του Νίκου Βιτσιλάκη 

Ένα πραγματικό αλαλούμ έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες σχετικά με την απόφαση, ή μάλλον την πρόθεση, της κυβέρνησης για τη δυνατότητα οδήγησης μηχανοκίνητων δίκυκλων έως 125cc από κατόχους διπλωμάτων αυτοκινήτου.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την πρώτη τοποθέτηση του ΥΜΕ (δείτε εδώ), οι αρμόδιοι κρταικοί φορείς επανήρθαν σε μια προσπάθεια να μας μπερδέψουν ακόμα περισσότερο. Συγκεκριμένα, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκδόθηκε δελτίο τύπου στις 24/9 με διευκρινίσεις σχετικά με Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στις άδειες οδήγησης. Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: 

“Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης. Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση. Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα”. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και τι θα ισχύσει τελικά; 

Μπορεί η “διευκρινιστική” ανακοίνωση του ΥΜΕ να βάζει τα πράγματα στη θέση τους(;), αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά λέμε εμείς και αν σταθούμε στο σημείο που γράφει πως θα “εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών”, τότε είναι θέμα χρόνου να δοθεί στους κατόχους διπλωμάτων οδήγησης αυτοκινήτου η δυνατότητα να αποκτήσουν (ή απλά να οδηγήσουν) μηχανοκίνητα δίκυκλα (ή και τρίκυκλα/τετράκυκλα) έως 125cc, έτσι όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε αρκετές χώρες της ΕΕ. Κάπου μέσα στον Οκτώβριο λοιπόν, θα δοθεί στη δημοσιότητα το τελικό πλάνο των κρατικών λειτουργών, καθώς η συσταθείσα επιτροπή θα εξετάσει διεξοδικά το όλο γεγονός και θα αποφανθεί επί του προκειμένου. Πιστεύουμε -και ευχόμαστε- να μην αποφασίσουν στο πόδι (έτσι όπως έπραξαν και στην περίπτωση της κυκλοφορίας των ATV) και απλά να κάνουν σωστά τη δουλειά τους παίρνοντας οριστικές αποφάσεις αφού πρώτα συμβουλευτούν τις σχετικές νομοθεσίες των υπόλοιπων κρατών της ΕΕ, καθώς και όλων των φορέων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Κάλλιστα θα μπορούσαμε και εμείς οι δημοσιογράφοι μοτοσυκλέτας να γίνουμε μέλη αυτής της επιτροπής, όπου με γνώμονα το καλύτερο δυνατό και βασιζόμενοι πάνω στην τεράστια εμπειρία μας, να δώσουμε τις σωστές κατευθύνσεις για μια τελική απόφαση που θα είναι αποδεκτή από κάθε ενδιαφερόμενο. Το να οδηγήσει ενας οδηγός αυτοκινήτου “μηχανάκι” 125cc δεν είναι μια απλή υπόθεση και όλοι πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχουν μεγάλες -και καίριες- διαφορές ανάμεσα σε δίτροχα και τετράτροχα. Το ότι κάποιος έχει οδηγήσει δίκυκλο κάποια στιγμή στο παρελθόν δεν σημαίνει ότι είναι ικανός να βγει στους δρόμους του σήμερα, όπου οι συνθήκες έχουν αλλάξει και απαιτούν εμπειρία και γνώση.

Ένα δίκυκλο ΔΕΝ φρενάρει όπως ένα τετράτροχο, αφήστε που στη ζούγκλα της ασφάλτου δείχνει έρμαιο των προθέσεων όλων των οδηγών πολύτροχων οχημάτων. Ναι, να εφαρμοστεί η πρόθεση της κυβέρνησης, πλην όμως αφού πρώτα σιγουρευτεί η ικανότητα κάποιου να οδηγήσει scooter ή μοτοσυκλέτα 125cc. Πως θα γίνει αυτό; Αρχικά με μια εξέταση που θα αποδείξει την ικανότητα του 50χρονου (για παράδειγμα) οδηγού να βγει στους δρόμους με ασφάλεια. Να διαπιστωθεί αν έχει τις στοιχειώδεις γνώσεις όσον αφορά στο πως στρίβει ένα δίκυκλο, στο πως φρενάρει, στο που στέκεται στο δρόμο, στα φανάρια κλπ. Αν η εν λόγω εξέταση αποδειχθεί αποτυχημένη, τότε έρχεται ο ρόλος της εκπαίδευσης να τον κάνει κατάλληλο για οδήγηση δίκυκλου. Πρόβατο για σφαγή δεν θα ήθελε να είναι κανείς, ευχόμαστε και ελπίζουμε η κυβέρνηση να αντιληφθεί τη σοβαρότητα του όλου εγχειρήματος και να πράξει ανάλογα. Ειλικρινά αγωνιούμε για τις αποφάσεις που θα πάρει, ας δείξουμε καλή πίστη και ας περιμένουμε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι μέσα στον επόμενο μήνα.   

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης