του Νίκου Βιτσιλάκη

Με υπερκυβισμένο κινητήρα, νέο πλαίσιο και full ηλεκτρονικά, το Multistrada δείχνει τον δρόμο και πάλι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μόνο που ακούς το όνομά του αισθάνεσαι ότι είναι κάτι ξεχωριστό. Θέλετε γιατί είναι αυτό που ίδρυσε μια κατηγορία όταν παρουσιάστηκε το 2010; Μήπως επειδή τοποθέτησε ψηλά τον πήχη σε τομείς όπως η δύναμη και το στήσιμο; Ίσως γιατί πάντρεψε με απόλυτη επιτυχία χαρακτηριστικά supermoto και sport-touring; Όπως και να ‘ναι, αυτό που μετράει πάνω από καθετί είναι το ενδιαφέρον του κόσμου. Αναβάτες από ολόκληρο τον πλανήτη έχουν το Multistrada πολύ ψηλά στη λίστα των επιλογών τους και οι πωλήσεις μαρτυρούν ένα μοντέλο που γράφει ήδη τη δική του ιστορία, δίνοντας έδαφος στον ανταγωνισμό να πειραματιστεί μαζί του. Στο πέρασμα του χρόνου είναι αλήθεια πως δεν ακολούθησαν πολλοί κατασκευαστές τη νοοτροπία του Multistrada, μάλλον γιατί το κόστος που απαιτείται για να φτάσεις -δύσκολο να ξεπεράσεις- τις δυνατότητες αυτής της μοτοσυκλέτας είναι τεράστιο. Μόνο η BMW με το S1000XR και η ΚΤΜ με το Super Duke GT τόλμησαν να κοιτάξουν στα μάτια το ιταλικό μοντέλο, βαδίζοντας στον δρόμο που χάραξαν οι κορυφαίες επιδόσεις, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και η παράδειγμα προς μίμηση οδική συμπεριφορά. Και όλα αυτά στον βωμό της οδηγικής ευχαρίστησης, στοιχείο απαραίτητο στην τελική επιλογή πολλών μοτοσυκλετιστών. 

Νέος κινητήρας, ροπή στα ουράνια..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε την κατηγορία Adventure Sport αναβαθμίζεται σε κινητήρα και ηλεκτρονικά, έχοντας σαν πρώτες προτεραιότητες την οδηγική ευχαρίστηση και την ασφάλεια. Ο χωρητικότητας 1.262cc (από 1.198) και απόδοσης 158Hp (από 152) κινητήρας, που χρησιμοποιείται ήδη ​Η απόκριση του γκαζιού έχει γίνει περισσότερο φιλική σε όλα τα οδηγικά προγράμματα… εκτός του Sport!στο Xdiavel, βασίζεται στον Testastretta DVT του απερχόμενου μοντέλου, πλην όμως με αυξημένη χωρητικότητα χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων, άρα στην ουσία είναι σχεδόν νέος. Το κέρδος είναι η αύξηση της ροπής (13,2Kgm στις 7.500rpm), όχι τόσο στη μέγιστη απόδοση όσο στις χαμηλομεσαίες στροφές, ενώ εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το 85% αυτής αποδίδεται σε λιγότερες από 3.500rpm! Σημαντική αναβάθμιση έχει δεχθεί το γκάζι Ride-by-Wire, ενώ στις εκδόσεις S και D-Air υπάρχει σύστημα Quickshifter για αλλαγή ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, κάτι που στη στάνταρ έκδοση μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά.

Τα οδηγικά προγράμματα παραμένουν τέσσερα (Sport, Touring, Urban, Enduro), ενώ στα ηλεκτρονικά βοηθήματα συμπεριλαμβάνονται Cornering ABS, ρυθμιζόμενα συστήματα traction και wheelie control, περιστρεφόμενα φώτα (στο S), όλα ελεγχόμενα από τη μονάδα αδρανειακής μέτρησης Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), που με τη σειρά της συνεργάζεται με την ηλεκτρονική ημι-ενεργητική ανάρτηση DSS Evolution (στο S). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό cruise control, κεντρική κλειδαριά keyless, ενώ η έκδοση S διαθέτει επιπρόσθετα Bluetooth για να συνδεθεί μέσω του Ducati Multimedia System (DMS) με smartphone. Στην απλή έκδοση υπάρχει πίνακας οργάνων LCD, ενώ στις τρεις ακριβότερες έχει χρησιμοποιηθεί μια TFT 5 ιντσών.

