Ducati Panigale V4 Superleggera: Η Ιταλική υπερβολή ξαναχτυπά

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020, 12:06
Ducati Panigale V4 Superleggera: Η Ιταλική υπερβολή ξαναχτυπά

Του Νίκου Τσαμάνδουρα

«Όλα στον υπερθετικό» θα μπορούσε να είναι η φράση που χαρακτηρίζει την πιο πρόσφατη δημιουργία από το Borgo Panigale, καθώς το νέο V4 Superleggera τα έχει όλα.. πολύ!

Εξ όψεως

Βλέποντας την εξωτική εκδοχή του Panigale V4, η εικόνα είναι μεν γνωστή αλλά και άγνωστη μαζί. Η supersport ναυαρχίδα της Ducati είναι εδώ, αλλά στο πιο «μυώδες» και άγριο, με το μάτι σιγά σιγά να απορροφάται από τις αγωνιστικές λεπτομέρειες και την εκτενέστατη χρήση ανθρακονήματος, που δεν κρύβεται όσο και αν έχει καλυφθεί εν μέρει από το αγωνιστικής καταβολής –α λα GP19- βάψιμο. Η «δίαιτα» ήταν τόσο πετυχημένη, που συνολικά αφαίρεσε 16 κιλά από την κανονική εκδοχή της μοτοσυκλέτας, φτάνοντας πλέον τα 159 άνευ υγρών. Βασικό σημείο αναγνώρισης που κάνει μπαμ από μακριά είναι τα διπλά winglets (φτεράκια) εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας, που χαρίζουν άπλετη κάθετη δύναμη εφάμιλλη μιας MotoGP μοτοσυκλέτας, φτάνοντας τα 50 κιλά στα 270 χλμ/ώρα!

Μηχανολογική Πανδαισία

Ο 998 κυβικών εκατοστών Desmosedici Stradale R χτυπά στο εσωτερικό του Panigale V4 Superleggera, αποδίδοντας 224 ίππους σε νορμάλ συνθήκες, ενώ με το αγωνιστικό κιτ και την εξάτμιση της Akrapovic φτάνει τους 234! Σε συνδυασμό με τα 159 κιλά της μοτοσυκλέτας μιλάμε για μια αναλογία ισχύος/βάρους της τάξης του 1.54 hp/kg! Απίστευτος αριθμός αν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα κατάλληλη –και νόμιμη- για χρήση στο δρόμο.

Ηλεκτρονικά το δίχως άλλο

Όπως είναι φυσικό, μια τόσο δυνατή μοτοσυκλέτα δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη και εδώ είναι που έρχονται τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να σώσουν την κατάσταση. Τρία βασικά οδηγικά προγράμματα δίνουν το παρών (Race A, Race B και Sport) ενώ υπάρχουν διαθέσιμες άλλες 5 θέσεις custom προγραμματισμών του αναβάτη. Στο κομμάτι των DTC και DQS συστημάτων, δηλαδή ελέγχου πρόσφυσης και γρήγορων ανεβοκατεβασμάτων ταχύτητας συναντάμε τις πλέον σύγχρονες EVO 2 εκδοχές των Ιταλών. Το «υπολογιστικό» περιβάλλον της μοτοσυκλέτας είναι εντελώς για track oriented χρήση, με το βασικό γνώρισμα του οργάνου να είναι η εύκολη χρονομέτρηση του γυρολογίου σε περιβάλλον πίστας, δανεισμένη μάλιστα από το όργανο της GP20! Προς διευκόλυνσή σας, είναι προαποθηκευμένες 5 πίστες για να ξέρετε ως και τα επίσημα split των χρονομετρήσεων (Laguna Seca, Mugello, Jerez, Sepang και Losail).

Περιφερειακά εξίσου κορυφής

Όπως είναι και πάλι αναμενόμενο, δε μιλάμε για εξοπλισμό απλά από το ψηλότερο ράφι αλλά μάλλον από το βάθρο του.. Άγιου Δισκοπότηρου των φρένων και των αναρτήσεων αντίστοιχα, με τα Stylema R της Brembo και τις GP αναρτήσεις της Ohlins να σμιλεύονται από τα ελαφρύτερα των υλικών. Τα Stylema R μάλιστα, είναι σε μια αποκλειστική έκδοση για το V4 Superleggera, φέροντας σύστημα εξ αποστάσεως ρυθμίσεων!

Συλλεκτική μοτοσυκλέτα, συλλεκτικά προνόμια

Το απαύγασμα της τελευταίας λέξης της δίτροχης τεχνολογίας δε θα μπορούσε να συνοδεύεται από μοναδικότητα που έχει και το ανάλογο αντίτιμο. Το «γλυπτό» αυτό από ανθρακόνημα, μαγνήσιο και αλουμίνιο θα σας κόστιζε σχεδόν 100.000 ευρώ και λέμε «θα» καθώς είναι ήδη αργά με τις 500 αριθμημένες μοτοσυκλέτες να έχουν ήδη πουληθεί. Μαζί με την αγορά τους η Ducati προσφέρει και την εμπειρία της πρόσβασης στα WSBK αλλά και -για πρώτη φορά στα χρονικά- της εμπειρίας οδήγησης της Desmosedici GP20!

 

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020, 12:06