του Νίκου Βιτσιλάκη 

Μια γυμνή μοτοσυκλέτα με επιδόσεις και τιμή που αφενός κεντρίζουν την προσοχή μας και αφετέρου μας βάζουν σε πειρασμό. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το 2020 η BMW αποφάσισε να βγάλει στην επιφάνεια το νέο F 900 R, χρησιμοποιώντας σαν βάση τα μοντέλα διπλής χρήσης της σειράς F 750/850 GS. Ακροβατώντας ανάμεσα στις κατηγορίες των naked, roadster και streetfighter, είναι ξεκάθαρη ο οπτική ομοιότητά του 900 με το πανίσχυρο τετρακύλινδρο S 1000 R των Βαυαρών, παρατηρούμε μια σχεδιαστική ταύτιση που υποστηρίζει την εταιρική ταυτότητα του κατασκευαστή και η οποία -όμως- είναι μελετημένη έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ενός σημαντικά μεγαλύτερου καταναλωτικού κοινού. Αποτελεί μια επέκταση σε χαμηλότερα κυβικά και άλογα, χωρίς παράλληλα να χάνει τα χαρακτηριστικά που προσδίδουν κύρος, ασφάλεια και συνολική απόδοση.  

Ψωμωμένος κινητήρας 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο δικύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας του 900 (8βάλβιδος με 2 ΕΕΚ και 2 αντικραδασμικούς άξονες) “ντύνεται” από ένα μονοκόκ ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο (ίδιο με αυτό των F-GS), που τον χρησιμοποιεί σαν ενεργό μέρος του. Έχει αυξήσει τον κυβισμό του στα 895cc (από 853) και έχει χρονισμό στις 270/450 μοίρες, κάτι που -όπως διαπιστώσαμε- του προσφέρει ιδιαίτερη λειτουργία και ήχο. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 105 ίππους στις 8.750rpm (από 95 στις 8.250) και η ροπή τα 9,3kgm στις 6.500rpm, οπότε οι πολύ καλές επιδόσεις είναι ήδη δεδομένες. Οι μηχανικοί της BMW έδωσαν έμφαση στη λειτουργία του στις μεσαίες στροφές (περισσότερα από 8,8Kgm διαθέσιμα από τις 4.500 έως τις 8.500rpm), καθόσον αποδεδειγμένα εκεί θα λειτουργεί στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Γιατί ως γνωστόν η ροπή είναι το ζητούμενο, να μην παίζεις συνέχεια με το κιβώτιο και το συμπλέκτη και να έχεις απόκριση στο γκάζι να φεύγεις μακριά τη στιγμή που το χρειάζεσαι. H μοτοσυκλέτα διαθέτει συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, κάτι που με την προσθήκη του συστήματος MSR (ηλεκτρονικός ελέγχος ροπής κινητήρα) δεν επιτρέπει στον κινητήριο τροχό να χάσει την πρόσφυσή του, τόσο στα απανωτά κατεβάσματα όσο και στο κλείσιμο του γκαζιού. Η BMW ανακοινώνει τιμή επιτάχυνσης 0-100km/h στα 3.6” και τελική ταχύτητα που ξεπερνά κατά πολύ τα 200Km/h, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (τυποποιημένες μετρήσεις). Με το ρεζερβουάρ καυσίμου να δέχεται 13 λίτρα βενζίνης, η αυτονομία της μοτοσυκλέτας μπορεί να ξεπεράσει -κατά τι- τα 300 χιλιόμετρα. Εντυπωσιακά -αν μη τι άλλο- τα παραπάνω νούμερα.  

Προσεγμένος ο εξοπλισμός 

Στο βασικό εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα διαθέτει ΑΒS, Traction Control, δύο Riding Modes (Road και Rain), φώτα Full LED και έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών, η οποία μπορεί μέσω μίας εφαρμογής να αναλάβει λειτουργία GPS. Πολύ πλούσιος –όπως συνηθίζει η BMW– είναι και ο προαιρετικός εξοπλισμός, που για την περίπτωση περιλαμβάνει τρία επιπλέον οδηγικά προγράμματα (ανάμεσά τους και το Pro), Dynamic Traction Control, σύστημα αλλαγής ταχυτήτων up/down quickshifter, ABS Pro, Dynamic Brake Control, πίσω ημι-ενεργητική ανάρτηση Dynamic ESΑ, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος του τιμονιού χωρίς κλειδί (keyless), καθώς και προσαρμοζόμενα φώτα Adaptive Cornering Light. Αυτό το τελευταίο σημαίνει πως ο διπλός -και σε κάθετη διάταξη- προβολέας έχει ενεργητική λειτουργία και πως μέσω ενός αισθητήρα προσαρμόζει τη δέσμη του κάθε φορά που η κλίση της μοτοσυκλέτας στις στροφές είναι μεγαλύτερη των 10 μοιρών. Εύφημος μνεία αποδίδεται στο σύστημα connectivity της BMW, που το θεωρούμε ό,τι το καλύτερο υπάρχει σήμερα. Εύκολο στη λειτουργία του, παρέχει πληθώρα πληροφοριών και ενημερώσεων μέσα από το κινητό του αναβάτη.  

Συστατικά από το πάνω ράφι 

Το μονοκόκ ατσάλινο πλαίσιο έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής και δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει. Άλλαξε όμως το υποπλαίσιο, το οποίο ναι μεν παραμένει ατσάλινο, πλην όμως έχει αποκτήσει πιο λεπτή σιλουέτα προκειμένου να συμβάλλει στη μείωση του συνολικού βάρους και να ανταποκριθεί έτσι όπως πρέπει στο νέο του ρόλο. Μπροστά υπάρχει ένα μη ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm και διαδρομή 135mm, ενώ πίσω το κεντρικά τοποθετημένο στο αλουμινένιο ψαλίδι μονό αμορτισέρ προσφέρει διαδρομή τροχού 142mm και ρυθμίσεις σε προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του 900, ειδικά σε κάστερ και μεταξόνιο, είναι αυτά που υπογράφουν μια ξεκάθαρα sport συμπεριφορά. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 815mm, το βάρος στα 211kg (πλήρης υγρών) και οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι στις 17 ίντσες, με ασφάλτινα ελαστικά διαστάσεων 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω. Στα φρένα (της Brembo) συναντάμε δύο δίσκους 320mm(!) με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και έναν 265mm με μονό έμβολο, η λειτουργία των οποίων ελέγχεται από δικάναλο προηγμένο ABS.

Όλα αυτά ντύνονται από πλαστικά τμήματα που δημιουργούν ένα ιδιαίτερης αισθητικής αιχμηρό σύνολο, ικανό να τραβήξει τα βλέμματα ακόμα και ατόμων που δεν οδηγούν μοτοσυκλέτα. Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής είχε πάνω της όλα τα προαιρετικά καλούδια που προσφέρει το εργοστάσιο και τα οποία τη μετατρέπουν σε πραγματικό “όπλο”, με ενεργητική και παθητική ασφάλεια που αγγίζει το ιδανικό. Από όλα αυτά, πάνω απ’ όλα εκτιμήσαμε δεόντως τη λειτουργία του συστήματος quickshifter, το οποίο και θα ήταν πρώτο στις επιλογές μας αν αγοράζαμε τη μοτοσυκλέτα. Όχι ότι τα υπόλοιπα δεν κρίνονται απαραίτητα, απεναντίας, αλλά είναι πολύ ωραίο να κυνηγάς τα όριά σου χωρίς να έχεις να ασχοληθείς με το κλείσιμο του γκαζιού και τη χρήση του συμπλέκτη. Συγκεντρώνεσαι στην επόμενη στροφή και ..ορμάς! Εκτιμήσαμε όμως και την ημι-ενεργητική ανάρτηση, που ρυθμίζεται εύκολα και γρήγορα μέσω μπουτόν στο τιμόνι, όπως επίσης και το πακέτο “Pro”, που σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμα πιο σίγουρος στην οδηγική υπερβολή.  

Πάμε βόλτα 

To ανέβασμα στη σέλα είναι εύκολο για αναβάτες μετρίου αναστήματος (1.78 στην περίπτωσή μας) και η θέση οδήγησης φέρνει το βάρος του αναβάτη να “φορτίζει¨τη μπροστινή ανάρτηση. Επιθετική σε απλά λόγια η στάση του οδηγού, αλλά και εργονομικά μελετημένη έτσι ώστε να μην κουράζει τα χέρια του. Μπροστά στα μάτια του οδηγού κυριαρχεί η μεγάλη TFT οθόνη και είναι αλήθεια πως απαιτεί λίγα δευτερόλεπτα εξοικείωσης. Μπροστά από αυτή, το απόλυτο κενό, θυμίζοντάς σου από την πρώτη στιγμή πως “καβαλάς” ένα πραγματικό roadster. Ξεκινάς και γρήγορα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα ευκολο-οδήγητο σύνολο, ιδιαίτερα ευχάριστο σε κάθε συνθήκη και συναρπαστικό όταν ο δεξιός σου καρπός είναι ανήσυχος και οι δρόμοι μπροστά σου δεν έχουν μεγάλες ευθείες. Τα φρένα εντυπωσιάζουν σε απόδοση και σε συνδυασμό με τη σωστή λειτουργία του ABS σε γεμίζουν σιγουριά να τολμήσεις το κάτι παρπάνω, κάθε φορά.

Πριν βγεις από την πόλη όμως, συνειδητοποιείς το πόσο εύκολα κινείσαι ανάμεσα στα αυτοκίνητα, οι ελιγμοί γίνονται με τη σκέψη ακόμα και σε συνθήκες κυκλοφοριακού κομφούζιου. Ο κινητήρας ακούγεται τόσο όσο να σου ανεβάσει διάθεση και ορέξεις, είναι εκεί ανά πάσα στιγμή, προσφέροντας γεμάτη απόδοση από το ρελαντί μέχρι βαθιά μέσα στο κόκκινο του στροφομέτρου. Η απόκρισή του στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση, ακαριαία θα λέγαμε, με το συμπέρασμα, συνοδευόμενο από σαρδόνιο χαμόγελο, να έρχεται γρήγορα: το F 900 R ανήκει σε εκείνες τις μοτοσυκλέτες που θέλεις να τις οδηγείς συνέχεια. Στην πόλη, στο βουνό, στην εκδρομή, στη βόλτα. Πλαίσιο, ανάρτηση, κινητήρας και φρένα συνεργάζονται αρμονικά, το κράτημα είναι κλασσικό BMW και στην περίπτωση του νέου 900 κάλλιστα ανάγεται σε επίπεδα μοτοσυκλέτας superbike. Στρίβεις και στρίβεις και στρίβεις και αυτό δεν κουνιέται, δεν “λαστιχάρει”, δεν κάνει κιχ.

Πραγματική απόλαυση στις στροφές, αληθινός σύμμαχος στην υπερβολή, καλός φίλος σε όλα. Με εξαιρετικό ζύγισμα, χωρίς μεταφορές βάρους, μένει σταθερό στην πορεία του, επιτρέποντας κλίσεις που δύσκολα μπορείς να πετύχεις σε ανταγωνιστικά του μοντέλα. Υπάρχει και σχετικό κλισιόμετρο στον οθόνη, εσείς υπολογίστε ότι κάπου στις 44-45 μοίρες είναι το όριο των μαρσπιέ (πριν βρουν στο έδαφος). Μόνο στις μεγάλες ευθείες θα δυσκολέψουν τα πράγματα, όπου ο αεροδυναμικός συντελεστής “απαγορεύει” ταχύτητες άνω των 140-150km/h για πολλή ώρα. Ο αναβάτης θα κουραστεί από την αντίσταση του αέρα, όσο και να σκύψει είναι θέμα χρόνου το πότε θα “πονέσει” ο αυχένας του. Αν συμβιβαστεί με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, τότε θα μπορεί να κινείται με χαμηλότερες ταχύτητες και επί πολλές ώρες χωρίς πρόβλημα, καθόσον εκλείπουν και οι κραδασμοί που μουδιάζουν πόδια ή/και χέρια.   

Τιμή και παροχές 

Η μοτοσυκλέτα κοστίζει 9.240€ και συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Μπορεί να αποκτηθεί μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος της εταιρείας, ενώ υπάρχουν και οι δυνατότητες για μίσθωση (Leasing) και μικτή ασφάλεια. Λάβετε υπόψη πως το χρηματοδοτικό πρόγραμμα BMW Bank έχει χαμηλό επιτόκιο και σε αυτό μπορείτε να συμπεριλάβετε και την αγορά αξεσουάρ και εξοπλισμού αναβάτη, όπως επίσης και την ασφάλεια. Κάνοντας κλικ εδώ, μπορείτε να δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του 900 R και να το διαμορφώσετε στα δικά σας μέτρα. 

Στο video που ακολουθεί, θα πάρετε μια εικόνα για τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας στα χέρια του γνωστού δημοσιογράφου “σταντμαν” Chris Northover.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης