του Νίκου Βιτσιλάκη 

Ο διάσημος βελτιωτής μοτοσυκλετών Roland Sands αποκαλύπτει -έχοντας την ευλογία της BMW Motorrad- την ερμηνεία του για ένα ξεχωριστό custom drag bike, το οποίο βασίζεται στο επερχόμενο R 18!  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Καλιφορνέζος σχεδιαστής και η ομάδα του δούλεψαν σκληρά πάνω στο  εντυπωσιακό Big Boxer των 1.800cc, που ως γνωστόν τυγχάνει και το μεγαλύτερο σε κυβισμό δικύλινδρο μοντέλο στην ιστορία της Βαυαρικής φίρμας. Ένα άκρως σημαντικό μοντέλο για τη BMW, που θα παρουσιαστεί επίσημα στο Μόναχο τον ερχόμενο μήνα και εμείς θα έχουμε την τιμή να είμαστε παρόντες στην αποκάλυψη της τελικής του μορφής. Πρόκειται για το αντίπαλο δέος των αμερικάνων κατασκευαστών (Harley και Indian), αυτό που θα κυνηγήσει τον τίτλο στην κατηγορία των μεγάλων custom cruiser ακόμα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού! 

Το R 18 Dragster είναι σίγουρα μια καινοτομική ιδέα και αποκαλύπτει τις διαθέσεις του γερμανικού εργοστασίου για το άμεσο μέλλον. Μια υπερβολή, αν θέλετε, ένα πείραμα ουσίας και εντυπώσεων. Αλλά καλύτερα είναι να αφήσουμε τον μίστερ Sands να μας τα πει με τα δικά του λόγια: “Με έναν κινητήρα που είναι τόσο ορατός στο κεντρικό τμήμα της μοτοσυκλέτας, το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό μου ήταν τα αμερικάνικα muscle cars. H οικογένειά μου ανέκαθεν ήταν οπαδός της ταχύτητας και ο πατέρας μου συμμετείχε ενεργά σαν αναβάτης και μηχανικός σε αγώνες dragster, οπότε το δεύτερο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να διαμορφώσω ανάλογα το R 18 και να βρω μια μεγάλη ..ευθεία”!  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάση για βελτιώσεις 

Ο Roland Sands ξεκινά πάντα σκιαγραφώντας τις ιδέες του σε χαρτί και τα λόγια του δεν αφήνουν απορίες να αιωρούνται: “H πραγματική μαγεία συμβαίνει όταν φέρνουμε το σκίτσο στη ζωή. Περισσότερο από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα, το νέο R 18 έχει σχεδιαστεί προκειμένου να βελτιώνεται εύκολα. Το αφαιρούμενο υποπλαίσιο και η εξαιρετικά πλούσια γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της BMW δίνουν στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα, λειτουργικά και εμφανισιακά, στα δικά του μέτρα. Τα ηλεκτρονικά ήταν σίγουρα το πιο δύσκολο έργο που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, καθώς κάνουμε χρήση νίτρου, αφαιρώντας τις στοκ εξατμίσεις και επεμβαίνοντας δραστικά στην εισαγωγή.

Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν έχει δεχθεί αλλαγές στο μπροστινό σύστημα, αλλά στο πίσω μέρος έχουμε επέμβει δραστικά αφαιρώντας τα στάνταρ εξαρτήματα (αμορτισέρ, υποπλαίσιο και τελικά εξαμίσεων) και χρησιμοποιώντας πίσω ανάρτηση τύπου “hard tail” (κοινώς δεν υπάρχει αμορτισέρ, μοχλικό σύστημα κλπ)! Επιπλέον, επιλέξαμε να τροποποιήσουμε και τα δύο φτερά, έτσι ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στις όλες αλλαγές στο πλαίσιο. Η όλη διαδικασία μελέτης του πρωτότυπου κράτησε περίπου τρεισήμισι μήνες και η συνέχεια, αμέσως μετά, δόθηκε στον πάγκο των μετατροπών”.

Η BMW παρουσιάζει το R 18 Dragster μέσα από το επίσημο δημοσιογραφικό της ιστότοπο και αυτό μας κάνει να πιστεύουμε πως, έστω και σε αριθμημένη έκδοση, κάποια στιγμή θα το δούμε να παίρνει το δρόμο της παραγωγής. Έτσι δεν είχε γίνει και με την περίπτωση της αναβίωσης της κλασσικής σειράς μοντέλων R nineT; O Sands ήταν αυτός που το Μάιο του 2013 υπέγραφε το concept «Ninety», ένα μοντέλο με την υποστήριξη της BMW Motorrad σε ένδειξη τιμής για τα 40 χρόνια ζωής του θρυλικού R 90S. Και το 2014, κόβοντας το «y» και κάνοντας κεφαλαίο το «t», παρουσίασε επίσημα το R nineT , μια μοτοσυκλέτα βάση για μετατροπές ή αλλιώς, τη βασίλισσα του customizing! Έκτοτε, αρκετά ακόμα μοντέλα το χρησιμοποίησαν σαν βάση και παρουσιάστηκαν επίσημα (Scrambler , Urban G/S, Pure, Racer και /5 ).    

Η μετατροπή και τι περιλαμβάνει: 

  • Χρήση νίτρου  
  • Τροποποιημένοι αυλοί εισαγωγής 
  • Αφαίρεση υποπλαισίου  
  • Κατάργηση πίσω ανάρτησης 
  • Τροποποιημένα φτερά 
  • Χειροποίητες ατσάλινες εξατμίσεις  
  • Διαφορετικές αντλίες φρένου και συμπλέκτη 
  • Πιρούνι από R nineT 
  • Μπροστινό φρένο από S 1000 RR 
  • Ειδικά σχεδιασμένη σέλα 

Όπως γράψαμε ήδη παραπάνω, θα είμαστε –αν όλα πάνε καλά με την πανδημία- παρόντες στην παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του R 18 και πιθανά θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και τη Dragster έκδοσή του. Περισσότερα και αναλυτικότερα στα τέλη Σεπτεμβρίου, μείνετε συντονισμένοι για να μάθετε κάθε λεπτομέρεια για αυτό το εντυπωσιακό -και συνάμα φιλόδοξο- project της βαυαρικής φίρμας.  

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλο το ιστορικό γύρω από τη μετατροπή, βήμα προς βήμα!

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης