Ελάχιστες ώρες έχουν περάσει από την επίσημη παρουσίαση του πολυαναμενόμενου R 18 της BMW. O συνεργάτης του Zougla.gr Νίκος Βιτσιλάκης βρέθηκε κατ’ αποκλειστικότητα στο Μόναχο, μεταφέροντάς μας τις πρώτες εντυπώσεις. 

Με την παρουσίαση να γίνεται δια ζώσης (και με αυστηρά πρότυπα ενάντια στον Covid-19) στις εγκαταστάσεις της BMW Classic, όπου ο πρώτος boxer κινητήρας ήρθε στη ζωή πίσω στο 1923, ακολούθησε και η φάση της οδηγικής εμπειρίας του νέου R 18. Μια εμπειρία που τα είχε όλα, με σχεδόν 300χλμ όχι μόνο σε πόλη, αλλά και σε επαρχιακούς, στριφτερούς δρόμους στους πρόποδες των Βαυαρικών Άλπεων. Tο μοτίβο των οδηγικών συνθηκών εξίσου πλήρες, με το ένα εκ των τριών προγραμμάτων οδήγησης -που δεν είναι άλλο από το Rain- να δείχνει την αξία του μέσω της μειωμένης ιπποδύναμης σε συνθήκες βροχής (που αντιμετωπίσαμε για αρκετά χιλιόμετρα). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα του δρόμου, εξαρχής ξεχωρίζει η άπλετη ροπή, με τη συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να παραμένει εξαιρετικά φιλική και παρά τον υψηλό κυβισμό των 1.802cc και το συνολικό βάρος των 345 κιλών! Η μοτοσυκλέτα του βαυαρού κατασκευαστή έρχεται να απειλήσει ευθέως τον ανταγωνισμό των Harley-Davison και Indian, με την ποιότητα κατασκευής, τα συνδυασμένα φρένα και την ανάρτηση του γερμανικού cruiser να βάζουν πολύ ψηλά τον πήχη για την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το R 18 είναι μια πρόταση που θα μπορούσαμε να τη δούμε σαν την επιστροφή στον πυρήνα, στην ουσία της μάρκας, πλην όμως με μια σύγχρονη πινελιά. Ο Markus Schramm, επικεφαλής της BMW Motorrad, το περιέγραψε ως εξής: “Με αυτό το dream bike η BMW Motorrad παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για μια συναισθηματική και αυθεντική προσέγγιση στην κατηγορία των μεγάλων cruiser”.  

Με καθαρή αισθητική, το R 18 ενσωματώνει την ουσία της μοτοσυκλέτας όπως την αντιλαμβάνεται η γερμανική εταιρεία, με γνώμονα το συναίσθημα και όχι την τεχνολογία. Άμεσα αναγνωρίσιμo ως αυθεντικό BMW, αερο-ελαιόψυκτος κινητήρας boxer με μεγάλους (900cc έκαστος!) κυλίνδρους δεξιά και αριστερά, πλαίσιο παραδοσιακής δομής που “κατηφορίζει” προς τα πίσω, άξονας στην τελική μετάδοση, ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας βαμμένο μαύρο και με λευκά σιρίτια που έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι, όλα φανερώνουν μια σπουδή στο παρελθόν με πολύ μεράκι και φαντασία.

Οι ισορροπημένες αναλογίες υπενθυμίζουν τις κλασσικές BMW -πολύ περισσότερο το θρυλικό μοντέλο R5- και μεταδίδουν, ακόμα και από απόσταση, μια διαχρονική ομορφιά που δεν έχει τίποτα το περιττό. Θετικότατη εντύπωση προκαλούν οι τροχοί (19” μπροστά και 16” πίσω), που διαθέτουν ακτινωτές αλουμινένιες ζάντες με πανέμορφα μαύρα στεφάνια. 

Η όλη λιτή εικόνα φανερώνει τη διάθεση του γερμανού κατασκευαστή για προσέγγιση ενός διαφορετικού κοινού, με τις δικές του προτεραιότητες και προτιμήσεις. Ενός κοινού που δεν συγκινείται από μοτοσυκλέτες με έμφαση στον εντυπωσιασμό (άρα αδιαφορεί για τις αμερικάνικες κατασκευές), αλλά από μοντέλα που δίνουν βάση στην οδική συμπεριφορά, στην οδηγική ευχαρίστηση και στο πραγματικό customization.  

Μείνετε συντονισμένοι καθώς σύντομα θα επιστρέψουμε με αναλυτικότερο άρθρο. Μέχρι τότε μπορείτε να φέρετε το R 18 στα μέτρα σας πατώντας εδώ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης