BMW F 900 XR: Τα Street Adventure υποδέχονται ένα σημαντικό μέλος

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2019, 11:34
BMW F 900 XR: Τα Street Adventure υποδέχονται ένα σημαντικό μέλος

του Νίκου Βιτσιλάκη

Στο δρόμο που χάραξε το παντοδύναμο S 1000 XR το 2015, ο βαυαρός κατασκευαστής παρουσιάζει ένα μοντέλο που αναμένεται να γίνει best seller στην κατηγορία του. Συνδυάζοντας εμφάνιση και επιδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία περιφερειακά, αναμένεται να κάνει τη ζωή του ανταγωνισμού ιδιαίτερα δύσκολη.

Είναι γεγονός πως οι τέσσερις κύλινδροι, οι 165 ίπποι και τα χρήματα που κοστίζει το S 1000 XR δεν είναι για όλο τον κόσμο, πολύ περισσότερο για όσους επιθυμούν μια μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης και όχι ένα απόλυτο εργαλείο επιδόσεων. Με την κατηγορία των Street Adventure να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, δεν είναι τυχαίο που μοντέλα όπως τα Ducati Multistrada, Triumph Tiger Sport και Yamaha Tracer αγαπήθηκαν από την πρώτη στιγμή και αποτελούν best seller των εταιρειών που τα παράγουν. Καλές, χρυσές και άγιες οι On/Off Adventure, δεν λέω, αλλά υπάρχει κόσμος που αφενός δεν ενδιαφέρεται να πάει στο χώμα και αφετέρου δυσανασχετεί στη θέα του όγκου τους.

Έτσι λοιπόν, η BMW αποφάσισε να βγάλει στην επιφάνεια το νέο F 900 XR, κάτι που περιμέναμε από πέρυσι όπως θα δείτε εδώ, χρησιμοποιώντας σαν βάση τα μοντέλα διπλής χρήσης της σειράς F 750/850 GS. Και όπως μας λέει ο project leader Michael Zweck ..“τo νέo F 900 XR είναι φτιαγμένo ώστε να προσφέρει εκκρίσεις αδρεναλίνης σε τουριστική χρήση, συνδυάζοντας δυναμική, όρθια θέση οδήγησης και επιθετική εμφάνιση. Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψω μέσα σε δυο προτάσεις το δημιούργημά μου, ειδικά όταν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με δομικά και αισθητικά χαρακτηριστικά που την κάνουν ξεχωριστή”.

Θυμίζει το S 1000 XR, συγγενεύει με το F 850 GS

Είναι ξεκάθαρη ο οπτική ομοιότητα του 900 XR με το 1000 XR, παρατηρούμε μια σχεδιαστική ταύτιση που υποστηρίζει την εταιρική ταυτότητα του κατασκευαστή και η οποία -όμως- είναι μελετημένη έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ενός σημαντικά μεγαλύτερου καταναλωτικού κοινού. Αποτελεί μια επέκταση σε χαμηλότερα κυβικά και άλογα, χωρίς παράλληλα να χάνει τα χαρακτηριστικά που προσδίδουν κύρος, ασφάλεια και απόδοση. Ο δικύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας του F 900 XR (8βάλβιδος με 2 ΕΕΚ και 2 αντικραδασμικούς άξονες) “ντύνεται” από ένα μονοκόκ ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο (ίδιο με αυτόν των F-GS), που τον χρησιμοποιεί σαν ενεργό μέρος του. Έχει αυξήσει τον κυβισμό του στα 895cc (από 853) και έχει χρονισμό στις 270/450 μοίρες, κάτι που σύμφωνα με τον κατασκευαστή του προσφέρει ιδιαίτερη λειτουργία και ήχο.

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 105 ίππους στις 8.750rpm (από 95 στις 8.250) και η ροπή τα 9,3kgm στις 6.500rpm, οπότε οι πολύ καλές επιδόσεις θεωρούνται δεδομένες. Οι μηχανικοί της BMW έδωσαν έμφαση στη λειτουργία του στις μεσαίες στροφές (περισσότερα από 8,8Kgm διαθέσιμα από τις 4.500 έως τις 8.500rpm), καθόσον αποδεδειγμένα εκεί θα λειτουργεί στις περισσότερες των περιπτώσεων. Γιατί ως γνωστόν η ροπή είναι το ζητούμενο, να μην παίζεις συνέχεια με το κιβώτιο και το συμπλέκτη και να έχεις απόκριση στο γκάζι να φεύγεις μακριά τη στιγμή που το χρειάζεσαι. Η BMW ανακοινώνει τιμή επιτάχυνσης 0-100km/h στα 3.6” και τελική ταχύτητα που ξεπeρνά τα 200Km/h, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Είπατε τίποτα; Εντυπωσιακά -αν μη τι άλλο- τα νούμερα.

Προσεγμένος ο εξοπλισμός

Στο στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα διαθέτει ΑΒS, Traction Control, δύο Riding Modes (Road και Rain), φώτα Full LED και έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών. Πολύ πλούσιος –όπως συνηθίζει η BMW– είναι και ο προαιρετικός εξοπλισμός, που για την περίπτωση περιλαμβάνει τρία επιπλέον οδηγικά προγράμματα (ανάμεσά τους και το Pro), Dynamic Traction Control, σύστημα αλλαγής ταχυτήτων up/down quickshifter, ABS Pro, Dynamic Brake Control, ημι-ενεργητική ανάρτηση Dynamic ESΑ, προσαρμοζόμενα φώτα Adaptive Cornering Light, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης και σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος του τιμονιού χωρίς κλειδί (keyless).

Συστατικά από το πάνω ράφι

Το μονοκόκ ατσάλινο πλαίσιο έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής και δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει. Άλλαξε όμως το υποπλαίσιο, το οποίο ναι μεν παραμένει ατσάλινο, πλην όμως έχει αποκτήσει πιο λεπτή σιλουέτα προκειμένου να συμβάλλει στη μείωση του συνολικού βάρους και να ανταποκριθεί έτσι όπως πρέπει στο νέο του -πλέον “τουριστικό”- ρόλο. Μπροστά υπάρχει ένα μη ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm και διαδρομή 170mm, ενώ πίσω το κεντρικά τοποθετημένο στο αλουμινένιο ψαλίδι μονό αμορτισέρ προσφέρει διαδρομή τροχού 172mm και ρυθμίσεις σε προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι στις 17 ίντσες, με ασφάλτινα ελαστικά διαστάσεων 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.

Στα φρένα (της Brembo) τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, καθόσον συναντάμε δύο δίσκους 320mm(!) με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και έναν 265mm με μονό έμβολο, η λειτουργία των οποίων ελέγχεται από δικάναλο προηγμένο ABS.  Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.521mm και το ύψος σέλας στα 825mm, ενώ υπάρχουν και κιτ για να χαμηλώσει ή να ψηλώσει η θέση οδήγησης. Όλα αυτά ντύνονται από πλαστικά τμήματα που δημιουργούν ένα ιδιαίτερης αισθητικής αιχμηρό φέρινγκ με δυο προβολείς και σπορ ζελατίνα που ρυθμίζεται μηχανικά και με το ένα χέρι, κάτι που μπορεί να γίνει εύκολα και εν κινήσει. Το βάρος του 900 είναι στα 219 κιλά πλήρες υγρών και η χωρητικότητα του δοχειού καυσίμου, που απαρτίζεται από συγκολλημένα πλαστικά τμήματα, στα 15,5 λίτρα.

Στο δια ταύτα

To νέο μοντέλο της BMW αναμένεται στη χώρα μας από τον Ιανουάριο στην τιμή των 11.950€ και σε τρεις χρωματισμούς: Κόκκινο, Λευκό και Χρυσό. Τολμάμε να προβλέψουμε μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία και πως το Yamaha Tracer 900 θα δει την κυριαρχία του να κλονίζεται. Περιμένουμε με ανυπομονησία να το οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση και αμέσως μετά να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

ΣΣ. Παράλληλα με το F 900 XR παρουσιάστηκε και το roadster F 900 R, για το οποίο θα αναφερθούμε εκτενώς σε μελλοντικό άρθρο. Πρόκειται κατά βάση για την ίδια μοτοσυκλέτα, απαλλαγμένη από αεροδυναμικά βοηθήματα και με μικρότερες διαδρομές στην ανάρτηση. Παρουσιάστηκε επίσης και αναβαθμισμένη έκδοση του S 1000 XR, για το οποίο ομοίως θα διαβάσετε σύντομα.

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα δύο αδέρφια της σειράς XR και να πάρετε μια εικόνα των δυνατοτήτων τους, ακόμα και στον ένα τροχό!

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2019, 11:34