BMW R 18: Η αναλυτική παρουσίαση 

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020, 11:01
BMW R 18: Η αναλυτική παρουσίαση 

του Νίκου Βιτσιλάκη 

H ΒΜW το πήρε απόφαση και ο κόσμος των custom cruiser είναι το νέο πεδίο όπου θα δράσει στο εξής. Η αρχή έγινε στις 3 Απριλίου με τη διαδικτυακή παρουσίαση του R 18 και τώρα επανερχόμαστε με την αντίστοιχη αναλυτική και έτσι όπως μας τη μεταφέρει ο κατασκευαστής. 

Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα της οικογένειας BMW μέχρι σήμερα, το R 18 έχει βαθιές ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοντέλων της εταιρείας, τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής άποψης. Αυτό το εμβληματικό μοντέλο δανείζεται τεχνολογικά και οπτικά στοιχεία από διάσημα μοντέλα του παρελθόντος, όπως το R 5, για παράδειγμα, αποφεύγοντας καθετί περιττό και παραμένοντας προσηλωμένο στις βασικές αξίες των μοτοσικλετών: γνήσια, τεχνολογικά απέριττη, με τον κινητήρα boxer στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης, σε συνδυασμό με «ευχάριστες δονήσεις». Το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και καθαρής, σύγχρονης τεχνολογίας πέτυχε τον στόχο που τέθηκε, τη δημιουργία μιας προηγμένης και ταυτόχρονα συναισθηματικής οδηγικής εμπειρίας. 

Κινητήρας με δύναμη και ροπή  

Στην καρδιά του R 18 βρίσκεται ο νέος δικύλινδρος κινητήρας boxer, ο λεγόμενος «Big Boxer». Τόσο η εντυπωσιακή εμφάνιση όσο και η τεχνολογία υποδηλώνουν μία συνέχεια των παραδοσιακών αερόψυκτων κινητήρων, που προσφέρουν μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία από το 1923, όταν και ξεκίνησε η παραγωγή τους. Ο μεγαλύτερος δικύλινδρος boxer κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802cc και αποδίδει μέγιστη ισχύ 91Ηp στις 4.750rpm σαλ. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 rpm, πάνω από 150 Nm ροπής είναι διαθέσιμα συνεχώς και αυτή η ελκτική ισχύς συνδυάζεται με έναν «γεμάτο», διαπεραστικό ήχο. Οι επιδόσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι 4,8 δευτερόλεπτα στη μέτρηση 0-100Km/h και τελική ταχύτητα στα 180km/h. 

Ατσάλινο πλαίσιο και άξονας μετάδοσης 

Η μοτοσικλέτα διαθέτει ένα τελείως νέο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων, με τη σχεδίασή του να συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW στον συγκεκριμένο τύπο σκελετού. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής ακόμα και σε μη εμφανή σημεία, όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στο θρυλικό R 5, το πίσω ψαλίδι -με παρόμοια σχεδίαση- περικλείει τον άξονα μετάδοσης με αυθεντικό στυλ μέσω βιδών έδρασης. 

Τηλεσκοπικό πιρούνι, ανάρτηση Cantilever, ακτινωτοί τροχοί  

Η ανάρτηση του R 18 σκόπιμα καταργεί τις επιλογές ηλεκτρονικής ρύθμισης. Αντί αυτών, ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή (έκταση, συμπίεση) διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση. Όπως και στο R 5, τα καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού των 49mm είναι καλυμμένα. H διαδρομή της ανάρτησης είναι 120mm μπροστά και 90mm πίσω, με το σύστημα πέδησης να αποτελείται από δύο δισκόφρενα με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένα πίσω. Από την άλλη, οι ακτινωτοί τροχοί διασφαλίζουν μία εξαιρετικά κομψή εμφάνιση. 

Αρμονική εργονομία για βέλτιστο έλεγχο 

Στο πνεύμα της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ του R 18 είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει μια χαλαρή θέση οδήγησης (mid-mounted footpegs). Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους, εκτός του ότι αποτελεί κλασικό στοιχείο BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση. 

Ηλεκτρονικά ετοιμοπόλεμο                                                                 

Το R 18 προσφέρει τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης «Rain», «Roll» και «Rock» -κάτι ασυνήθιστο στην κατηγορία- ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις ατομικές απαιτήσεις του αναβάτη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης), που διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο χειρισμού. Επιπλέον είναι εφοδιασμένο με έλεγχο ροπής κινητήρα (MSR). Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών, η υποβοήθηση όπισθεν (reverse assist) διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία Hill Start Control καθιστά ασφαλέστερες τις εκκινήσεις σε ανηφόρες. 

Εμβληματικό στυλ 

Η μοτοσικλέτα πετυχαίνει να μεταφέρει αριστοτεχνικά το στυλ παλαιότερων εποχών στο σήμερα, διατηρώντας μία καθαρόαιμη σχεδίαση σε πολυάριθμες λεπτομέρειες. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι λειτουργικά και στυλιστικά στοιχεία, όπως το πλαίσιο δύο τμημάτων, το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, ο εκτεθειμένος άξονας τελικής μετάδοσης και οι λεπτές γραμμές στη βαφή (εργοστασιακή επιλογή), παραπέμπουν στο θρυλικό boxer του 1936. Οι κλασικές μεταλλικές λεπτομέρειες αποτελούν αδιάψευστα στοιχεία ενός αυθεντικού classic μοντέλου. Η ανάρτηση επίσης παραπέμπει στο θρυλικό R 5. Μαζί με το διπλό ψαλίδι και το σύστημα cantilever, η φιλοσοφία πλαισίου του R 5 μεταφέρεται άριστα οπτικά στη σύγχρονη εποχή. 

R 18 First Edition 

Η μοτοσικλέτα θα προσφέρεται σε όλο τον κόσμο στην αποκλειστική έκδοση R 18 First Edition από το λανσάρισμά της, ενώ ένα βασικό μοντέλο θα διατίθεται επιπρόσθετα σε ορισμένες αγορές. Αυτό συνδυάζει την εμφάνιση του R 18 με αποκλειστικά στοιχεία εξοπλισμού σε κλασικό μαύρο φινίρισμα με λευκά σιρίτια. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πολυάριθμες χρωμιωμένες επιφάνειες, ένα σήμα στη σέλα και χρωμιωμένο λογότυπο «First Edition» στα πλαϊνά καλύμματα. 

Σχεδίαση φιλική στις μετατροπές  

Σχεδόν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα, το νέο R 18 υιοθετεί σχεδίαση κατάλληλη για μετατροπές, κάτι στο οποίο εστίασαν οι σχεδιαστές ήδη από τα πρώτα στάδια εξέλιξης της βασικής διάταξης της μοτοσικλέτας. Ως αποτέλεσμα, εφοδιάζεται με υποπλαίσιο που αφαιρείται εύκολα, ενώ το ίδιο εύκολα αποσυναρμολογούνται και τα βαμμένα εξαρτήματα. Τα σημεία έδρασης για την ηλεκτρολογική πλεξούδα και τα σωληνάκια φρένων/συμπλέκτη είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για εύκολη εγκατάσταση ενός ψηλότερου ή χαμηλότερου τιμονιού. Επιπλέον τα ορατά καλύμματα βαλβίδων (καλύμματα κυλινδροκεφαλών) και το κάλυμμα του ιμάντα (καπάκι κελύφους κινητήρα) είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να βρίσκονται εξωτερικά του κάρτερ λαδιού για να αντικαθίστανται εύκολα. 

Εξατομίκευση και συλλογές  

Η γκάμα εξοπλισμού της BMW Motorrad προσφέρει πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης για να μπορεί ο πελάτης να προσαρμόζει το R 18 στα προσωπικά του γούστα και προτιμήσεις. Μία ποικίλη γκάμα εξαρτημάτων του προγράμματος γνήσιων αξεσουάρ της BMW Motorrad προσφέρεται για customising που μεταβάλλει σημαντικά τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Με το λανσάρισμα του R 18 διατίθενται δύο διαφορετικές συλλογές εξαρτημάτων από κατεργασμένο αλουμίνιο, οι οποίες δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τη Roland Sands Design: «Machined» και «2-Tone-Black». 

Συνεργασία με τις Mustang Seat και Vance&Hines 

Στο πλαίσιο του προγράμματος αξεσουάρ και εξατομίκευσης, η BMW Motorrad συνεργάζεται και με άλλους διάσημους προμηθευτές. Μεταξύ αυτών η αμερικανική φίρμα Mustang Seat, που προσφέρει μία ποικιλία από χειροποίητες σέλες υψηλής ποιότητας. Εξίσου δημιουργική είναι και η συνεργασία με τη Vance & Hines για customising στα συστήματα εξάτμισης.


Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του R 18 

  • Πάντρεμα εμβληματικής σχεδίασης και σύγχρονης τεχνολογίας με αυθεντικά υλικά 
  • Ο μεγαλύτερος boxer στην ιστορία της BMW με χωρητικότητα 1802cc 
  • Ισχύς 91hp στις 4.750rpm, μέγιστη ροπή 158Nm στις 3.000rpm 
  • Ροπή πάνω από 150 Nm συνεχώς διαθέσιμη μεταξύ 2.000 και 4.000rpm 
  • Εκτεθειμένος άξονας τελικής μετάδοσης βασισμένος στο κλασικό μοντέλο 
  • Περίτεχνο διπλό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο 
  • Ψαλίδι που περικλείει τον άξονα τελικής μετάδοσης 
  • Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλυμμένα καλάμια και ανάρτηση cantilever με απόσβεση ανάλογη της διαδρομής 
  • Αρμονική εργονομία για ξεκούραστη οδήγηση και βέλτιστο έλεγχο 
  • Δισκόφρενα μπροστά και πίσω 
  • Ακτινωτοί τροχοί 16” πίσω και 19” μπροστά 
  • Προηγμένη τεχνολογία φώτων LED σε κλασική ερμηνεία 
  • Προσαρμοζόμενη δέσμη προβολέα για βελτιωμένο φωτισμό όταν η μοτοσικλέτα στρίβει 
  • Κλασικής σχεδίασης στρογγυλά όργανα με ενσωματωμένη ψηφιακή οθόνη 
  • Keyless Ride για εύκολη ενεργοποίηση λειτουργιών μέσω τηλεχειρισμού 
  • Τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης, ASC και MSR 
  • Reverse assist για άνετους ελιγμούς και Hill Start Control για εύκολη εκκίνηση σε κεκλιμένη επιφάνεια  
  • R 18 First Edition: αποκλειστική εμφάνιση με μοναδικό μοτίβο βαφής και χρώμιο 
  • Εκτενής γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και γνήσια αξεσουάρ BMW Motorrad και μία cool Ride & Style Collection. 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020, 11:08