Το πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι καινούργιο, με νέο μπροστινό τμήμα με δύο πλευρικά υποπλαίσια και χυτό μονόμπρατσο (και μακρύτερο από πριν) ψαλίδι. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί τόσο το μεταξόνιο όσο και η γωνία κάστερ (κατά μία μοίρα). Όπως διαπιστώσαμε στην οδηγική επαφή, η «γρηγορότερη» γεωμετρία εξασφαλίζει λιγότερη νευρικότητα, με ταχύτερη και σταθερότερη είσοδο στη στροφή. Το σετάρισμα των πλήρως ρυθμιζόμενων αναρτήσεων είναι επίσης αναθεωρημένο, ακόμα και στη βασική έκδοση.

Οδήγηση και χαρά

Οδηγώντας για 250 χιλιόμετρα ένα Multistrada 1260 S στην ιδανικότερη άσφαλτο του πλανήτη (Γκραν Κανάρια) και σε δρόμους με συνεχές στροφιλίκι, το μόνο που σκεφτόμουν ήταν σε κάθε στροφή να πλαγιάσω περισσότερο και σε κάθε ευθειάκι να ανοίξω το γκάζι πιο πολύ. Η θέση οδήγησης, αν και​Οι μικρές ευθείες εξαφανίζονται ως δια μαγείας και οι στροφές αποκτούν περισότερο ενδιαφέρον παραμένει επιθετικής μορφής, έχει γίνει πλέον καλύτερη από κάθε άλλη φορά, τιμόνι, μαρσπιέ και ποδωστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει να βρίσκονται, είτε οδηγείς στο όριο είτε απολαμβάνεις τη βόλτα σου τα πάντα δουλεύουν άψογα και μένεις απρόσκοπτος στην αναζήτηση των δικών σου ορίων, που -σε προσωπικό- επίπεδο τελειώνουν πολύ νωρίτερα από αυτά της ιταλίδας καλλονής. Η απόκριση του γκαζιού έχει γίνει περισσότερο φιλική σε όλα τα οδηγικά προγράμματα εκτός του Sport, όπου παραμένει ως είχε και σε κάθε περίσταση μπορείς να ανοίξεις το γκάζι χωρίς να τρομάζεις από τα ξεσπάσματα ισχύος. H ροπή είναι απίστευτη και σου επιτρέπει να κινείσαι χαλαρά με μία ή/και δύο σχέσεις πάνω χωρίς να ξεμένεις από δύναμη.

Οι μικρές ευθείες εξαφανίζονται ως διά μαγείας και οι στροφές αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον κάθε φορά που θα τολμήσεις το κάτι παραπάνω. Το quick shifter δουλεύει ιδανικά σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ανά πάσα στιγμή. Περιττό να αναφέρουμε τη χρησιμότητά του στα ορεινά στροφιλίκια, όπου ο συμπλέκτης μένει στο περιθώριο και η αδρεναλίνη ξεπερνά το όριο! Τα φρένα έχουν μια κάπως ξύλινη αίσθηση, αλλά επιβραδύνουν μοτοσυκλέτα και αναβάτη χωρίς πρόβλημα, με απόλυτη γραμμικότητα και χωρίς να τρομάζουν με δαγκώματα και μπλοκαρίσματα. Τα ηλεκτρονικά δουλεύουν στο κόκκινο και ο αναβάτης απολαμβάνει τα καλά που προσφέρουν σε κάθε περίπτωση. Είναι μοναδική η αίσθηση που προσφέρει το cornering ABS, επιτρέποντάς σου να φρενάρεις μέσα στη στροφή και υπό κλίση χωρίς πρόβλημα και με απόλυτη σιγουριά για το τελικό αποτέλεσμα. Στην αρχή της διαδρομής η μοτοσυκλέτα είχε μια τάση να ανασηκώνεται στην κορυφή της στροφής, το συζητήσαμε με έναν Καναδό συνάδελφο που είχε την ίδια ακριβώς αίσθηση και ζητήσαμε τη βοήθεια από τους ανθρώπους της Ducati προκειμένου να κάνουμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις σε γεωμετρία και ανάρτηση.

Η μελέτη και σωστή χρήση όλων των παραμέτρων σε ρυθμίσεις και συνδυαστικά σεταρίσματα είναι παράγοντες που ανάγονται σε επίπεδο… σπουδής και δυστυχώς σε μια μονοήμερη παρουσίαση με ενδιάμεσες στάσεις για βιντεο-φωτογραφίσεις δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για εμβαθύνσεις. Δεν πειράζει όμως, θα οδηγήσουμε τη μοτοσυκλέτα σύντομα επί εγχώριου εδάφους και στη μία εβδομάδα που θα την έχουμε στην κατοχή μας να είστε σίγουροι ότι θα ασχοληθούμε δεόντως. Και δεν θα χρειαστεί να στεκόμαστε από πάνω της, καθόσον μέσω της ειδικής εφαρμογής στο κινητό μας θα μπορούμε να ασχοληθούμε με τις ρυθμίσεις καθισμένοι στον καναπέ μας! Θα τις περνάμε όλες εκεί και όταν θα βάζουμε μπροστά τη μοτοσυκλέτα, αυτές αυτόματα θα περνάνε σε αυτή! Παράλληλα, θα μπορείς να επικοινωνείς και με άλλους κατόχους Multistrada, μοιραζόμενος μαζί τους όλα τα δεδομένα. 

Ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων

Το απλό μοντέλο διαθέτει αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU, traction control, wheelie control, cornering ABS, μηχανική πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση (πιρούνι ΚΥΒ USD 48mm – αμορτισέρ Sachs), hill assist, λειτουργία keyless, αυτόματα φλας, cruise control και φωτιζόμενους διακόπτες. H έκδοση S διαθέτει όλα τα παραπάνω και επιπρόσθετα φωτισμό full Led, cornering lights, quick shifter, έγχρωμη οθόνη TFT, ​​Το quick shifter δουλεύει ιδανικά σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ανά πάσα στιγμήσύστημα multimedia και ηλεκτρονική semi-active ανάρτηση (πιρούνι USD 48mm και αμορτισέρ Sachs). Η σπέσιαλ έκδοση Pikes Peak διαθέτει επιπρόσθετα μηχανική ανάρτηση της Ohlins (πιρούνι USD 48mm TiN και αμορτισέρ ΤΤΧ36), ανθρακονημάτινο τελικό εξάτμισης της Termignoni και σφυρήλατες ζάντες. Τέλος, διαφοροποίηση υπάρχει και στα φρένα της Brembo μπροστά, όπου η απλή έκδοση χρησιμοποιεί δαγκάνες M4.32 με δίσκους 320mm, ενώ οι S και Pikes Peak ανεβαίνουν επίπεδο με τις δαγκάνες Μ50 και τους δίσκους των 330mm.

Τιμές και εκδόσεις

Οι τιμές του νέου Mulstistrada ξεκινούν από τα 19.300€ στη στάνταρ έκδοση και καταλήγουν στα 26.700€ για την κορυφαίων προδιαγραφών Pikes Peak. Ενδιάμεσα οι τιμές είναι 22.700€ για την έκδοση D-Air (που φέρει ενσωματωμένο το σύστημα συνεργασίας με τα ειδικά διαμορφωμένα με αερόσακο μπουφάν της Dainese) και 21.800€ για τη S, που είναι και αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον (οι πωλήσεις το λένε). Σίγουρα δεν είναι λίγα τα χρήματα για πολλούς από εμάς, όμως -και όπως λέει ο λαός- ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Και αυτήν τη στιγμή, η σειρά Multistrada 1260 έχει πάνω της όλα αυτά που ποθούν οι σημερινοί αγοραστές. Παράλληλα, προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση, ασφάλεια και επιδόσεις που έχουν ξεφύγει, για τα καλά…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

MONTEΛΟ ΔΟΚΙΜΗΣ: Multistrada 1260 S 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, L-2 Desmo, υγρόψυκτος, 1262cc, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, διπλού μπουζί, ride-by-wire, ηλεκτρ. ψεκασμός 56mm (Βosch)
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 158Hp στις 9.500rpm
ΡΟΠΗ: 13,2kgm, στις 7.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 σχέσεων με quick shifter
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός πολύδισκος
ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ: Ατσάλινο σωληνωτό, τύπου trellis
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Ημι-ενεργητική Sachs, πλήρως ρυθμιζόμενη, μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι
ΦΡΕΝΑ: Δύο δίσκοι 330mm, ένας 265mm, ακτινικές monobloc δαγκάνες Brembo Evo M50 μπροστά, cornering ABS
ΤΡΟΧΟI: 17” χυτές αλουμινένιες ζάντες, ελαστικά 120/70 και 190/55
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.585mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 825-845mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 20lt
ΒΑΡΟΣ: 212kg (235 πλήρης υγρών)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.ducati.gr 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης