαφή με την άσφαλτο. Βέβαια, θα πρέπει να κινείστε με 270 χλμ./ώρα για αυτής της τάξης την κάθετη δύναμη, ταχύτητα τρομακτική για γυμνή μοτοσυκλέτα.

Ευτυχώς, στις χαμηλότερες ταχύτητες τα winglets δεν χάνουν την αξία τους, προσφέροντας σταθερότητα σε στρίψιμο αλλά και φρενάρισμα. Αν δεν σας αρκεί ο φυσικός περιορισμός του κινδύνου, τότε ας είναι καλά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπου με μπροστάρη τον αισθητήρα 6 αξόνων και την αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) η μοτοσυκλέτα είναι σε θέση να «αντιλαμβάνεται» συνεχώς την κινητική της κατάσταση. Εκκίνηση, επιτάχυνση, φρένα και πλαγιάσματα, όλα ελέγχονται με στόχο την ασφάλεια του αναβάτη.

Με τέτοιες δυνάμεις άλλωστε, η ανθρώπινη παρέμβαση μάλλον απέχει παρασάγγας από τον μέσο αναβάτη, οπότε καλό είναι να συμβαίνουν όλα αυτά τα.. ακραία ηλεκτρονικά φαινόμενα. Μείνετε συντονισμένοι για την περαιτέρω ανάλυση του Streetfighter V4 μετά την έκθεση του Μιλάνου την επόμενη εβδομάδα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης